Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@05:50:02 GMT

«ترامپ» در لاک دفاعی فرو رفت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۹۵۰۵

«ترامپ» در لاک دفاعی فرو رفت

به گزارش افکارنیوز،

فصل مبارزات انتخاباتی در آمریکا فرا رسیده است، در آستانه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در نوامبر سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعزام بیش از ۵ هزار نیرو به مرز مکزیک را ضروری اعلام کرد. وی تاکید می‌کرد آمریکا با تهدید کاروان‌های مهاجران رو به رو است. 

اخبار بین الملل - دو سال پس از آن، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش می‌کند تا با استفاده از ناآرامی‌های همراه با اعتراضات به خشونت‌های پلیس در پورتلند در اورگن بار دیگر رویکرد جدی خود را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب با مجوز وزیر دادگستری و وزیر امنیت داخلی، سمتی که پس از حملات ۱۱ سپتامبر ایجاد شد، نیرو‌های فدرال با هدف حمایت از ساختمان‌های فدرال به منطقه اعزام شدند. اما نتیجه بسیار جالب بود. به جای آنکه آرامش حاکم شود، این نیرو‌های امنیتی بیشتر خشم مردم را برانگیختند. به گونه‌ای که در حال حاضر خروج آن‌ها از پورتلند به عنوان تنها راه برای برقراری آرامش در نظر گرفته می‌شود.

لوموند در ادامه می‌نویسد: پس از کشته شدن جورج فلوید سیاه پوست در مینیاپولیس زیر زانوی یک پلیس سفید پوست، غارتگری‌ها و اقدامات خرابکارانه در کنار اعتراضات مسالمت آمیز موجب شد دونالد ترامپ اول ژوئن خود را به عنوان رئیس جمهور نظم و قانون معرفی کند و شعار ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا را در پیش بگیرد که در پی شورش‌های ناشی از قتل مارتین لوترکینگ در سال ۱۹۶۸ مطرح کرده بود. اما رئیس جمهور آمریکا با متفرق کردن تظاهرات مسالمت آمیز در حوالی کاخ سفید و در دست گرفتن یک انجیل در برابر کلیسایی که شب قبل در اعتراضات اندکی آسیب دیده بود بار دیگر به تردید‌ها در مورد راستی و صداقت خود دامن زد.

استقرار نیرو‌های فدرال در پورتلند هم به عنوان اقدامی انحرافی در مقابل اصلی‌ترین عوامل نگرانی شهروندان در نظر گرفته می‌شود. همه‌گیری کووید-۱۹ در آمریکا تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار کشته برجای گذاشته است و این اصلی‌ترین عامل نگرانی مردم این کشور است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دیدگاه اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نامزد بهتری برای انتخابات و حتی برای تامین امنیت آمریکایی هاست. در نهایت این قدرت نمایی در واقع اعتراف به ضعف در برابر اوضاعی است که به سختی قابل کنترل است. دونالد ترامپ با معرفی خود به عنوان رئیس جمهور هرج و مرج حالا برای انتخابات سوم نوامبر در لاک دفاعی رفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جورج فلوید رئیس جمهور دونالد ترامپ انتخابات انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری هرج و مرج دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان