Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصدومیت محیط بان درگزی در درگیری با شکارچی متخلف در پارک تندوره این شهر باعث شد تا بار دیگر نگاهی به چگونگی اجرای قانون حمایت قضائی و بیمه‌ای از مأموران یگان حفاظت محیط زیست و یگان سازمان جنگل‌ها بپردازیم. قانونی که گویا محدودیت‌های بسیاری برای محیط بانان قائل شده است.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار مهر، در بحث بیمه‌ای نیز حمایت آن چنانی از محیط بان نمی‌شود و در همان ابتدا محیط بان باید خودش، هزینه درمان و جراحی را بپردازد زیرا بیمه‌ها در شرایطی هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند که برای آنها محرز شده باشد این محیط بان به دلیل یک مشکل شخصی مجروح نشده است که بر اساس روند طی شدن پرونده‌های این چنینی، این موضوع بعد از صدور حکم برای متهمان مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورج همتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با تصویب قانون حمایت از محیط بانان و جنگل بانان در اردیبهشت ماه سال جاری، برخی مشکلات هنوز حل نشده است، گفت: مفاد این قانون بیشتر به مجوز حمل سلاح بوده و تنها مسئولیت محیط بان های ما در به‌کارگیری از سلاح مشخص شده است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته ۴ محیط بان و امسال تاکنون سه محیط بان در شهرستانهای تربت جام، نیشابور و درگز مجروح شده‌اند، اظهار کرد: محیط‌بانان فقط حق به کارگیری سلاح را دارند و نه تیراندازی؛ در درگیری‌ها، مسئولیت‌های کیفری و مدنی متوجه محیط بان می‌شود چون نمی‌تواند به سمت متخلف تیراندازی کند.

قانونی برای حفظ امنیت سلاح

همتی بیان کرد: محیط بان برای حفظ جانش نمی‌تواند تیراندازی متقابل داشته باشد و واکنش نشان دهد بلکه می‌تواند از این قانون فقط برای حفظ امنیت سلاح استفاده کند.

وی با بیان اینکه نباید اختیارات مأموران حفاظت از محیط زیست در انجام وظایف محدود شود، ادامه داد: قانون فعلی برای حمایت از محیط بانان، شفاف و قاطع نیست و ابهاماتی در آن وجود دارد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی با تأکید بر اینکه محدودیت‌های ذکر شده در قانون باید برای سرباز وطنی که در راه حفظ آب و خاک تلاش می‌کند به حداقل ممکن برسد، اظهار کرد: نیاز است مراجع قانون گذار اختیارات بیشتری به محیط بانان که در ماموریت‌هایشان مظلومانه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، قائل شود.

محیط بان تا سخت‌ترین لحظات حق تیراندازی ندارد

وی اضافه کرد: قانون باید به نحوی تسهیل شود تا محیط بانی که برای حفظ از حیات وحش و سرمایه‌های کشور تلاش می‌کند، محکومیت‌های کیفری نداشته باشد اما در حال حاضر محیط بان تا سخت‌ترین لحظات حق تیراندازی ندارد.

همتی در خصوص حمایت‌های بیمه‌ای بیان کرد: بعد از جراحاتی که برای محیط بان‌ها پیش می‌آید، ارتباطشان صرفاً با بیمه است و بیمه باید تعهداتش را انجام دهد. محیط‌بان‌ها بیمه تکمیلی دارند و در چنین شرایطی، از مزایا و تسهیلات درنظر گرفته شده تحت پوشش بیمه استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز ۱۴ تیرماه سال جاری درباره لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان نیز بیان کرده که این لایحه باوجود نواقص، به تصویب رسیده و ما به دنبال آن هستیم تا لایحه مکمل آن را تقدیم دولت کنیم.

کد خبر 4988211

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط بان لایحه حمایت از محیط بانان حفاظت از محیط زیست ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان قزوین گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ماه محرم بیرجند مجلس شورای اسلامی کرمانشاه محیط بان محیط بانان محیط زیست برای حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ملاقات با مردم ضمن استماع مشکلات و درخواست‌های مراجعان، دستورات مقتضی را در جهت رفع مشکلات آنان صادر کرد. در سلسله برنامه‌های ملاقات مردمی علی سلاجقه با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم با اقشار مختلف مردم از استان‌های مختلف کشور دیدار و ضمن قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات آنان به صورت موردی دستورات مقتضی صادر شد.

در سفرهای استانی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سال گذشته نیز ملاقات‌های مردمی به منظور پاسخگویی و دریافت مکاتبات و درخواست‌های مراجعان صورت گرفته است.

متقاضیان برای هماهنگی جهت دیدار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌توانند در روزهای کاری از ساعت ۸ تا ۱۶ با شماره تلفن ۸۸۲۴۱۶۶۵ تماس حاصل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • قانون حمایت از خانواده و جوانی در محیط زیست گیلان اجرا می‌شود
  • ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است
  • استفاده از فلزیاب جرم است؟
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی