Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار مبتلایان و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ بین افراد غیربومی بستری در بیمارستانهای کلانشهر مشهد رو به افزایش است لذا از عموم هموطنان استدعا می‌شود بطور موکد و جدی از سفر به مشهد پرهیز کنند.

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رحیمی اظهار کرد : مشهد در وضعیت قرمز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا قرار دارد، بنابراین به هیچ وجه مقصد مناسبی برای سفر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
وی ادامه داد: هم‌اینک دست‌کم ۲۰ درصد بیماران بستری در بیمارستانهای ویژه کرونا را در مشهد افراد غیربومی ساکن دیگر استانها و شهرستانهای کشور تشکیل می‌دهند که در این شرایط مصلحت سلامتی خود را ندیده گرفته و به مشهد سفر کرده‌اند.
مسوول اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد  بیان کرد: برخی از مبتلایان غیربومی به ویروس کرونا، در مشهد جان خود را از دست می‌دهند لذا پیکر آنها با تدابیر خاص و آمبولانسهای ویژه به زادگاهشان در خارج از مشهد و خراسان رضوی منتقل می‌شود. 
وی بر لزوم حیاتی رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع، زدن ماسک به صورت و اجتناب از سفرهای غیرضروری" برای مهار و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ تاکید و بیان کرد: همه دست‌اندرکاران امور بهداشتی درمانی و خادمان سلامت بطور شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند. 
دکتر رحیمی گفت: با این وجود، شرط موفقیت خادمان سلامت در جبهه مبارزه با ویروس مرگبار کرونا همکاری و همراهی مستمر مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی است.  بکارگیری همه بیمارستانها  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیزاز بهره‌گیری گنجایش بیمارستانهای غیردانشگاهی و خصوصی به منظور بستری و ارائه خدمات‌ درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونایی در کلانشهر مشهد خبر داد.
دکتر شاپور بدیعی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و پیش‌بینیهای لازم هم‌اینک استفاده از گنجایش و امکانات بیمارستانهای خارج از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در فصلهای پاییز و زمستان پیش‌رو در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بیمارستانهای زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در مشهد شامل فارابی و ۱۷ شهریور بخشی از تختها و امکانات درمانی خود را خود را به همین امر اختصاص داده‌اند.  
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در هماهنگی نیروهای مسلح بیمارستانهای ثامن‌الائمه و امام حسین در مشهد به پذیرش و بستری کادر و سربازان مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته‌اند و در بخشهای بستری و مراقبتهای ویژه این مراکز درمانی نظامی به بیماران خدمات‌رسانی می‌شود. 
وی افزود: بر اساس مصوبه قرارگاه ملی مقابله با ویروس کرونا همچنین از گنجایش و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهد شد. این امر در مرحله رایزنی، انتخاب مرکز درمانی و برنامه‌ریزی برای آموزش پرسنل قرار دارد.
منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد غیربومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده

به گزارش هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که تمام دسته‌های داروهای کاهش‌دهنده اسید معده موسوم به مهارکننده‌های پمپ پروتون، مسدودکننده‌های H۲ و حتی آنتی‌اسیدها، به نظر می‌رسد خطر ابتلا به میگرن و سردرد را افزایش می‌دهند.

«مارگارت اسلاوین»، محقق ارشد و دانشیار تغذیه دانشگاه مریلند، گفت: «با توجه به استفاده گسترده از داروهای کاهش دهنده اسید و این پیامدهای بالقوه میگرن، این نتایج مستلزم بررسی بیشتر است.»

اسلاوین افزود: «این داروها بیشتر بیش از حد تجویز می‌شوند و تحقیقات جدید خطرات دیگری را در استفاده طولانی مدت از مهارکننده‌های پمپ پروتون نشان داده است، مانند افزایش خطر زوال عقل.»

به گفته محققان، رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگردد. معمولاً بعد از غذا یا هنگام دراز کشیدن رخ می‌دهد و می‌تواند سبب سوزش سر دل و زخم معده شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به سرطان مری شود.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر را که از داروهای کاهش‌دهنده اسید استفاده می‌کردند، بررسی کردند تا ببینند که آیا در سه ماه گذشته دچار میگرن یا سردرد شدید شده بودند.

مهارکننده‌های پمپ پروتون تولید اسید را مسدود کرده و به بهبود مری کمک می‌کنند.

مسدود کننده‌های H-۲ باعث کاهش تولید اسید می‌شوند و آنتی اسیدهای ساده حاوی کربنات کلسیم هستند که اسید معده را خنثی می‌کنند.

پس از تعدیل دیگر عوامل مؤثر بر خطر میگرن، محققان دریافتند که:

• افرادی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر از افرادی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، به میگرن مبتلا می‌شوند.

• مسدودکننده‌های H۲ خطر میگرن را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

• آنتی اسیدها افراد را ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به میگرن قرار می‌دهند.

اسلاوین تأکید کرد که افراد نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای کاهنده اسید خود را قطع کنند.

اسلاوین گفت: «توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد برای مدیریت رفلاکس اسید یا سایر بیماری‌ها به داروهای کاهش‌دهنده اسید نیاز دارند، و افرادی که دچار میگرن یا سردرد شدیدی هستند که از این داروها یا مکمل‌ها استفاده می‌کنند باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید ادامه دهند یا خیر صحبت کنند.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی