Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@23:47:43 GMT

وزیر خارجه لبنان رسماً استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۵۸۸۷

به گزارش فارس، «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان امروز (دوشنبه) استعفای خود را تقدیم «حسان دیاب» نخست‌وزیر این کشور کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، ناصیف حتی پس از تقدیم استعفای خود، بدون اینکه سخنی بگوید ساختمان نخست‌وزیری لبنان را ترک کرد. 

قرار است وی در کنفرانسی خبری درباره دلایل استعفای خود توضیح دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روزنامه لبنانی «الاخبار» تصمیم آمریکا برای سرنگونی دولت کنونی لبنان و نیز فشار فرانسه را عامل استعفای احتمالی وزیر خارجه لبنان دانست.

این روزنامه ضمن اشاره به برخی تلاش‌های قبلی برای کنار زدن دولت دیاب، ادامه داد: امروز بار دیگر درتلاش هستند که دولت را ساقط کنند اما این بار ضربه قویتر است. ناصیف حتی  پس از به ثمر رسیدن تلاش‌ها برای قانع کردن وی به استعفا، از پست خود استعفا خواهد کرد. این تلاش‌ها را سفیر پیشین لبنان به نیابت از آمریکایی‌ها به شکلی ویژه بر عهده دارد اما فشارهای اصلی از جانب فرانسه است، کشوری که از دیاب عصبانی است.

دولت جدید لبنان اول بهمن سال گذشته (۱۳۹۸) و یک ماه و چند روز پس از مأمور شدن حسان دیا برای این موضوع تشکیل شد.

ناصیف حتی متولد طرابلس در شمال لبنان و فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه آمریکایی بیروت در سال ۱۹۷۵ است و در سال ۱۹۸۰ از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مدرک دکترا در رشته روابط بین‌الملل گرفت.

وی پیش‌تر نماینده لبنان در اتحادیه عرب و نیز رئیس هیأت دیپلماتیک این کشور در فرانسه، ایتالیا و واتیکان بوده است. 

بیانیه استعفای ناصیف حتی

ناصیف حتی در بیانیه استعفای خود از تمام کسانی که برای دادن پست وزیر خارجه به وی اعتماد کردند، قدردانی کرد و گفت، تصمیم وی برای بر عهده گرفتن این مسوولیت بزرگ در سایه اعتراضات مردمی در لبنان علیه فساد یک اتفاق عادی نبوده است.

وی در ادامه ضمن مطرح کردن این ادعا که «لبنان امروز به سمت تبدیل شدن به کشوری شکست‌خورده است» افزود، به دلیل نبود چشم‌اندازی ملی و نیز نبود اراده سازنده برای اصلاح ساختاری مطلوب استعفا کرده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: استعفای خود وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند

براساس نتایج یک نظر سنجی جدید، ۶۳ درصد از اسرائیلی‌ها خواستار استعفاهای بیشتری در صفوف فرماندهان ارشد نظامی رژیم خود هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو اعلام کرد براساس نتایج آخرین نظر سنجی که آن را روز جمعه دیروز انجام داده 63 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند فرماندهان دیگری علاوه بر فرمانده ارتش باید از مقامات عالی خود در ارتش و سازمان‌های امنیتی اسرائیل استعفا داده و مسئولیت این شکست‌ها را بپذیرند.

در این نظر سنجی همچنین بنی گانتس رهبر حزب بلوک دولت که به کابینه جنگ نتانیاهو پیوسته نیز سیر قهقرایی کاهش محبوبیت را طی کرده و 2 کرسی نسبت به نظر سنجی قبلی از دست داده تا از 31 کرسی به 29 کرسی تنزل پیدا کند.

نتایج نظر سنجی معاریو همچنین مشخص کرد، فقط 39 درصد صهیونیست‌ها پیش بینی می‌کنند که تدابیر مهمی در آینده نزدیک برای بازگشت ساکنان شمال اتخاذ خواهد شد در حالی 36 درصد تاکید کردند این احتمال در کوتاه مدت وجود نداشته و 25 درصد هم گفتند نمی‌دانند چه زمانی این شهرک نشینان به خانه‌های خود باز می‌گردند.

احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیلرسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زدبالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرددومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • با اکبرپور به عنوان یک استقلالی دست برادری داده‌ایم/ با استعفا موافقت نمی‌شود
  • استعفای اکبرپور از هدایت استقلال ملاثانی
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد