Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@00:04:12 GMT

قیمت طلا، سکه و دلار در بازار امروز ۹۹/۰۵/۱۳

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۰۴۷۰

قیمت طلا، سکه و دلار در بازار امروز ۹۹/۰۵/۱۳

آفتاب‌‌نیوز :

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 80 هزار تومان، قیمت دلار 23 هزار و 350 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 10 میلیون و 700 هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5میلیون و 530 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 250 هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و 750 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر گرم طلای 18عیار هم یک میلیون و 80 هزار تومان، هرگرم طلای 24عیار یک‌میلیون و 440 هزار تومان و هر مثقال طلا 4میلیون و 690 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1974.5 دلار معامله می‌شود.

قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 1984 دلار و 66 سنت رسید، اما بعدا تعدیل شد و با 0.09 درصد افت به 1974 دلار و 5 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با 0.25 درصد رشد به 1990 دلار و 90 سنت رسید.

مایکل مک کارتی تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «احساس حاکم بر بازار در حال بدتر شدن است. پیش از هر چیز، افزایش نرخ ابتلا به کرونا یک نگرانی واقعی برای جهان و یک عامل افزایشی برای بازار طلا به شمار می رود.»

موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا افزایش یافته و در سطح جهانی به حدود 18 میلیون نفر رسیده است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا و تنش ها بین آمریکا و چین موجب کمرنگ شدن امیدها نسبت به ترمیم سریع اقتصاد جهانی شده و سرمایه ها را به سمت دارایی های امنی نظیر طلا سوق داده که از ابتدای امسال تاکنون 30 درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار 23 هزار و 350 تومان، یورو 27 هزار تومان و درهم امارات 6 هزار و 430 تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش 400 تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل 21 هزار و 900 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با 400 تومان افزایش نسبت به دیروز با قیمت 20 هزار و 300 تومان خریداری می‌کنند.

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با 400 تومان افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل 25 هزار و 700 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها 23 هزار و 800 تومان درج شده است.

گفتنی است، یکی از نشانه‌هایی که کارشناسان ارزی را هم به کاهش قیمت ارز از روزهای آینده امیدوار کرده، اختلاف بالای قیمت خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی است؛ امروز قیمت خرید و فروش دلار در این صرافی‌ها 1600 تومان و قیمت خرید و فروش یورو 1900 تومان اختلاف داشت. فعالان بازار معتقدند بازارساز به‌زودی با ورود جدی به بازار قیمت‌ها را برمی‌گرداند و شاید اتفاقی مشابه شهریور 97 در انتظار بازار باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ارز دلار هزار تومان یک میلیون قیمت خرید صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 33 سنت معادل 0.40 درصد افزایش به 83 دلار و 29 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 36 سنت معادل 0.46 درصد افزایش 78 دلار و 47 سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شدعربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از 7 درصد و نفت آمریکا 6.8 درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا 499 حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر 2023 را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/1

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!