Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ از میان ۳۶ کالای منتخب صنعتی ۲۲ کالا با افزایش تولید مواجه بوده است. تاریخ انتشار: 10:57 - 13 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۲۹۰

خبرگزاری میزان ـ در سه ماهه اول امسال ۲۰۰.۱ هزار دستگاه انواع سواری تولید شد که با توجه به تولید ۱۸۴.۶ هزار دستگاه در سه ماهه اول ۱۳۹۸، در این حوزه با افزایش تولید ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصدی مواجه بودیم.

همچنین در زمینه تولید وانت ۱۵ هزار و ۹۴۳ دستگاه در سه ماهه اول امسال تولید شد و میزان تولید در سه ماهه اول سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۷۵ دستگاه بوده که افزایش تولید ۲۲.۹ درصدی داشته است.

در زمینه تولید کمباین و تراکتور نیز به ترتیب افزایش تولید ۵.۷ و ۱.۵ درصدی داشته ایم.

در سه ماهه اول امسال، ۹۳ دستگاه کمباین و ۴۳۵۰ دستگاه تراکتور تولید شد و رقم تولید کمباین و تراکتور در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۸۸ و ۴۲۸۴ دستگاه بوده است.

در حوزه تولید داروی انسانی نیز در سه ماهه اول امسال ۱۰.۱ میلیارد عدد و در مدت مشابه پارسال ۹.۵ میلیارد عدد تولید شد که افزایش ۶.۸ درصدی داشته است.

افزایش ۳۰.۱ درصدی تولید لاستیک خودرو

در زمینه تولید پودر شوینده نیز افزایش ۸.۷ درصدی داشته ایم. میزان تولید این کالای منتخب صنعتی در سه ماهه امسال ۱۵۱.۶ هزار تن و در مدت مشابه پارسال ۱۳۹.۴ هزار تن بوده است.

در زمینه تولید لاستیک خودرو، نئوپان و فیبر نیز به ترتیب افزایش تولید ۳۰.۱، ۲۰.۹ و ۰.۲ درصد افزایش تولید بوده است.

در سه ماهه امسال ۶۲.۷ هزارتن لاستیک خودرو، ۲۱۲ هزار متر مکعب نئوپان و ۳۲۰.۳ هزار متر مکعب فیبر تولید شد که این رقم در مدت مشابه پارسال (۱۳۹۸) به ترتیب ۴۸.۲ هزارتن لاستیک خودرو، ۱۷۵.۳ هزار متر مکعب نئوپان و ۳۱۹.۶ هزار متر مکعب فیبر بوده است.

در زمینه تولید روغن صنعتی و موتورتصفیه اول نیز در سه ماهه اول امسال رشد تولید ۳ درصدی داشته ایم. رقم تولید این حوزه در این مدت ۱۳۱.۷ هزارتن و در مدت مشابه پارسال ۱۲۷.۸ هزارتن بوده است.

در حوزه پتروشیمی با تولید ۱۵.۲۶ میلیون تن در ۳ ماه نخست امسال و با احتساب تولید ۱۴.۲۹ میلیون تن در مدت مشابه پارسال افزایش تولید ۶.۸ درصدی را تجربه کردیم.

در بخش تولید الیاف اکریلیک و نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی نیز به ترتیب ۱۱۳.۲ و ۱۲.۴ درصد افزایش تولید بوده است.

در ۳ ماهه امسال حدود ۱.۶ هزارتن الیاف اکریلیک و ۵۶ هزار تن نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی تولید شد که رقم تولید این دو کالا در سه ماهه اول پارسال (۱۳۹۸) به ترتیب ۰.۸ هزارتن و ۴۹.۸ هزارتن بوده است.

افزایش ۴۹.۴ درصدی تولید تلویزیون و ۱۱۵.۱ درصدی تولید ماشین لباسشویی

در زمینه تولید انواع تلویزیون، یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی نیز به ترتیب افزایش تولید ۴۹.۴، ۷.۹ و ۱۱۵.۱ درصدی داشته ایم.

بر این اساس در سه ماهه اول امسال به ترتیب ۲۱۰.۲ هزار دستگاه انواع تلویزیون، ۳۲۸.۵ هزار دستگاه انواع یخچال فریزر و ۲۰۷.۴ هزار دستگاه انواع ماشین لباسشویی تولید شد که رقم تولید در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۴۰.۷ هزار دستگاه انواع تلویزیون، ۳۰۴.۶ هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر و ۹۶.۴ هزار دستگاه ماشین لباسشویی بوده است.

در حوزه تولید فولاد خام و محصولات فولادی نیز به ترتیب با تولید ۶۹۶۹.۹ هزارتن فولاد خام و ۵۴۸۵ هزارتن محصولات فولادی در سه ماهه امسال افزایش تولید به ترتیب ۸.۵ درصدی و ۱.۸ درصدی داشته ایم.

میزان تولید فولاد خام و محصولات فولادی در سه ماهه ۱۳۹۸ به ترتیب ۶۴۲۶.۸ هزارتن و ۵۳۸۸.۶ هزارتن بوده است.

افزایش ۱۰ درصدی تولید سیمان

در زمینه تولید سیمان نیز افزایش تولید ۱۰ درصدی داشته ایم. میزان تولید سیمان در ۳ ماهه امسال ۱۶ میلیون و ۳۵۳ هزارتن و در سه ماهه پارسال ۱۴ میلیون و ۸۶۸ هزارتن بوده است.

در حوزه تولید کاتد مس، شمش آلومینیوم و آلومینا نیز به ترتیب افزایش تولید ۲.۱، ۴۶.۳ و ۲.۳ درصدی داشته ایم.

در سه ماهه امسال تولید کاتد مس ۶۹.۶ هزارتن، تولید شمش آلومینیوم ۹۵ هزارتن و تولید آلومینا ۶۲.۸ هزارتن بوده است که این رقم در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۶۸.۲ هزارتن کاتد مس، ۶۵ هزارتن شمش آلومینیوم و ۶۱.۴ هزارتن آلومینا بوده است.

بیشتر بخوانید: رشد تولیدات منتخب صنعتی در بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت صنعت اخبار اقتصادی سه ماهه اول امسال مدت مشابه پارسال هزار دستگاه انواع سه ماهه امسال درصدی داشته ایم ماشین لباسشویی زمینه تولید هزار متر مکعب لاستیک خودرو میزان تولید منتخب صنعتی درصدی تولید تن بوده تولید شد رقم تولید تولید ۱ ۴ هزار ۶ هزار ۵ هزار ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان افزود: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

آریافر افزود: سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون ۲۷۱ هزار تن سیمان در دو کارخانه سیمان قاین و باقران تولید شد.


وی گفت: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.


مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.


آریافر افزود: سال گذشته ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.


همچنین در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شد.


در این جشنواره از شرکت سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان تقدیر شد.تولید سیمان در خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل