Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:03:25 GMT

حفتر: لیبی به استعمار ترکیه تن نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۰۲۷۵

حفتر: لیبی به استعمار ترکیه تن نمی‌دهد

رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" در سخنانی گفت که "استعمارگری" ترکیه در لیبی را نخواهد پذیرفت. درهمین حال منابع خبری از گفت‌وگوی وزرای خارجه مراکش و ایتالیا درباره بحران لیبی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" در سخنانی اظهار کرد: هرگز استعمار را نخواهیم پذیرفت؛ ترک‌ها ۳۰۰ سال در لیبی بودند و لیبیایی‌ها به جز شرارت چیزی از آن‌ها ندیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جریان بازدید از گردان "طارق بن زیاد" تأکید کرد: لیبیایی‌ها با هر استعمارگری مقابله کرده و آن را اخراج خواهند کرد و به استعمارگری ترکیه تن نخواهند داد.

حفتر ادامه داد: اخراج استعمارگران هدف اصلی ماست.

وی همچنین ضمن ابراز تأسف نسبت به اعزام مزدوران سوری به لیبی توسط ترکیه، گفت: این افراد سوری نبوده و گروه‌های مزدوران بدون کشور و خانواده هستند.

ازسوی دیگر، وزارت امور خارجه مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناصر بوریطه، وزیر خارجه این کشور در تماسی تلفنی با لوئیجی دی مایو، همتای ایتالیایی خود درباره بحران لیبی گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، دو طرف درباره تلاش‌های مراکش برای دستیابی به یک راه حل سیاسی درباره بحران لیبی، گسترش روابط و همکاری میان مراکش و ایتالیا و همچنین مسائل و موضوعات مهم میان دو طرف بحث و تبادل نظر کردند.

دی مایو از نقش فعال مغرب برای رسیدن به یک راه حل درباره بحران لیبی تشکر و قدردانی کرد.

شبه نظامیان خارجی

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف نیز اعلام کرد که ترکیه تاکنون ۱۷ هزار مزدور سوری را به لیبی اعزام کرده است.

طبق این گزارش، این ۱۷۰۰۰ مزدور سوری، شامل ۳۵۰ کودک و نوجوان می‌شود و تاکنون حدود ۶۰۰۰ تن از این نیروها پس از پایان قراردادشان و دریافت حقوق خود به سوریه بازگشته‌اند.

طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، آنکارا تا کنون ۱۰۰۰۰ مزدور غیر سوری از جمله ۲۵۰۰ مزدور تونسی را هم به لیبی اعزام کرده است.

این مرکز در ادامه گزارش داد که تا کنون حدود ۴۸۱ تن از این مزدوران ازجمله ۳۴ نوجوان زیر ۱۸ سال در جریان عملیات‌های ترکیه کشته شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی خلیفه حفتر درباره بحران لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران کشور، اعتبارات در زمینه فرونشست زمین، کنترل بیماری سالک و بازسازی مدارس آسیب دیده ناشی از فرونشست زمین را مصوب کرده، اما بعد از گذشت یک سال این اعتبارات به استان تخصیص داده نشده است.
منصور شیشه فروش افزود: درخواست مشخص مدیریت بحران این است که سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای این مصوبات که ستاد بحران کشور به استان تخصیص داده، اقدام کند، چون زمان اجرای این طرح‌ها محدود است.

دیگر خبرها

  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا