Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:02:34 GMT

محصول زیره بورسی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۴۰۰۲

محصول زیره بورسی شد

از سوی ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری بورس زیره راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، پس از راه اندازی بورس زعفران با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زیره نیز دارای تالار بورس شد.

کشاورزان فعال در حوزه گیاهان دارویی مانند زعفران، زیره، آنغوزه و دیگر محصولات، هر سال پس از فصل برداشت بر اساس سازوکارهای سنتی داد و ستد، محصولات خود را به صورت غیر علمی به خریداران حضوری عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به منظور تکرار این تجربه موفق، وزارت جهاد کشاورزی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از طرح عرضه محصول زیره کشور در یک تالار اختصاصی بورس حمایت کرد. این طرح به زیره کاران فرصت می‌دهد که بدون دخالت واسطه‌ها، محصول خود را در معرض فروش قرار دهند و به بالاترین قیمت ثبت شده در تابلوی معاملات به فروش برسانند.

کشاورزانی که مایل هستند محصول خود را در قالب اوراق گواهی سپرده کالایی مورد معامله قرار دهند می‌توانند به انبارهایی که در سایت بورس کالای ایران معرفی شده است، مراجعه کنند و محصول خود را به این انبارها بسپارند و قبض انبار یا گواهی سپرده آن را دریافت کنند. در شمال کشور و شهر گنبد کاووس نیز یک بورس تخصصی زیره راه‌اندازی شده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح مطالعاتی راه اندازی چند بورس تخصصی دیگر در حوزه گیاهان دارویی را در دست بررسی دارد. عرضه بیشتر گیاهان دارویی در بورس، می‌تواند باعث رونق مالی بیشتر این حوزه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زیره گياهان دارويي وزارت جهاد كشاورزي فناوری ریاست جمهوری گیاهان دارویی معاونت علمی راه اندازی ستاد توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

 


مجتبی خیام نکویی  در مراسم رونمایی از طرحهای شرکت‌های دانش بنیان و فناور  گفت: برای اینکه بخش کشاورزی به مفهوم واقعی کلمه تحول پیدا کند و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم، مهمترین مولفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. ما ایجاد حدود ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در هر یک از دهکده‌های فناوری و نوآوری پیش‌بینی کردیم که شاید فعال‌ترین دهکده ما از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌ها در خراسان رضوی باشد.

او با اشاره به رونمایی تعدادی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: این دستاوردها می‌تواند تحول چشمگیری در کل کشور اعم از ساخت تجهیزات، دستگاه‌های ماشین‌آلات کشاورزی، تولید کود و سم و سایر فراورده‌ها ایجاد کند. آنچه برای ما مهم بود و امروز پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده کردیم، تولید نان کامل است که استان خراسان رضوی ظرفیت دارد پایلوت این موضوع را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند و ما تا پایان سال آینده شاهد این موضوع باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با این کار قسمت اعظم نانوایی‌های خراسان رضوی نان کامل تولید می‌کنند. اگر در تولید نان کامل با همکاری بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه نانوایان و همه تشکل‌ها موفق شدیم این موضوع را به فرهنگ غالب تبدیل کنیم، مهمترین گام اساسی را در ارتقاء سلامت مردم برداشتیم.

نکویی بیان کرد: اگر نان کامل در سبد غذایی مردم ما قرار بگیرد، می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماری‌ها را از بین ببرد، بنابراین اهتمام سازمان تات(سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) این است که همه نوع حمایتی را انجام دهد تا این اتفاق در کل کشور انجام شود. خوشبختانه استان خراسان رضوی در این موضوع از همه استان‌ها جلوتر است.

او تصریح کرد: ما نیازمند یک بسته سیاستی هستیم تا تولیدکنندگان نان این ظرفیت را داشته باشند که وقتی نان‌ را در اختیار مردم قرار می‌دهند از نظر اقتصادی برای آن‌ها به صرفه باشد. از همه افرادی که می‌توانند در تولید نان کامل به ما کمک کنند، درخواست کمک می‌کنیم و آن‌ها را در پارک علم و فناوری و دهکده‌های فناوری مورد حمایت ویژه قرار می‌دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما حدود ۶۲۱ شرکت دانش‌بنیان را در مجموعه بخش کشاورزی داریم، تاکید کرد: این تعداد نسبت به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان کل ۷ درصد بوده، در حالی که انتظار ما ۲۰ درصد است. برای ایجاد انگیزه نیازمند حمایت‌های ویژه نسبت به بقیه حوزه‌ها هستیم. ما برای تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی و انتقال رایگان ۴۰۰ فناوری که در مجموعه سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج قرار دارند، به شکل رایگان زمین در اختیارشان قرار می‌دهیم.

نکویی اظهار کرد: با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ‌توافق کردیم که بتوانیم امسال به شکل ویژه‌تر در حوزه امنیت غذایی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا