Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان با اشاره به بازدید یک ماه گذشته خود از مراحل پایانی پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان رشت و اعلام پیشرفت فیزیکی تا ۹۵ درصد پروژه‌های مرتبط با پسماند در نقاط مختلف استان گفت: با توجه به نگاه‌های ویژه در سطوح ملی باید پیگیری و رصد‌ها استمرار داشته باشد تا پروژه‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به وعده پیمانکار پروژه تصفیه خانه زباله سراوان و نیز شهرداری رشت در خصوص پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان رشت اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت بهره برداری در زمان مقرر افزود: جا دارد مجددا از صبوری و همکاری مردم سراوان که در سال‌های اخیر متحمل دشواری‌هایی شده اند، قدردانی کنم.

استاندار با اشاره به نیاز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله سوز رشت اظهار داشت: در این خصوص پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبارات به صورت مستمر در دستور کار است.

زارع بر لزوم تشکیل جلسات شهرستانی مدیریت پسماند و ضرورت جذب سرمایه‌گذاران توسط فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای فعالیت در حوزه صنایع پاک تأکید کرد و گفت: جمع‌آوری اصولی و بهداشتی پسماند بیمارستانی، انتقال، بی‌خطرسازی و دفن آن مورد تأکید است که خوشبختانه نگرانی و دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد و البته باید به صورت مستمر مورد پایش و نظارت قرار گیرد.

او به انجام مطالعات میدانی موثر توسط یکی از مراکز تحقیقاتی ملی پیرامون موضوع پسماند اشاره کرد و افزود: طرح جامع مدیریت پسماند، نقشه راه ماست و تجمیع محل دفن زباله یکی از موضوعات مهم این نقشه راه است که در حال نیل به این سمت هستیم.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت بهره‌مندی از برنامه‌های ابلاغی در سطح ملی همچون تسهیلات ارزان قیمت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز روستایی از جمله جمع‌آوری زباله تأکید کرد.

زارع تصریح کرد: امیدوارم با فعال کردن تعاونی‌های روستایی توسط بخشداران و دهیاران و دریافت درخواست‌ها به زودی شاهد ورود حجم بالایی از ماشین‌آلات به استان باشیم.

او با بیان اینکه پسماند تنها یک مسئولیت بخشی و محدود به دولت نیست، گفت: این موضوع اساسی، بنیادین و بسیار مهم است و بیش از پیش باید به دغدغه همه نهاد‌ها و عموم شهروندان تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه جامعه و افکار عمومی در سال‌های اخیر نسبت به مسائل زیست محیطی خصوصا پسماند حساسیت خاصی دارند، افزود: در این مسیر حمایت نهاد‌ها و فعالان مدنی و سمن‌های حامی محیط زیست بسیار موثر بوده است.

زارع ادامه داد: به طور قطع پشتیبانی از آ‌ها می‌تواند نقش اثرگذاری در همراهی مردم با برنامه‌ها و سیاست‌های اتخاذ شده در این حوزه به ویژه تفکیک زباله از مبدأ داشته باشد که البته در این راستا فعالیت‌های خوبی در استان شکل گرفته است.

او اظهار داشت: موضوع پسماند و اثرات مخرب آن یکی از دغدغه‌های دولت در استان‌های شمالی است که خوشبختانه در سال گذشته و ماه‌های اخیر تلاش‌های خوبی شکل گرفته و در حال انجام است.

استاندار گیلان به وجود اراده حل مشکل پسماند در سطح ملی و استان اشاره کرد و گفت: باید سرعت عمل را در جهت تحقق این مهم افزایش دهیم و امیدواریم با به ثمر نشستن این تلاش‌ها شاهد پاکسازی گیلان سرسبز از مشکلات پسماند باشیم.

زارع با بیان اینکه در بحث آموزش مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا تلاش‌های خوبی صورت گرفته، اما کافی نیست، افزود: باید با همکاری سمن‌ها و نیز آموزش و پرورش در استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، حرکت‌های جدی و مستمر شکل گرفته در این زمینه ادامه یابد تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

او بر ضرورت بهره‌گیری از ابزار‌های نوین در جهت کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ تأکید و تصریح کرد: برنامه‌های موفق بسیاری از کشور‌ها در استفاده از پسماند برای تولید انرژی به عنوان الگو می‌تواند علاوه بر کاهش آلودگی محیط زیست و اثرات سوء آن، موجب درآمدزایی و ایجاد اشتغال در کشورمان شود و در این خصوص از سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه باید حمایت شود.

در این کارگروه علاوه بر فرماندار شهرستان رشت که حضور داشت؛ فرمانداران شهرستان‌های لنگرود، رودسر و بندرانزلی نیز از طریق ارتباط تصویری؛ گزارشی از روند انجام پروژه‌های در دست اقدام حوزه پسماند شهرستان‌ها ارائه کردند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصفیه خانه سراوان نیروگاه زباله سوز دفن زباله پروژه تصفیه خانه مدیریت پسماند ضرورت بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد