Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با هدف بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی با البرز حسینی، نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل کتابخانه های عمومی زنجان، نماینده مردم شهرستان خدابنده نهاد کتابخانه‌های عمومی را یکی از تاثیرگذارترین دستگاه‌های فرهنگی کشور دانست و گفت: اگر کتاب و کتابخوانی در کشور نهادینه شود، مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور رفع و امنیت برقرار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سیدالبرز حسینی افزود: کتاب و کتابخوانی سبب افزایش اطلاعات عمومی افراد می شود و از هدر رفتن وقت جوانان و نوجوانان جلوگیری می کند و باید همه تلاش کنیم تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

 

وی در این نشست بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی کتابداران تاکید و ابراز امیدواری کرد با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشکلات بودجه ای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اصلاح شود تا شاهد فعالیت بهتر کتابخانه های عمومی و ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.

 

این مقام مسئول گفت: در آینده ای نزدیک با همراهی سایر نمایندگان استان با دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور دیدار می کنیم تا راهکارهای اساسی برای حل مشکلات این نهاد فرهنگی و کتابداران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

امیرعلی نیک بخش، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم گفت: در حال حاضر ۱۴ باب کتابخانه نهادی در شهرستان خدابنده وجود دارد که از این تعداد  ۱ باب کتابخانه سیار، ۷ باب کتابخانه شهری و ۶ باب کتابخانه روستایی است. ۳ باب کتابخانه خیّری نیز در شهرستان توسط خیّرین احداث شده است و خدابنده در زمینه احداث کتابخانه خیری شهرستانی پیشرو است.

 

وی به روند ساخت کتابخانه مرکزی امام علی(ع) شهر قیدار اشاره کرد و گفت: پیگیری های ویژه ای در این زمینه انجام شده است و بر اساس برنامه ریزی ها و با مساعدت مسئولان استان، با تصویب اعتبار لازم در سال جاری، در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

 

نیک بخش همچنین گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی استان به ویژه در ایام تعطیلی کتابخانه ها به دلیل شیوع کرونا ارائه کرد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی باب کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت، از برنامه شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شورای وحدت دو ماموریت اساسی دارد. نخست کمک به کشورداری بر اساس نظام مسائل است. یعنی موضوعات اساسی کشورداری شناسایی و حوزه‌هایی که مورد اجماع نیست به بحث گذاشته شود تا به نظر واحدی دست یابیم و آن را در اختیار دولت قرار دهیم که این جزو ماموریت اصلی شورای وحدت است.

وی در گفتگو با ایرنا، دومین ماموریت شورای متبوعش را حضور در مناسبت‌ها و رویدادهای مهم سیاسی بیان کرد و افزود: یکی از این مناسبت ها، انتخابات است که شورای وحدت در عمر چهارساله خود در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری حضور فعال و مسئولانه داشت، البته در انتخابات مجلس در حوزه تهران انتظار ما برآورده نشد.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه در سطح کشور با تلاش شورای وحدت ۶۰ نماینده اختصاصی و ۳۰ نماینده مشترک با جریان های دیگر راهی بهارستان شدند، اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات هم نامزد داریم که معرفی می‌‍شوند و ممکن است تصمیم بگیریم از فهرست‌های دیگر لیست را تکمیل و به مردم تهران معرفی کنیم. در استان‌ها هم بررسی‌ها انجام و نامزدها مشخص شدند که در زمان خود اعلام می‌کنیم.

متکی همچنین مهمترین برنامه مجلس دوازدهم را نظارت عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های حکمرانی در کشور نیاز دارند هر چند وقت یکبار خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهند که در حکمرانی نوین در دنیا به آن سنجش مقبولیت می‌گویند. تلقی بر این است که مردم نسبت به مجلس یک ارزیابی بسیار مثبتی ندارند و انتقادات و مطالبات برزمین مانده دارند که فکر می‌کنند مجلس به آن رسیدگی نکرده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس ما ضرورت تحول در رویکردها و کاردکردهای مجلس دوازدهم را مطرح کردیم، افزود: در مجلس در حوزه های شکلی و سخت افزای کار نیاز به تحول داریم.

منتخب مجلس داوزدهم از دیگر حوزه هایی که نیاز به تحول دارد را حوزه مدیریت مجلس عنوان کرد و گفت: رئیس مجلس قبل از ورود به دستور صحن علنی باید موضوعات را بررسی کرده باشد و در عین حال باید گروه‌های مشاوره‌ای تشکیل دهد تا موضوعات را بررسی کنند که این مشاوران می‌تواند روسای کمیسیون‌ها، استادان دانشگاه و نخبگان باشند و از طرفی تعامل باید برآمده از نگاه نمایندگان باشد.

متکی در بیان ویژگی‌های رئیس مجلس دوازدهم نیز، اظهار کرد: اشراف به حوزه داخلی و خارجی و دیپلماتیک می‌تواند نقاط قوت یک نامزد ریاست مجلس باشد تا بتواند مدیریت شکلی و محتوایی موفقی را در مجلس داشته باشد. یا می تواند خودش متخصص باشد و یا از مشاوران استفاده کند. اما باید نسبت به مسائل کلان کشور داری اشراف داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899368

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند