Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:40:37 GMT

ضبط ۲۵ دام بیمار طی روز عید قربان در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۵۰۱۲

ضبط ۲۵ دام بیمار طی روز عید قربان در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی استان مازندارن از معاینه و بازرسی ۱۰۲۱۶ راس دام توسط کارشناسان دامپزشکی در عید قربان سال ۱۳۹۹ خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دامپزشکی مازندران، سید حسین رضوانی با تشریح عملکرد دامپزشکی این استان در عید قربان اظهار کرد: در روزهای قبل از عید قربان اکیپ های سیار دامپزشکی در میادین موقت عرضه دام، اقدام به معاینه ۸۱۲۷ راس دام پیش از کشتار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برقراری اکیپ های ثابت دامپزشکی متشکل از کارشناسان و روحانیون ناظر شرعی که با استقرار در ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و کشتارگاه های دام سلامت و حلیت لاشه ها را تائید می کردند از بازرسی ۲۰۸۹ راس لاشه در روز عید قربان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۲۵ لاشه به دلیل تشخیص بیماری، غیر قابل مصرف تشخیص داده و ضبط و تعداد ۴۱۶ لاشه نیز به دلائل مختلف از جمله نشانه های از بیماری‌های انگلی اصلاح و سپس اجازه مصرف داده شد.

رضوانی وزن لاشه های ضبط شده را ۵۶۹ کیلوگرم اعلام کرد و از شهروندانی که به توصیه های بهداشتی دامپزشکی توجه کرده و دام خود را در محل کشتارگاه تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی ذبح کردند تشکر به عمل آورد.

وی تصریح کرد: از ۸۱۲۷ راس دام زنده بازرسی شده، ۶۶ راس گاو، ۶۹۲۶ راس گوسفند و ۱۱۳۵ راس بز بودند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران ضبط ۴۴۰ کبد، ۵۶۴ ریه و ۳۷ کلیه دام‌های قربانی شده را از دیگر عملکرد بازرسان بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان اعلام کرد و گفت: به تعداد ۱۴۱۸ کبد نیز به دلیل آلودگی های انگلی پس از اصلاح اجازه مصرف داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عيد قربان عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران 
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • بلده نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد