Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:28:53 GMT

اجرای طرح سازگاری با کم آبی در دشت قزوین

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۸۵۱۱

اجرای طرح سازگاری با کم آبی در دشت قزوین

خمسه گفت: طرح سازگاری با کم آبی در دشت قزوین با هدف حفظ منابع و تقویت بخش کشاورزی از امسال در استان قزوین آغاز شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «فاطمه خمسه» بیان کرد: با هدف حفظ منابع و تقویت بخش کشاورزی، طرح سازگاری با کم آبی در دشت قزوین از امسال در استان قزوین آغاز شده است  که در همین خصوص در یک برنامه کلی تر با مشارکت این سازمان و همراهی دستگاه هایی چون سازمان برنامه و بودجه و شرکت آب منطقه ای برنامه ای تحت عنوان تاک را در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ادامه داد: با سیاست یکپارچه سازی اراضی و اجرای الگوی کشت تلاش داریم تا بهره وری در دشت قزوین را به حداکثر رسانده تا این دشت از تهدیدات موجود نجات یابد.

 

وی عنوان کرد: دشت قزوین از یک پتانسیل بالا برای تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار است و به واسطه آن باید قزوین را یک استان زرخیر دانست.

 

خمسه توضیح داد: مهم ترین برنامه جهاد کشاورزی برای حفاظت و صیانت از اراضی دشت قزوین و بهره وری مناسب از آن اجرای الگوی کشت است و از این رو تلاش داریم تا ضمن سرعت بخشیدن به طرح های آبیاری نوین در اراضی این محدوده، با استفاده از فناوری های نوین و تغییر ارقام زیر کشت، ضمن بهره وری در منابع آب و خاک و بدون گسترش سطح زیر کشت، تولید محصولات را در درجه اول حفظ و در درجه دوم افزایش دهیم.

 

وی اضافه کرد: اجرای سیاست های سازگاری با کم آبی در بخش کشاورزی هم از امسال در دشت قزوین در حال پیگیری است که گامی برای حفظ قابلیت های کشاروزی در این دشت حاصل خیز است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین یادآور شد: با سرمایه گذاری های خوب انجام شده در این استان طی سال های اخیر چه در حوزه زیرساخت و چه در بخش تولید، آینده خوبی را برای کشاورزی قزوین چه در بخش دام و طیور، چه در زراعت و چه در حوزه باغبانی متصور هستیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین کم آبی دشت قزوین سازگاری با کم آبی دشت قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۱۱هزار و ۱۱۷هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان با حضور محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، غلامحسینی مدیر کل ثبت اسناد و املاک، قاسم زاده مدیر کل منابع طبیعی، عبدی جانشین و مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی، ارجمندی نماینده اقتصاد و دارایی، رحماندوست مدیر امور اراضی و روسای ادارات امور اراضی و نمایندگان دستگاه های اجرایی آغاز به کار کرد.

در این کمیسیون پلاک های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898717

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • رفع تداخل ۱۱هزار و ۱۱۷هکتار از اراضی کشاورزی قزوین