Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:13:26 GMT

اجمالی|ارزآوری 700 میلیون دلاری پتروشیمی شازند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۱۳۳۹

اجمالی|ارزآوری 700 میلیون دلاری پتروشیمی شازند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: این مجموعه طی دو سال اخیر بیش از 700 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که تمام آن وارد سامانه نیما شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ولدخانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه پتروشیمی شازند به 3 هزار واحد پایین دستی خود مواد اولیه می دهد اظهار کرد: این شرکت همچنین مواد اولیه واحدهای در سطح خود نیز را تامین میکند و بخشی از تصفیه گاز نیز توسط موادی که در شرکت تولید میشود صورت میگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اورهال سال گذشته پتروشیمی در عمر 27 ساله کاری خود بی سابقه بوده افزود: 24 واحد پشتیبانی شرکت با مهندسین بومی اورهال شد حتی یک کارشناس خارجی نیز حضور نداشت و این نشان دهنده این است که توان انجام اقدامات بزرگ در مجموعه را داریم همانطور که می توانیم نزدیک به 2 هزار قطعه تجهیزات را در داخل بسازیم.

مدیرعامل پتروشیمی شازند با اشاره به شیوع کرونا و اقدامات شرکت اظهار داشت: به دلیل کمبود تجهیزات این شرکت اقدام به کمک به بخش پزشکی کرد و موفق شد گرید سرم و سرنگ تولید کند تا از این نظر مشکلی پزشکان را تهدید نکند و در حال حاضر نیز امکان صادرات این محصولات وجود دارد.

ولد خانی با اشاره به اقدامات مسوولیت های اجتماعی شرکت گفت: پتروشیمی شازند در راستای مسوولیت های اجتماعی مبلغ 500 میلیون تومان به بیمارستان آیت الله خوانساری کمک کرده و همچنین اقدام به تهیه مواد ضدعفونی و توزیع به بیمارستان ها و مردم کرده است.

وی در خصوص میزان صادرات پتروشیمی شازند اظهارکرد: این مجموعه طی دو سال اخیر بیش از 700 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که تمام آن وارد سامانه نیما شده است.

منبع: فارس

کلیدواژه: پتروشیمی دلار اراک نیما پتروشیمی شازند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تامین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

وی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی افزود: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

شاهمیرزایی با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود.

وی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در فعالیت‌های مولد در بخش صنعت پتروشیمی، گفت: صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

شاهمیرزایی در جریان این سفر از مجتمع‌های پتروشیمی دنا، پارس، فاز ۲ و واحد شیرین‌سازی بوشهر، طرح‌های پتروشیمی مهر پتروکیمیا و توسعه لاوان بازدید کرد.

حضور در نشست هم‌اندیشی راهکارهای تحقق حداکثری جهش تولید و آیین معنوی کمک‌های مومنانه در قالب ۸۸۸ بسته کمک معیشتی پتروشیمی بوشهر برای سیل زدگان استان سیستان‌وبلوچستان و نیز مناطق کم‌برخوردار استان بوشهر از دیگر برنامه‌های مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفر یک‌روزه خود به عسلویه بود.

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند