Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام بخش تیره عیدوزهی گفت: تحریم ها فرصت مناسب برای نظم دادن اقتصاد کشور است به گونه ای که مدیران و مسئولان کلان کشور در حوزه سیاست و اقتصاد و قانون گذاری اگر زیرک باشند، می توانند اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت نجات دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امام بخش تیره عیدو زهی عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی سراوان و دکترای علوم اقتصاد در گفت و گو با عصرهامون، با اشاره به اینکه با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، آمریکا از برجام خارج شد و تحریم های دیگری را علیه ایران وضع کرد، بیان کرد: آمریکا در وهله اول می گفت که صادرات نفت ایران را به صفر می رساند اما با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، نبود نفت ونزوئلا و توافق اوپک این امر غیر ممکن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تحریم ها فرصت مناسب برای نظم بخشی نظام اقتصادی کشور

وی با اشاره به تبعات خیلی سنگینی که در اجرایی نشدن سیاست هایی که آمریکا از وضع تحریم ها علیه ایران داشت متحمل آمریکا شد، افزود:  تحریم ها فرصت مناسب برای نظم دادن اقتصاد کشور است به گونه ای که مدیران و مسئولان کلان کشور در حوزه سیاست و اقتصاد و قانون گذاری اگر زیرک باشند، می توانند اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت نجات دهند.

دکترای علوم اقتصادی اضافه کرد:  با برنامه ریزی مناسب در ایجاد ثبات در بازار و حفظ ارزش پول ملی می توان جهش نقدینگی را به سمت تولید و رفع موانع در نظام اقتصادی کشور اصلاحات گسترده  ایجاد کرد.

تیره عیدوزهی خاطر نشان کرد: اگر در عرصه جنگ روانی و جنگ اراده مدیران و متخصصین داخلی به این باور برسند، بلاشک تحریم ها به نفع اقتصاد ایران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پس از خروج آمریکا از برجام، اروپاییان نیز به فکر ایران و ملت ایران نبودند، ادامه داد:  اینستکس یکی از موضوعات بسیار مهم برای اروپاییان بعد از خروج آمریکا از برجام به شمار می رفت چرا که با خروج آمریکا یک بازار و عرصه منابع عظیمی مالی را برای خود می پنداشتند.

عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی سراوان تصریح کرد:  اروپاییان با راه اندازی این کانال به دنبال کاهش سلطه دلار و وارد شدن پول حاصل از فروش نفت به اروپا بودند که به همین دلیل شرط کردند که به جای پول کالا به ایران می دهند و آن هم اینکه هر کالا و جنسی که نیاز داشته باشیم پس از تایید اروپا در اختیار کشور قرار می گرفت که آن هم انجام نگرفت.

اینستکس نفع خاصی برای جهش اقتصاد ایران ندارد

تیره عیدو زهی با اشاره به اینکه این اقدام نفع خاصی برای جهش اقتصاد ایران نداشت، گفت: شاید بخاطر جنگ روانی در جهان برخی از کالاها وارد ایران می شد اما اینکه بگوییم این کانال کمکی به اقتصاد و جهش تولید داخلی بکند، امکان پذیر نیست.

وی اذعان کرد: اروپاییان به شرط پیوستن ایران به fatf می خواستند یک سری کالای پزشکی و غذایی و دارویی به ایران بدهند که بیشتر به دنبال قدرت نمایی بودند، در واقع اینستکس بازیچه بود و اگر اجرایی هم می شد کمکی به اقتصاد و تولید کشور نمی کرد.

دکترای علوم اقتصاد با اشاره به اینکه ویروس کرونا باعث کوچک شدن اقتصاد آمریکا و اروپا شده است، بیان کرد: اروپاییان در چند ماه اخیر به ویژه در بحران شیوع ویروس کرونا برای اجرایی کردن این موضوع به دلیل تحت الشعاع قرار گرفتن اقتصادشان تلاش کردند.

تیره عیدوزهی با توجه به اینکه رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در چند ماهه اول سال جاری حدود 9 درصد کوچک تر شده است، افزود:  شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی کسب و کارها در جهان، افزایش متقاضیان بیمه بیکاری و بسیاری از مسائل دیگر شده است.

وی بازگشت به اقتصاد قبل از کرونا را طولانی دانست و وارد شدن پول ایران به اروپا را به نفع اروپا برشمرد و عنوان کرد: وضع مداوم تحریم ها علیه ایران توسط آمریکا نشان از عدم اخذ نتیجه مطلوب و شکست آمریکا دارد.

همدلی و هماهنگی عامل پیروزی در جنگ اراده ها

عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی سراوان گفت: با همدلی و هماهنگی میان تمامی حوزه های داخلی کشور و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، موقعیت جغرافیایی ایران و امکانات و شرایط حال حاضر و همراهی کشور های همراه می توان در عرصه جنگ اراده ها پیروز شویم.

وی با بیان اینکه همه کارشناسان اقتصادی دنیا می دانند که هدف آمریکا از تحریم های ایران سیاسی است و نه اقتصادی، تصریح کرد: ایجاد فاصله میان مردم و نظام، القای نا امیدی، ایجاد هرج و مرج در داخل کشور از جمله اهداف آمریکا است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اقتصاد کشور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

مسئول سابق واحد جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد گفته که ایران شبکه‌ای جهانی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش فارس به نقل از «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.

در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یو‌آنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشور‌های مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

دیگر خبرها

  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند