Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهرداری منطقه2 در راستای اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند)،برای نخستین بار گواهی مدیریت سبز به دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی اعطا می کند
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، علی اکبر کریمی پور، معاون امور شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: به دنبال اجرای طرح کاپ از سوی شهرداری تهران همچنین براساس ماده برابر ماده 38 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی مبنی بر الزام دستگاه های اداری جهت تحویل پسماندها به صورت تفکیک شده به شهرداری، مدیریت شهری منطقه2 به دنبال جلب مشارکت و همکاری تمامی دستگاه های اداری و آموزشی در اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به آغاز اقدامات اجرایی این برنامه در منطقه2 افزود: در این خصوص با انعقاد تفاهم نامه با مراکز اداری و آموزشی ، پس از ارائه آموزش به پرسنل و تجهیز مراکز به مخازن تفکیک پسماند، اقدامات ارزیابی و ممیزی براساس شاخص های مدیریت پسماند انجام می شود.
کریمی پور افزود: براساس ممیزی صورت گرفته گواهی مدیریت پسماند با درجه بندی متوسط ، خوب ، عالی به این مراکز اعطا می شود.
او با بیان اینکه اداره پسماند منطقه تلاش دارد تا نسبت به پوشش تمامی مراکز اداری- آموزشی منطقه تا پایان سال اقدام کند افزود: در گام نخست وزارت رفاه ، کار و تعاون اجتماعی به عنوان نخستین دستگاه دولتی با عقد تفاهم نامه با شهرداری منطقه 2 به طرح کاپ پیوست.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در پایان گفت: با اجرای طرح کاپ و مشارکت سایر نهادها و دستگاه ها فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا به عنوان یکی از راهکارهای موثر در حفاظت از محیط زیست در بین شهروندان نهادینه شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح کاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

ایسنا/گیلان معاون عمرانی استاندار گیلان، با بیان اینکه با اقدامات دولت و همت استاندار گیلان، پروژه ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: شیرابه  زباله‌های سراوان را مدیریت می کنیم و به زودی قرارداد پیمانکار بسته و شیرابه پسماند تصفیه می شود.

موسی فکور امروز، ۶ اردیبهشت ماه در همایش شهرداران استان گیلان که با موضوع مدیریت پسماند برگزار شد، زباله و پسماند را یکی از دغدغه های حوزه مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: یکی از ماموریت های شهرداری های استان،  کاهش تولید زباله بوده که طبق آمارها نسبت به سال های قبل، این کاهش تولید اتفاق افتاده و از ۲۲۰۰ تن در روز به حدود ۱۸۰۰ تن رسیدیم.

وی با اشاره به موفقیت نسبی شهرداری ها در تفکیک زباله از مبدا، افزود: عمده پسماندها مربوط به حوزه شهری بوده و باید تفکیک از مبدا را جدی بگیریم که در این راستا آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و آموزش دادن به مردم خیلی مهم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه مردم باید نسبت به زباله تر و زباله خشک و اهمیت تفکیک از مبدا آگاه شوند، عنوان کرد: امروز نیازمند مدیریت زباله تر نیز هستیم، زیرا قابلیت استفاده دارد، اما عمدتا داخل پلاستیک ریخته شده و به محل دفن می رود.

فکور، پسماند تر حوزه خانگی و بخش اصناف را قابل مدیریت دانست و تاکید کرد: در گذشته زباله روستایی نداشتیم، اما امروز سبک زندگی تغییر کرده و شاهد تولید زباله در روستاها هستیم، اما این زباله ها نیز قابل مدیریت هستند.

وی با بیان اینکه با اقدامات دولت و همت استاندار گیلان، پروژه ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: شیرابه  زباله‌های سراوان را مدیریت می کنیم و به زودی قرارداد پیمانکار بسته و شیرابه پسماند تصفیه می شود؛ دو خط پردازش جدید نیز به کارخانه کود آلی رشت افزوده خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به معطلی ۱۰ ساله احداث زباله سوز رشت، تاکید کرد: طبق هماهنگی های انجام شده در کمتر از دو سال زباله سوز رشت را فعال می کنیم که نیازمند اعتبار بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه است که از طریق دو بانک رفاه و تجارت به پیمانکار پرداخت می شود.

وی به اقدامات مثبت انجام شده جهت مدیریت پسماند شهرهای لاهیجان و لنگرود و تالش و آستارا و رودبار و انزلی و... نیز اشاره کرد و افزود: برای راه اندازی زباله سوز و کارخانه کمپوست در سایر پهنه های استان نیز برنامه ریزی شده و لذا شهرداران از هم اکنون محل های دفن ریجکت را شناسایی کنند.

فکور در ادامه از شهرداران خواست پروژه های بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده را جدی بگیرند و متذکر شد: طرح نهضت ملی مسکن دارای چهار بخش از جمله حمایتی شهری، خودمالکی، روستایی و بازآفرینی است که سهمیه چهار ساله گیلان در بازآفرینی ۱۶ هزار و ۸۸۷ واحد است؛ تاکنون ۳۱ درصد از این سهمیه معادل ۵۲۹۴ واحد عملیاتی شده و مابقی نیازمند اهتمام شهرداران است.

وی جهش تولید را فقط اقتصادی ندانست و یادآور شد: جهش تولید در بخش های عمرانی باید در دستور کار قرار بگیرد، زیرا جهش تولید به زیرساخت نیاز دارد.

خداداد قنبرزاده، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان نیز، آموزش را یکی از مهمترین ارکان موفقیت در نظام مدیریت دانست و خاطرنشان کرد: عدم مدیریت پسماند به یکی از آفات استان های شمالی تبدیل شده که زیبنده مردم و اقلیم ما نیست.

وی مجموع زباله های تولید شده توسط شهرداری ها و دهیاری های استان را حدود ۲۰۰۰ تن در روز دانست و ادامه داد: متاسفانه سواحل ما به محل انباشت زباله تبدیل شده است، اما دولت سیزدهم مصمم است و در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان، اعتبار مناسب برای ساماندهی زباله در گیلان تخصیص یافت و از سوی استانداری و معاونت هماهنگی امور عمرانی پیگیری شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه ۵۶ شهرداری استان در هفت پهنه پسماندی انباشت زباله را انجام می دهند، گفت: ۲۵ درصد زباله های تولیدی استان روستایی و ۷۵ درصد شهری است و لذا باید تفکیک از مبدا را جدی بگیریم تا بتوانیم محیط زیست سالم را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست