Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال جاری به نام سال جهش تولید، آفات معمولی مترتب بر سال آخر فعالیت دولت را به یکباره از مجموعه وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور دور ساختند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری از 15 پروژه صنعت برق استان تهران در چهاردهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با اشاره به وجود رودخانه‌های مرزی و حوضه‌های آبریز مشترک در 12 استان مرزی کشور اظهار داشت: در پانزدهمین هفته از پویش، مجموعه پروژه بزرگی در عرصه آب و خاک کشور با عنوان طرح‌های توسعه منابع آب و خاک مرزی افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه برای چگونگی استفاده از این منابع حیاتی با همه کشورهای همسایه معاهدات معتبر بین‌المللی داریم و مرزنشینان ما شایسته‌ترین‌ها برای بهره‌مندی از این منابع خدادادی هستند.

اردکانیان تاکید کرد: استقرار و تثبیت جمعیت در استان‌های مرزی مستلزم استفاده از این منابع سرشار آب و خاک و اجرای پروژه توسعه منابع آب و خاک مرزی است که هفته آینده با سرمایه‌گذاری افزون بر 1500 میلیارد تومان 16 هزار و 500 هکتار از اراضی حاصلخیز در استان‌های کرمانشاه و ایلام به بهره برداری می‌رسد.

وزیر نیرو گفت: علاوه بر نقش موثر و مثبتی که در تولید مواد غذایی و شغل‌های مولد دارد، این بخش خاص حدود 11 هزار شغل مستقیم و 3 هزار شغل دیگر به‌طور غیرمستقیم را فراهم می‌کند که فرصت بسیار تعیین کننده‌ای برای آبادانی استان‌های مرزی کشور دارد و تا پایان دولت دوازدهم کارنامه دولت تدبیر و امید به ثمر رساندن بیش از 333 هزار هکتار از شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی خواهد بود.

اردکانیان ادامه داد: امروز نخستین روز از آخرین سال فعالیت دولت تدبیر و امید است؛ در 12 مرداد سال آینده طبق برنامه و روال معمول، کار تحویل رسمی مسئولیت به منتخب بعدی ملت ایران برای اداره قوه مجریه انجام خواهد شد؛ این بدان معناست که ما یک سال سراسر امید و توام با تدبیر را در اختیار داریم که کارنامه موفقی را هم از خود به یادگار بگذاریم و هم ریل‌گذاری مناسب برای فعالیت‌های دولت بعدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در هفته چهاردهم پویش هستیم، افزود: طبق وعده‌ای که با هموطنان کردیم تا پایان سال 250 پروژه بزرگ آب و برق در همه استان‌های کشور با سرمایه‌گذاری بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولتی، داخلی و سرمایه‌گذاری‌های مستقیم بخش خصوصی به ثمر خواهد رسید.

اردکانیان گفت: تاکنون و با احتساب پروژه‌های امروز، 53 پروژه با سرمایه‌گذاری 14 هزار و 725 میلیارد تومان افتتاح شده و 197 پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری 35 هزار و 275 میلیارد تومان تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 200 پروژه از این مجموع ساخت و سازی و 50 پروژه دیگر ساز و کاری اعم از اصلاح روش‌ها، تدوین رویه‌ها و کارهای نرم افزاری است که از یک‌سو تسهیل‌گر اجرای پروژه‌های ساخت و سازی هستند و از سوی دیگر کاهش هزینه‌های اجرای آنها، سرعت دادن به خدمات‌رسانی و کوتاه شدن زمان ارائه خدمات، تسهیل مراجعات مردم و پایداری عرضه آب و برق مطمئن به بخش‌های مختلف کشور را به دنبال خواهد داشت.

وزیر نیرو گفت: تاکنون 3 پروژه از مجموع پروژه‌های ساز و کاری افتتاح شده که یکی از آنها سامانه بیمه مشترکان است که از امسال بویژه در بخش خانگی، مشترکانی که ناشی از نوسانات برق و برخی خرابی‌ها و اتفاق‌ها وسایل برقی آنها آسیب می‌بیند به‌صورت برخط از طریق تلفن همراه می‌توانند نسبت به تکمیل پرونده و ادعای خسارت اقدام کنند و شرکت‌های بیمه طرف قرارداد توانیر برابر ضوابط نسبت به بازپرداخت خسارات اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال‌هایی که کشور با تحریم‌های پیچیده و هوشمند اقتصادی روبه روست و این تحریم‌ها اثر قابل ملاحظه‌ای بر درآمدهای نفتی گذاشته است، مجموع درآمدهای دولت در هفت سال گذشته حدود 80 درصد در مقایسه با دولت پیشین کاهش داشته استغ در وزارت نیرو، امسال که سال جهش تولید است نهایت تلاش خود را کردیم که از تمام لحظه‌های این سال برای برقراری شیوه و روش جدید مدیریتی و استفاده از منابع استفاده کنیم و این پویش هدفی جز این ندارد.

اردکانیان گفت: اصلی ترین کار ما خدمت رسانی به مردم است و برای اصلی‌ترین منابعی که در اختیار داریم و مهمترین آن منابع انسانی است سعی کردیم در انتخاب‌ها سیستم شایسته گزینی را جدی‌تر مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به حفظ رشد اوج بار در دو سال گذشته به میزان یک درصد اظهار داشت: از امروز یا اواسط هفته آینده سعی می‌شود برای تابستان 1400 هم به این منظور برنامه‌ریزی شود. حفظ این میزان رشد در این سه سال متوالی قطعا" صنعت برق و مدیریت عالی کشور را به این نتیجه خواهد رساند که می‌توانیم رشد بار بیش از حدود یک درصد نداشته باشیم و در عین حال عرضه انرژی ما همان گونه که امسال رخ داد بیشتر باشد.

اردکانیان گفت: امسال بیش از 10 درصد نسبت به سال گذشته انرژی عرضه شد که این میزان برای کشاورزی 4.5 درصد و به‌طور متوسط 4 درصد بود.

وزیر نیرو با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید گفت: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال جاری به نام سال جهش تولید، آفات معمولی مترتب بر سال آخر فعالیت دولت را به یکباره از مجموعه وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور دور ساختند.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط جهش تولید وزارت نیرو قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط جهش تولید وزارت نیرو پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۳ | ثبت قیمت تاریخی برای فلز زرد ۲ «علاج تحریم»|خلیلیان: تا ایران هست، تحریم هم هست/ مذاکره جدید یعنی تحریم‌ شدیدتر/باید روی پای خود بایستیم ۳ اعلام اسامی قرعه کشی دومین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو ظرف ۳ روز آینده ۴ جزئیات جدید اخذ مالیات از خریداران سکه های بانک مرکزی ۵ گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ساله رهبری که کشور را نجات داد ۶ آغاز پذیره‌نویسی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سهام صندوق ثروت بازنشستگی کشوری از امروز ۷ جزئیات اقدامات بانک مرکزی برای مهار تورم/ آثار کرونا بر اقتصاد ایران مشخص شد/ بانک مرکزی: نرخ ارز تعدیل می شود ۸ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۳| پیش بینی باران ۲ روزه در ۸ استان/ کاهش ۶ درجه ای دما در برخی استان ها مهمترین اخبار اقتصادی گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ساله رهبری که کشور را نجات داد «علاج تحریم»|خلیلیان: تا ایران هست، تحریم هم هست/ مذاکره جدید یعنی تحریم‌ شدیدتر/باید روی پای خود بایستیم «معجزه آبخیزداری»| ۸ راهکار آبخیزداری برای رفع مشکل بی‌آبی «غیزانیه‌»ها نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد مهمترین اخبار تسنیم نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم / با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ساله رهبری که کشور را نجات داد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهش تولید وزارت نیرو جهش تولید وزارت نیرو سرمایه گذاری میلیارد تومان سال جهش تولید ترین اخبار وزارت نیرو وزیر نیرو استان ها آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگجزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با تعدادی از مدیران استان اظهار داشت: هر یک از دستگاهها در انجام وظایف و مسئولیت های خود کوتاهی کند، قطعاً با آن دستگاه و مدیر مربوطه برخورد خواهد شد. باید امید را در جامعه تقویت کرد چرا که این امید به آینده است که می‌تواند موجب توسعه استان سیستان و بلوچستان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس؛ سخت ترین شرایط را متحمل شدیم و با کار شبانه روزی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی اذعان کرد: باید اراده خود را تقویت کرده و به دل مشکلات بروید و مشکل را حل کنید و هرگز ناامید نشوید. خداوند از نهان و آشکار ما آگاه است همه چیز در ید قدرت الهی است بنابراین هر آنچه می‌خواهید از خداوند بخواهید چرا که همه چیز در ید قدرت الهی است. شرکت های دانش بنیان را توسعه دهید ما نیز وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دو هزار و 500 پروژه نیمه تمام از دوره های گذشته در استان وجود دارد که تمرکز اصلی در دولت سیزدهم به اتمام رساندن این پروژه هاست. روستاها از اهمیت فراوانی برخوردارند بنابراین ما نیز با تقویت روستاها سعی داریم تا از مهاجرت بی‌رویه به شهرها جلوگیری کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: بر اساس سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت امورات را هدایت می‌کنیم راهبرد بلند مدت مربوط به آموزش و پرورش است چرا که باید تربیت را از کودکی آغاز کنیم. باید در استان سیستان و بلوچستان ثروت تولید کنیم چراکه افزایش درآمد مردم موجب پویایی اقتصاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فعال سازی حوزه تجارت خاطرنشان کرد: باید با افزایش تولید میزان صادرات را از مرزهای استان بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد