Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی سابق ترامپ ضمن هشدار درباره پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: امسال برای اولین بار در زندگیم به نامزد حزبم در انتخابات ریاست جمهوری رای نمی‌دهم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "جان بولتون"، مشاور امنیتی ملی سابق دونالد ترامپ در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان انتقاد شدیدی به تصمیم آمریکا برای بازگرداندن حدود 12 هزار نیروی آمریکایی مستقر در خاک آلمان وارد کرده و گفت: این یک نشانه است و البته نشانه خوبی نیست برای اینکه ما بدانیم در صورت انتخاب مجدد ترامپ چه در انتظارمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آمریکا چندی پیش اعلام کرد بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حدود 12 هزار نظامی آمریکایی خاک آلمان را ترک خواهند کرد که حدود 5600 نفر از آنها در دیگر کشورهای عضو ناتو مستقر خواهند شد.

مارک اسپر در خصوص برنامه جابجایی بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به خبرنگاران گفت: «بر اساس برنامه‌ریزی یوکام [ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا] تقریباً 11900 نیروی نظامی از آلمان خارج خواهند شد و تعداد نیروها از 36 هزار نفر به 24 هزار نفر کاهش خواهد یافت.»

این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتقادهای فراوانی روبرو شده و بحث‌های زیادی را در دولت ائتلافی آلمان درباره چگونگی واکنش در برابر این تصمیم ترامپ ایجاد کرده است.

ایالت‌های بایرن، بادن-وورتمبرگ و راینلند –فالتز آلمان بخصوص تحت تاثیر این تصمیم ترامپ قرار می‌گیرند. قرار است مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا از آلمان به مونس بلژیک منتقل شود. یکی از مقرهای نظامی ناتو در حال حاضر در این منطقه قرار دارد.

احتمالا بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مرکز فرماندهی آفریقا هم از اشتوتگارت آلمان به جای دیگری منتقل خواهد شد.

بولتون در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: پشت کردن ایالات متحده به همه مواضعی که ما به آن پایبند بودیم هیچ مزیتی نه برای کشور ما و نه برای امنیت غرب به صورت کلی ندارد.

نگرانی جمهوریخواهان نسبت به حملات ترامپ علیه رای گیری الکترونیکیتلاش سفیر آمریکا در برزیل برای کمک به انتخاب مجدد ترامپواکنش پارلمان اروپا به تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان

بولتون در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: ترامپ از بسیاری جهات شبیه اوباما است. این‌ها اشکال عجیب انزواگرایی آمریکا است.

بولتون از آوریل سال 2018 به مدت 17 ماه مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ بود و در سال 2019 از این سمت کناره گیری کرد.

بولتون در ادامه تاکید کرد که وقتی ترامپ با حوزه امنیت ملی سر و کار دارد از هیچ فلسفه سیاسی و یا تفکر استراتژیکی پیروی نمی‌کند. نتیجه آن حالا این است که ما امروز نسبت به قبل از دوره ترامپ امنیت کمتری داریم.

بولتون تاکید کرد: به همین دلیل من در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا برای اولین بار در زندگی خود نمی‌خواهم به نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه رای بدهم.

وی تاکید کرد که همچنین به جو بایدن ، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم رای نخواهد داد. بولتون گفت: من می‌خواهم نام دیگری را در رای خود بنویسم. ترامپ نباید به دور دوم ریاست جمهوری آمریکا دست یابد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ بیشتر بخوانید... نگرانی جمهوریخواهان نسبت به حملات ترامپ علیه رای گیری الکترونیکی واکنش پارلمان اروپا به تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان تلاش سفیر آمریکا در برزیل برای کمک به انتخاب مجدد ترامپ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نگرانی جمهوریخواهان نسبت به حملات ترامپ علیه رای گیری الکترونیکی واکنش پارلمان اروپا به تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان تلاش سفیر آمریکا در برزیل برای کمک به انتخاب مجدد ترامپ واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۲ تحلیل رادیو چین از رزمایش اخیر سپاه؛ پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های ایران هستند ۳ مصاحبه| تحلیلگر آمریکایی: حمله موفق حزب‌الله منجر به سقوط دولت اسرائیل می‌شود ۴ ظریف: تروریست‌ها از پناهگاههای امن خود در ایالات متحده و اروپا نفرت‌پراکنی می‌کنند ۵ ریانووستی: توزیع واکسن کرونا در روسیه از دو هفته آینده آغاز می‌شود ۶ چرا اسرائیل شانسی برای گزینه نظامی در لبنان ندارد؟ ۷ مذاکرات ژاپن با یک شرکت داروسازی برای خرید واکسن کرونا ۸ وخامت حال «ترکی آل الشیخ» شاهزاده سعودی و انتقال وی به بیمارستانی در آمریکا مهمترین اخبار بین الملل گزارش| آیا نخست وزیر و رئیس جمهور عراق حق انحلال پارلمان را دارند؟ ظریف: تروریست‌ها از پناهگاههای امن خود در ایالات متحده و اروپا نفرت‌پراکنی می‌کنند رژیم اسرائیل و بحران‌های سهمگین؛ شگرد نخ‌نما شده نتانیاهو برای فرار از بحران یونهاپ: ایران و کره جنوبی کارگروه تجارت کالاهای پزشکی تشکیل می‌دهند مهمترین اخبار تسنیم دستاورد ۴ماهه ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه چه بود؟ کارگروه ویژه جای ستاد را می‌گیرد؟ شاخص بورس تهران بر بام ۲ میلیون واحد نشست رونمایی از گزینه جدید برای وزارتخانه بی‌وزیر/۱۰ روز مهلت برای "وزیر دار" شدن وزارت صمت قالیباف: جریان تحریم و تحریف دو لبۀ یک قیچی هستند تا مسیر پیشرفت ملت ایران را مسدود سازند نیویورک تایمز: "ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم!" درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا انتخاب مجدد ترامپ نیروهای آمریکایی دونالد ترامپ تصمیم ترامپ بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است

«محمد جرادات» نویسنده و پژوهشگر سیاسی فلسطینی درباره تظاهرات اخیر دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی که در حمایت از ملت فلسطین به ویژه غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و در اعتراض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از این رژیم برگزار شد، گفت: این اعتراضات که دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن است به دانشگاه‌های اروپایی، استرالیایی و دانشگاه‌هایی در آسیا، جهان عرب و اسلام از جمله ایران و لبنان و حتی دانشگاه بیرزیت در کرانه باختری فلسطین گسترش یافت

وی اظهار داشت، این دانشگاه‌ها در خیزش جهانی خود حامل پیامی بسیار قوی برای آمریکا و سیاست‌های استعماری و استکباری آن در مقابله با مظلومان جهان به ویژه مردم فلسطین و غزه هستند که از زمان حمله هفتم اکتبر مقاومت فلسطین در معرض کشتار جمعی از سوی اسرائیل قرار گرفتند؛ حمله‌ای که هدف آن دفاع و پیروزی ملت فلسطین در برابر هفتاد و پنج سال مظلومیت و مقابله با اشغالگری رژیمی بود که موجودیت خود را بر فراز تپه های فلسطین اشغالی بنا کرد.

جرادات عنوان داشت، این اعتراضات و این جنبش‌ها در دانشگاه‌های آمریکا از سوی دانشجویان متعلق به نسل دهه بیست هستند؛ نسلی که به نظر می‌رسد به نخبگان و گروه سیاسی حاکم آمریکا در سنا و کنگره و احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه و این نخبگان سیاسی که اسیر لابی صهیونیستی شده‌اند اعتقادی ندارند.

وی ادامه داد: یکی از این سیاستمداران فاقد اراده آمریکایی را دیدیم که به «نعمت شفیق»، رئیس دانشگاه کلمبیا می‌گوید «آیا می‌دانید اسرائیل موهبتی از جانب خداست و وقتی در مقابل اسرائیل می‌ایستید نفرین می‌شوید». این سیاستمدار آمریکایی به این طرز عجیب و وحشتناک درباره پرستش اسرائیل صحبت می‌کند.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا

پژوهشگر فلسطینی تصریح کرد: بنابراین، این جنبش دانشجویی آمریکایی که علیه سیاست‌های آمریکا شورش کرده، انتظار ندارد که این نخبگان سیاسی موضع خود را تغییر دهند، زیرا آن‌ها با اسرائیل به عنوان یک معبود برخورد می‌کنند و آن را فراتر از منافع آمریکا می‌دانند. این افراد به اسرائیل به عنوان مروارید تاج تمدن غرب می‌نگرند. بنابراین، این بیگانگی فرهنگی و بیگانگی سیاسی که نخبگان سیاسی در آمریکا، بخش‌هایی از اروپا، در آلمان و در انگلیس از آن رنج می‌برند، در بینش و فرهنگ غرب علیه ملت عربی و اسلامی ریشه دوانده است. بنابراین آنها به عنوان مثال با ایران به عنوان یک اشتباه موجودیتی برخورد می‌کنند. چرا؟ چون تسلیم سیاست اسرائیل در منطقه نمی‌شود و در مقابل سیاست آمریکا ایستاده است که می‌خواهد اسرائیل مقصد و قبله همه سازشکاران و عادی‌سازان روابط و کسانی باشد که منافع آن‌ها و منافع اسرائیل را تامین می‌کنند.

نویسنده فلسطینی درباره آثار و نتایج این انتفاضه دانشجویی آمریکایی عنوان داشت، جنبش آمریکایی امروز در چندین سطوح فوایدی داشته و اگر تشدید شود، ممکن است نتایج بیشتری محقق کند. این جنبش، نتانیاهو و تیمش در تل‌آویو، بایدن و حتی ترامپِ کاندیدای انتخابات را سردرگم کرده و همه را در مظان اتهام قرار می‌دهد.  اکثریت این نسل جدی می‌خواهند سیاست آمریکا را از خدمت کردن مطلق به منافع رژیم اسرائیل دور نگه دارند و جلوی جنایات را در غزه بگیرند.

جرادات تصریح کرد: این دانشجویان در ابتدای جنبش خود مطالبات ساده‌ای را مطرح کردند، به طور مثال، از دانشگاه کلمبیا خواستند تمام تحقیقاتی را که برخی از دانشجویان به نفع وزارت جنگ رژیم اسرائیل انجام می‌دهند  و در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین و توسعه برخی موشک‌ها است متوقف کند. آن‌ها می‌خواستند دانشگاهشان از شرکت‌هایی که با ارتش اشغالگر سر و کار دارند فاصله بگیرد، اما رئیس دانشگاه با وجود اینکه اصالتا عرب است، به پلیس مجوز ورود به حریم دانشگاه را داد  و از ارتش آمریکا خواست به دانشگاه‌ها حمله‌ور شود.

محمد جرادات، تحلیلگر فلسطینی

وی افزود: ۴۰ دانشگاه آمریکایی درگیر چیزی شبیه انقلاب و جنبش هستند. این امر نمی‌تواند سیاست آمریکا را تغییر دهد، مگر اینکه وارد حوزه قضایی شود و دستگاه قضایی آمریکا نسبت به این خیزش دانشجویی جانبدارانه وارد عمل شود و یا اینکه تبدیل به یک جریان سیاسی انتخاباتی شود که وضعیت سیاسی انتخاباتی را علیه حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه تغییر دهد.

نویسنده فلسطینی در پاسخ به میزان اثرگذاری جنبش‌هایی از این دست بر سیاست‌های آمریکا گفت: بله این جنبش‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشند. اما کسانی که دنیا را فقط با عینک اسرائیل می‌بینند، خواه بایدن و یا ترامپ و احزابشان، این افراد قطعا به این نسل جدید اهمیت نمی‌دهند و بایدن دانشجویان دانشگاه خود را اینگونه خطاب قرار می‌دهد که شما متوجه نیستید و این مربوط به مرحله ناپختگی سیاسی است. بنابراین یک انفصال و جدایی ذهنی و شکاف بزرگ در این نسل وجود دارد؛ نسل پیر در آمریکا و این نسل جوان. اما اگر این نسل جوان بتواند ابتکار عمل را در دست بگیرد و واقعیت را تحمیل کند، اوضاع می‌تواند تغییر کند، اما این امر نیازمند زمان، افزایش تحرکات و تحولات بسیاری است که چه بسا فراتر از جنبش سیاسی دانشجویی می‌رود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ