Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه جهش تولید گفت: با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، فعال سازی ظرفیت‌ها و افزایش تولید در واحد‌های صنعتی در واحد‌های مختلف برای کاهش ۱۰ میلیارد دلار واردات برنامه ریزی شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمهدی نیازی دبیر قرارگاه جهش تولید وزارت صمت گفت: وزارت صمت در مدیریت جدید 4 رویکرد را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چهار رویکرد جهش تولید و تعمیق ساخت داخل، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و سرمایه گذاری، مدیریت واردات و توسعه صادرات، تنظیم بازار در وزارت صمت طراحی و برنامه ریزی شد. سه مورد در راستای جهش تولید برنامه ریزی شده و برنامه‌های وزارتخانه نیز بر همین مبنا برای تحقق جهش تولید است.

نیازی افزود: یکی از نهاد‌هایی که با رویکرد رفع موانع تولید شروع به فعالیت کرد قرارگاه جهش تولید است که در دوره جدید 10 جلسه با حضور آقای مدرس خیابانی در این قرار گاه برگزار شده است و بانک مرکزی و گمرک نیز در جلسات حضور دارد و موانع تولید در حوزه بانکی و مالیات با توجه به قانونی که در مجلس تصویب شده است و آیین نامه آن در سال گذشته ابلاغ شد، بررسی می‌شود.

دبیر قرارگاه جهش تولید گفت: هدف میان مدت سه ساله برای تعمیق ساخت داخل برنامه ریزی شده که در همین راستا 10 میلیارد دلار کاهش واردات برنامه ریزی شده که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، فعال سازی ظرفیت‌ها و افزایش تولید در واحد‌های صنعتی در واحد‌های مختلف برای کاهش 10 میلیارد دلار واردات برنامه ریزی شده است.

سیدمهدی نیازی افزود: امسال میزان هدف گذاری برای کاهش واردات نسبت به سال‌های گذشته بالاتر و نسبت به سال جهش تولید در نظر گرفته شده است که بر اساس ضوابط و مقرارات وزارت صمت مدیریت واردات برای کالا‌های ساخت داخل اتفاق افتاده است همچنین مدیریت کالا‌های غیر ضرور را نیز در برنامه داریم.
او افزود: تامین مواد اولیه، تامین ارز مورد نیاز محور اساسی قرارگاه جهش تولید و سیاست‌های لازم در این زمینه اتخاذ شده است. همچنین 2300 تعرفه وارداتی کاهش یافته و واردات ممنوع اعلام شده است. 40 میلیارد دلاری که واردات داشتیم بیشتر مواد اولیه بوده است.

دبیر قرارگاه جهش تولید وزارت صمت گفت: اقداماتی که در وزارت صمت در مقابله با بیماری کرونا انجام شده کار تاریخی در سطح کشور بوده است. در تامین ملزومات حوزه مقابله با کرونا به صورت جدی ورود کرده ایم.

او افزود: در تولید کالای منتخب اغلب تولیدات در 4 ماه اول سال رشد داشته است. در تولید خودرو که سال قبل با مشکل مواجه بودیم 40 درصد افزایش تولید داشته ایم. در حوزه لوازم خانگی، فولاد، محصولات پتروشیمی نیز افزایش تولید داشتیم این درشرایطی است که در سایر کشور‌ها با توجه به شرایط کرونا کاهش تولید داشته اند.

نیازی گفت: با توجه به شرایط سخت امسال تصمیمات متناسب با جنگ اقتصادی گرفته می‌شود. کشور باید متناسب با شرایط سازماندهی شود و قوانین و مقرراتی که مانع جهش تولید است برطرف شود. اولویت امسال بر اساس تامین کالای اساسی و تامین ارز و مواد اولیه است. در تامین مواد اولیه که بیشتر در حوزه پتروشیمی و فولاد است مقدمات فراهم می‌باشد و در پتروشیمی نیز اصلاح ساختار صورت گرفته است.

نیازی گفت: امسال تکمیل طرح‌های نیمه تمام نیز در دستور کار است که با تکمیل 200 طرح کلان ملی 41 هزار شغل ایجاد خواهد شد که با جذب 170 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش تولید و تکمیل طرح‌ها 41 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

رحیم زارع نماینده مجلس هم گفت: برای تحقق شعار سال "جهش تولید" هنوز در مرحله تحقیق و پژوهشیم. پس از 40 سال حمایت از خودرو سازی، (این شرکت) باید با کمک بازار سرمایه نجات یابد. اصلاح ساختار بودجه، نظام مالیاتی، بهبود معیشت مردم و توزیع عادلانه یارانه ها، جهش تولید و اشتغال و راهبرد تجارت خارجی 5 محوری است که برای مجلس در راستای اصل 44 تعریف شده است.

او افزود: با استفاده از قانون حداکثری توان تولید داخل می‌توانیم واردات را مدیریت کنیم. همچنین منابعی که در بازار سرمایه وارد شده، 75 هزار میلیارد منابع بانکی و تولیدی در حوزه اشتغال بکار گرفته شود.

رئیس مجمع کارآفرینان نیز گفت: دولت در شرایط سخت پیچیده امروز در اقتصاد و تحریم‌ها سعی خود را کرده است، اما در این شرایط و بحران کرونا اقدامات و تصمیم گیری دقیق تری لازم است همچنین نیاز به هماهنگی بیشتر بین بانک مرکزی و وزارت صنایع هستیم.

محمدرضا دیانی گفت: تفاوت قیمت‌ها و کمبود ارز نباید تبدیل به رانت شود بنابراین وقتی شرایط ما بر اساس اقتصاد آزاد نیست دولت باید با برنامه ریزی دقیق مشکلات را برطرف کند. در این شرایط باید زنجیره ارزشی تعریف و استراتژی‌های لازم برای بهره برداری و استفاده از فرصت‌ها بکارگرفته شود.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,78/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۱۱|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/ سکه ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد ۲ تعلل هیئت دولت در تصویب ۲ خط/ آقای رئیس‌جمهور، برای تصویب افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران چند دقیقه زمان نیاز است؟ ۳ «علاج تحریم»| ۱۰ پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست ۴ تولید خودروی لوکسژن در ایران کلید خورد ۵ پرداخت سود تقسیمی سهام‌داران شرکت‌های تابعه شستا از طریق سامانه سجام ۶ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۱| ادامه رشد قیمت طلا در سایه کاهش ارزش دلار ۷ گفتگوی تفصیلی با مدیرعامل گروه ملی فولاد|رکورد تولید را شکستیم/ تولید لوله‌های جریانیِ برای صنعت نفت بعد ۵۵ سال ۸ جلسه بانکی‌ها با رئیس قوه قضائیه/ رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها:مبدأ عمده تخلفات، خارج از نظام بانکی است مهمترین اخبار اقتصادی گفتگوی تفصیلی با مدیرعامل گروه ملی فولاد|رکورد تولید را شکستیم/ تولید لوله‌های جریانیِ برای صنعت نفت بعد ۵۵ سال «علاج تحریم»| ۱۰ پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست تعلل هیئت دولت در تصویب ۲ خط/ آقای رئیس‌جمهور، برای تصویب افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران چند دقیقه زمان نیاز است؟ گروکشی سیاسی در معرفی وزیر جدید صمت/حاجی دلیگانی: آقای رئیس جمهور جلوی بی‌قانونی را بگیرد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: از ایفای نقش برجسته عراق در شرایط حساس منطقه استقبال می‌کنیم گزارش ۳ نماینده مجلس از حضور در جمع کارگران هفت تپه/ «گوش کارگران هنوز شنوای حرف حق است» «علاج تحریم»| ۱۰ پیشنهاد آل‌اسحاق برای پایان تحریم/ اگر قوی نشویم، تحریم تا ابد هست سلیمی‌نمین: جعل و تحریف جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند/ جریان تحریف می‌گوید ما مقصر دشمنی آمریکا هستیم یک عضو ائتلاف فتح : آمریکا مقصر اصلی بحران برق در عراق است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تکمیل طرح های نیمه تمام برنامه ریزی شده برنامه ریزی شد میلیارد دلار افزایش تولید تکمیل طرح ها جهش تولید مواد اولیه وزارت صمت برای کاهش ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • بازار لاستیک ترمز برید