Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی آقامحمدی مدیر گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب در پی اطلاع از تلاش‌های کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در اجرای طرح ملی تخلیه و انتقال میعانات گازی به خطوط لوله و ارسال آن به پالایشگاه‌ها و همچنین ساخت اقلام تحریمی با فناوری بالا مربوط به توربین‌ها و سایر تجهیزات آن منطقه، از تأسیسات خشکی منطقه بهرگان، میدان سروش، پایانه شناور خلیج فارس و SBM  که در استان بوشهر قرار دارند بازدید کرد و در جریان عملیات همزمان تخلیه و بارگیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، در این بازدید از نقش تاریخی منطقه بهرگان در سال‌های پس از انقلاب به‌ویژه دوران دفاع مقدس برای واردات فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور و بازسازی تأسیسات آسیب‌دیده در دوران جنگ در کمترین زمان ممکن یاد کرد و سپس با اشاره به فعالیت اخیر شرکت نفت فلات قاره ایران در طرح ملی تخلیه و انتقال میعانات گازی به خطوط لوله و ارسال آن به پالایشگاه‌های داخلی، گفت: منطقه بهرگان با توجه به وجود ظرفیت بالای مخازن ذخیره‌سازی و تأسیسات مرتبط با صادرات و واردات انواع نفت‌خام، ظرفیتی منحصربه‌فرد دارد که به هاب بِلندینگ و مخلوط کردن برای واردات و صادرات انواع نفت‌خام تبدیل شود.

آقامحمدی در واکنش به اقدام‌های صورت گرفته در منطقه بهرگان از جمله تولید اقلام با فناوری بالا برای تعمیر توربین‌های سکوی بهرگانسر، نیروگاه مرکزی بهرگان و تغییر آرایش سکو‌های فرآورشی سروش و تولید کارت‌های الکترونیکی برای مقابله با تحریم‌ها، افزود: این اقدام‌ها با توجه به محدودیت‌ها، امکانات حداقلی موجود و تحریم‌های ظالمانه، بسیار ارزشمند و گامی مؤثر در تحریم‌ناپذیرشدن صنعت نفت کشور به شمار می‌رود.

او همچنین گزارش پیشرفت عملیات را از مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران دریافت و از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارکنان عملیاتی شرکت فلات قاره در مقابله با تحریم‌های صنعت نفت قدردانی کرد.

در این بازدید از همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و معاونت تولید شرکت ملی نفت ایران که به‌صورت مشترک در این طرح ملی همکاری دارند نیز قدردانی شد.

دریافت میعانات گازی پارس جنوبی از سوی منطقه عملیاتی بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران، ارسال آن به واحد بهره‌برداری مارون ۲ و سپس انتقال به پالایشگاه‌های شمالی، برای نخستین بار و با هدف مصرف بهینه میعانات گازی در صنعت نفت کشور کلید خورده است.

در این رویکرد، میعانات گازی با نفت خام فوق سنگین ترکیب می‌شود و نفت سنتزی حاصل به‌عنوان خوراک در پالایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نفت نفت فلات قاره منطقه بهرگان تحریم های ایران شرکت نفت فلات قاره ایران پالایشگاه ها میعانات گازی منطقه بهرگان صنعت نفت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست

شانا _ گروه فیلم: تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) امضا شد.

دریافت 35 MB

دیگر خبرها

  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده