Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران در خصوص عدم حضورش در جلسه هیات دولت و سرانجام پرونده‌های تخلفات در شهرداری و اوراق مشارکت در نشست خبری توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی صبح امروز در نشست خبری که به منظور روز خبرنگار به صورت آنلاین برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار مستقیما به سراغ سوالات خبرنگاران رفت  تا وقت بیشتری برای پاسخگویی به سوالات آنها داشته باشد و در ابتدا در خصوص شیوع کرونا و هزینه‌های زیاد شهر تهران گفت: موضوع شیوع کرونا برای شهرداری تهران به معنای افزایش هزینه و کاهش درآمدها بود که البته این مسئله فقط مشکل ما نیست و همه شهرداری‌ها با آن رو به رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که عملا درآمدهای شهرداری در حوزه فرهنگی ، اجتماعی و غیره از دسترس خارج شد، ادامه داد: این در حالی است که همه به رعایت فاصله فیزیکی تأکید دارند که ما مجبوریم با همان ناوگان قبلی سرویس دهی‌مان را افزایش دهیم و در حال حاضر مترو و اتوبوس با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند و ۵۰ درصد پر می‌شوند.

حناچی با بیان این که یکی از کارهایی که دولت‌ها در شرایط کرونایی انجام می‌دهند حمایت ویژه است که متاسفانه ما از این شرایط بی بهره هستیم در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش درآمدهای شهرداری گفت: در بخش نقد ۷۰ درصد عملکرد داشتیم و در حوزه غیر نقد نیز در شرایط عادی نیز مشکل داشتیم.

وی با اشاره به لایحه دو فوریتی بسته حمایتی در شرایط کرونایی گفت: این لایحه در شورا به تصویب رسیده اما دستگاه‌های نظارتی نقطه نظراتی داشتند که آن را دنبال خواهیم کرد. همچنین ممیزی جدید شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادیم چرا که آخرین بازنگری در  ممیزی‌های مربوط به سال ۸۶ است و باید به روزرسانی شود. هر چند که کاهش هزینه‌ها را در شهرداری دنبال می‌کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر سرانجام پرونده‌های تخلفات در شهرداری گفت: در خصوص پرونده‌های فساد و تخلفات پیگیر احقاق حقوق شهر و شهروندان هستیم و بی سر و صدا این موضوع را تعقیب می‌کنیم و اصرار نداریم که موضوع را جار بزنیم و بخش حقوقی شهرداری این موضوع را دنبال می‌کند که در بسیاری از پرونده‌ها نیز توانستیم به حق و حقوقمان برسیم که البته لازم است اداره کل حقوقی شهرداری نشست خبری بگذارد تا جزئیات این پرونده‌ها، تشریح شود.

وی در خصوص چگونگی خرج کردن اوراق مشارکت گفت: خوشبختانه اوراق مشارکت سال ۹۷ که در اختیار بانک آینده بود با پیگیری‌های انجام شده حل شد و به شهر بازگشت که البته بازپرداخت ۵۰ درصد این اوراق برعهده شهرداری و ۵۰ درصد برعهده دولت است.

حناچی افزود: ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ نیز که ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس و یکهزار میلیارد تومان برای مترو است نیز به سرانجام رسید که این اوراق عمدتا برای خطوط شش و هفت است که در این خطوط هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: البته بخش اول خط 10 مترو نیز به زودی افتتاح می‌شود و این اوراق قطعا در حمل و نقل عمومی صرف می‌شود.

حناچی همچنین در مورد عدم حضورش در جلسات هیات دولت گفت: حضور شهردار تهران در دولت براساس قانون و آیین نامه‌ها به عنوان مهمان است و شهردار تهران عضو هیات دولت نیست. اما از زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی و دوره کرباسچی حضور شهردار در جلسات هیات دولت باب شد که این حضور هم برای دولت و هم برای شهرداری مفید بود، چرا که می‌توانستیم بسیاری از مشکلات را به صورت مستقیم حل کنیم مثلا اگر مشکل اوراق مشارکت حل شد به دلیل پیگیری‌های مستقیم شهردار تهران در حاشیه هیات دولت بود و دقت داشته باشید که شهردار تهران رئیس مجمع کلانشهرها نیز هست و حضورش در هیأت دولت به نمایندگی از ۵۰ میلیون نفر است.

وی با بیان این که در دولت هشتم ، نهم و دهم شهردار در جلسات حضور نداشت، گفت: این که حضور شهردار چقدر مؤثر است می‌توانیم به نقش غیر مستقیم شهرداری در سیل  ۹۸ گرگان، خرم آباد، خوزستان، آتش سوزی‌های جنگل‌های زاگرس، سقوط هواپیمای اوکراینی و کرونا اشاره کرد که این حضور به صورت غیر مستقیم بود و اگر بخواهم به تأثیر مستقیم اشاره کنم باید بگویم در ۱۲ فروردین سال ۹۸ غرب تهران تا آستانه سیل نیز پیش رفت، اما اقدامات ما مانع از آن شد.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چه زمانی در جلسه هیات دولت شرکت می‌کنید؟ گفت: به نظرم رابطه دولت و شهرداری دو طرفه است و شخصیت بنده به گونه‌ای است که ادبیات تند و طلبکارانه را نمی‌پسندم و معتقدم با تلاش، ممارست و پیگیری می‌توان مشکلات را حل کرد.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهردار تهران شهردار تهران اوراق مشارکت هیات دولت پرونده ها ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم

 وزیر کشور گفت: ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این نداریم و کشورمان اشباع شده است و بیش از این نباید وارد کشور شوند و اعلام کردیم که قادر به پذیرش بیشتر نیستیم.

به گزارش تسنیم، احمد وحیدی عصر امروز در آیین "سپاس معلم" ضمن تبریک روز معلم اظهار داشت: حرکت رو به جلو در دنیا بدون جریان علم آموزی معنا ندارد و معلمان نیز موتور حرکت جامعه هستند.

وی افزود: تهران ام‌القرای سیاسی کشور محسوب می‌شود، لذا حل و پرداختن به مسائل تهران بسیار مهم است.

وزیر کشور در ادامه گفت: درصد سهم تهران در توسعه کشور بر اساس آمار رسمی در حدود 26 درصد است که بر این اساس در حدود یک چهارم نرخ رشد در این استان محقق می‌شود و جمعیت این استان نیز در حدود 15 میلیون نفر است که نزدیک به یک پنجم جمعیت کشور را شامل شده که مدام نیز در حال افزایش است.

وحیدی با تأکید بر اینکه مسولیت سنگینی در استان تهران وجود دارد، ابراز داشت: انتخابات بسیار خوبی در 11 اسفند از لحاظ امنیت، سلامت و رقابت و مشارکت رقم خورد که بسیار ارزشمند و قابل توجه بود.

وی ادامه داد: انتخابات پیش رو نیز باید به خوبی و با صلابت، امنیت و مشارکت خوب مردم برگزار شود و باتوجه به اینکه بیشترین تعداد کاندیدا مربوط به شهر تهران است این اولین موضوع در دست اجرای شورای اداری استان تهران است که باید برای آن تلاش کنند.

وحیدی با اشاره به موضوع اتباع در استان تهران اظهار داشت: اتباع از یک نگاه انسانی و اخلاقی بررسی می‌شود که عده‌ای تحت فشارهایی از طرف قدرتمندان و زورگویان و مستکبرین عالم تحت فشار قرار گرفتند و کشورشان را رها کرده و به کشور ما پناه آوردند که در نگاه اول انسان دوستی و اصول اخلاقی در کشور ما ساکن شدند.

وی افزود: در نگاه دیگر‌، ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این نداریم و کشورمان اشباع شده است و بیش از این نباید وارد کشور شوند و اعلام کردیم که قادر به پذیرش بیشتر نیستیم.

وزیر کشور گفت: تعدادی از اتباع  نیز  که داخل کشورند نیز باید بستر برای بازگشت آنها فراهم شود و کسانی که غیرمجاز‌ند نیز به هیچ وجه مورد قبول ما نیستند.

وحیدی تصریح کرد: هر مجموعه‌ای که این افراد را غیرمجاز به کار گرفته دارای تخلف است و نباید در کشور ما صنایع، ادارات و ... این افراد را به کار بگیرند.

وی تأکید کرد: اتباع مجاز نیز محدود به زنان هستند و باید در زمان مقرر به کشور خود بازگشته و برای اصلاح کشورشان کمک کنند؛ موضوع اتباع نباید در کشور‌مان وضعیتی سازمان‌نیافته و بی‌سامان داشته باشد و احیاناً در برخی شهرها مردم نگران شوند لذا باید برنامه برای بازگشت این افراد آماده شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • خروج علیه شهردار تهران
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود