Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@15:27:55 GMT

خطر در کمین بازار سنتی است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۱۰۲۱

خطر در کمین بازار سنتی است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قدرت‌الله مهدیخانی با بیان این که وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین ضعیف و شکننده است، اظهار کرد: بسیاری از مغازه‌ها حتی از تجهیزات اولیه خاموش کردن آتش نیز برخوردار نیستند یا بسیاری از کسبه نحوه و طرز استفاده از کپسول های آتش نشانی را نمی‌دانند. تاریخ انقضای خیلی از کپسول‌های موجود نیز گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول خاطرنشان کرد: بازار سنتی قزوین از شبکه گاز شهری برخوردار نیست، اما چند واحد اقدام به گرفتن انشعاب از اطراف کرده‌اند که انگیزه‌ سایر کسبه برای دریافت انشعاب شد. سازمان نظام مهندسی ساختمان اجازه صدور تاییدیه و همچنین شرکت گاز اجازه دادن انشعاب را ندارد و در صورت بی‌توجهی با خاطیان برخورد خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خاطرنشان کرد: معضل دیگر در بازار سنتی قزوین وجود انبارهای متعدد در گوشه و کنار آن است که معمولا کالاهای موجود در آن‌ها اشتعال‌زا هستند. ضروری است تا این انبارها شناسایی و ایمن‌سازی شوند که این وظیفه برعهده آتش‌نشانی گذاشته شده است.

مهدیخانی سد معبر را هم یکی از مشکلات اساسی بازار سنتی قزوین در صورت بروز آتش‌سوزی برشمرد و افزود: این مشکل باید با همکاری اتاق اصناف و کسبه و با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی مرتفع شود و بر ساماندهی این موضوع اصرار و تاکید داریم.

این مسئول گفت: براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان قزوین مقرر شده بود دستگاه‌های دخیل در ایمن‌سازی بازار سنتی قزوین نمایندگان تام‌الاختیار خود را به این ستاد معرفی کنند که به جز آتش‌نشانی و یک یا ۲ دستگاه دیگر، سایر دستگاه‌ها در این خصوص اقدامی نداشتند.

کد خبر 536522 برچسب‌ها آتش‌ نشانی مدیریت بحران استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آتش نشانی مدیریت بحران استان قزوین بازار سنتی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرج‌نیا اظهار کرد: بر اساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق بدون دریافت انشعاب قانونی و هرنوع تصرف یا تغییر در وضعیت کنتور برق جرم بوده و بر اساس ضوابط با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: متاسفانه برداشت‌های غیرمجاز موجب اختلال در برق رسانی و تحمیل فشار به شبکه برق و آسیب به وسایل برقی شهروندان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اضافه کرد: برای مقابله با این موضوع اقدامات قابل توجهی انجام می‌شود و در این راستا با تلاش همکاران این شرکت ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق طی فروردین ماه امسال شناسایی و قطع شد.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز