Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه بروجنی روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین مدیران کل زندانها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی افزود: هدف از انعقاد تفاهم نامه، همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تبادل اطلاعات و بهره گیری متقابل از ظرفیت های موجود با توجه به اهداف، تعهدات و امکانات طرفین و در راستای آموزش و ترویج فرهنگ زندگی سالم در بین کودکان و نوجوانان توانمندسازی جامعه هدف کودکان و نوجوانان گروه سنی ۶تا ۱۸ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: رسالت ما در مجموعه سازمان زندان‌ها، اصلاح و تربیت، اشتغال و حرفه آموزی زندانیان و ایجاد بستر مناسب برای آنان است تا در بازگشت به جامعه مرتکب جرم نشوند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی بیان کرد: کودکان زیر۱۸ سال استان در کانون اصلاح و تربیت ارومیه نگهداری می‌شوند و تلاش همکاران این است که این افراد بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا بازگشت مجدد به چرخه جرم نداشته باشند.

بروجنی افزود: بیشتر افرادی که در کانون نگهداری می شوند؛ دارای خانواده های بدسرپرست یا بی سرپرست بوده یا فرزند طلاق هستند.

وی اظهار کرد: کارهای خوبی در زمینه مهارت‌های اساسی زندگی همچون کنترل خشم، قدرت نه گفتن و تشکیل پرونده شخصیتی انجام گرفته و شرایط ادامه تحصیل برای مددجویان فراهم است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود، ساخت مجموعه مهدکودک در جوار ندامتگاه نسوان ارومیه است که با راه اندازی آن کودکان همراه مادران زندانی با دوری از محیط زندان با همکاری نهادهای حمایتی از برنامه های آموشی مناسبی برخوردار خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی هم در این جلسه با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در زندان‌های استان گفت: خوشبختانه با فضاسازی های انجام شده در زندان‌ها، محیطی شبیه خانواده برای مجموعه تحت پوشش فراهم شده است.

جواد زاهدی اضافه کرد: اکثر مربیان کانون پرورش فکری، در زمینه هنری، ادبی و فرهنگی فعالیت دارند و در زمینه اعزام مربی به کانون اصلاح و تربیت و اندرزگاه نسوان به ویژه در زمینه های نقاشی و داستان نویسی بر اساس نیازسنجی کودکان می توانیم همکاری داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی جامعه و گرفتاری های که از بابت ویروس کرونا شکل گرفته ، کلاس های حضوری با محدودیت برگزار می شود ولی با راه اندازی کلاس های آنلاین می توانیم در خدمت فرزندان زندانیان و کارکنان باشیم .

وی تأکید کرد: تجهیز کتابخانه کانون اصلاح و تربیت به کتاب های مورد نیاز مددجویان اولویت اصلی این مرکز است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: این نهاد آمادگی دارد تا در اجرای کارگاه های نقاشی، کتابخوانی و نمایش عروسکی برای جامعه هدف با اداره کل زندان‌ها همکاری کند.

اجرای برنامه های فرهنگی هنری و تربیتی از جمله اقدامات سازمان زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی است..

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه سازمان زندان ها آذربایجان غربی ارومیه سازمان زندان ها کانون اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری آذربایجان غربی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است

به گزارش قدس خراسان،انسیه خزعلی روز جمعه در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد افزود: دشمن درحال ترویج معضل بی‌هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.
وی ادامه داد: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدارسازی آن‌ها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.
خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: پس از ۶ ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت مؤثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی