Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@05:17:23 GMT

چه کسانی از بورس کوچ می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۴۹۱۰

ساعت 24-سودهای نجومی و شیرین بازار سرمایه موجب شد دیروز یکی از فعالان و تحلیلگران بازار سوالی کلیدی را مطرح کند؛ او از سهامداران پرسید انتظارشان از بورس چیست؟

اگر بازده ۳۰۰ درصدی بازار، به سالی ۳۰ تا ۴۰ درصد برسد، چه می‌کنند؟ آیا از بورس خارج می‌شوند؟ پاسخ به سوال این فعال بازار سرمایه جالب و نشان‌دهنده انتظارات سرمایه‌گذاران از بورس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کسانی که زیر این پرسش، پاسخ دادند، اعلام کردند در صورت کم شدن سود از بازار سهام خارج می‌شوند.

یکی از این کاربران در پاسخ به کسی که از او پرسیده بود کدام بازار را سراغ دارد که سودی بالاتر از ۴۰ درصد بدهد، گفت: «حوزه ارز دیجیتال بازده به مراتب بیشتری نسبت به بورس دارد.» کاربری با نام محمدجواد هم این مطلب را تایید کرد و نوشت: «من در بازار ارز دیجیتال در عرض۶ ماه ۱۵۰ درصد سود کسب کرده‌ام.» کاربر دیگری هم که به نظر می‌رسید سودهای میلیونی بورس در چند ماه اخیر کامش را شیرین کرده، نوشت: «اگه دنبال ۳۰ یا ۴۰ درصد سود بودم سمت بورس نمی‌آمدم. این درصدها ارزش نداره مخصوصا توی ایران.» «مرتضی» نیز گفت: اگر با تورم موجود ۵۰ درصد هم سود کنم باز هم از بازار سرمایه خارج خواهم شد. در بین این افراد اما کاربری نیز پیدا شد که گفته بود برای او ماهی ۵ درصد هم سودی عالی محسوب می‌شود.

درخواست مرخصی برای هسته

هنگ هسته معاملاتی داستان تکراری بازار سرمایه است. روزی نیست سهامداران از این هسته انتقاد و گلایه نکنند. دیروز نیز مشکلات هسته معاملات، سهامداران را کلافه کرده بود حتی برخی از کاربران در فضای مجازی پیشنهاد دادند معاملات را برای مدتی تعطیل کنند تا هسته درمان شود. هاشم ذوالفقاری هم به کنایه نوشت: «‌هرکی می‌آد کد جدید بگیره هسته‌شو با خودش بیاره.» کاربری به نام «بشکوفه» که به نظر می‌رسید هنگ هسته معاملاتی حسابی کلافه‌اش کرده توییت کرد: «خستمون کردید خدایی. نمیشه سفارش بذاری نیم ساعت بعد ثبت بشه. کل اصول و اساس معامله رو به هم ریختید. اصلا نمی‌فهمیم چی‌کار داریم می‌کنیم.» «خبرزاد» هم یک نظرسنجی در صفحه‌اش منتشر کرد و از سهامداران پرسید: «آیا شما موافق توقف فعالیت ‎بورس و ‎فرابورس (به مدت یک تا ۲ هفته) به شرط رفع مشکلات ‎هسته معاملات، هستید؟» ۷۲ درصد از شرکت‌کنندگان به این نظرسنجی رای مثبت دادند. یکی از کاربران در این رابطه نوشت: ‌بازار یک پدیده کاملا پویا و در حال تغییر است ولی شاهد این موضوع هستیم که خیلی‌ها با تعدادی فرمول و اصول ایستا، n سال هست که بازار را با همان روال قبلی تحلیل می‌کنند درحالی که بازار دستخوش تغییرات زیادی شده و زمانی که نتایج قبلی را نمی‌گیرند عنوان می‌کنند بازار از تحلیل خارج شده است.

محمد هادی فقیهی

فعال توییتری

‌یکی از مزایای ابطال مچینگ سهم‌هایی مثل سیتا؛ علاوه بر کنترل رشد قیمت‌ها، دادن سود خوب به اونهایی است که طی روزهای بعد امکان سرخطی زدن دارن. رانت که شاخ و دم نداره.

کامیار فراهانی

فعال بازار سرمایه

به شعارهای کلاسیک خودمان هم اعتقاد نداریم وگرنه به تازه‌واردها دائم نمی‌گفتیم «نخرید حبابه» یا «بخرید بالا میره»، براشون از مدیریت سرمایه و تحلیل سناریو حرف می‌زدیم. کلنجار با بازار در این شرایط، درک ریسک و بازده و تحلیل سناریوهای پیش رو، اوج هنر سرمایه‌گذاری می‌تونه باشه.

‌‎میترا فرخ‌پور

فعال بازار سرمایه

‌به نظرم دیگه باید فکری به حال تاثیر شرکت‌ها روی شاخص کل کنند، الان دیگه ارزش بازار سهم‌های کوچیک هم اونقدر بزرگ شده که اونام برای خودشون رو شاخص تاثیر معنادار می‌گذارند. بازده شاخص، از بازده اکثر سبدهای بازار بالاتره و این خیلی بی معنیه.

‌‎همایون دارابی

کارشناس بازار سرمایه

در برابر حضور یک ملت هر کاری کوچک خواهد بود عرضه 10 هزار تومانی پتروشیمی ارومیه به‌خاطر حضور مردم این‌گونه کوچک و حقیر شده است. حیف که قدر این پتانسیل و توان عظیم را نمی‌دانند و از آن برای ساختن پروژه‌هایی ده‌ها برابر ارومیه استفاده نمی‌شود.

‌‎وحید درزی

کارشناس بورس و بازارهای مالی

‌چی گیرمون میاد وقتی شاخصِ بورس به یه عددی می‌رسه! تبریک گفتن داره؟

‌‎سعید درخشانی

فعال بازار سرمایه

وقتی ملاک ارزندگی و عدم ارزندگی فقط وجود یک اسم در کنار نماد سهم باشه نتیجه میشه اینکه زیان‌ده‌ترین شرکت بازار میشه پرچمدار رشد بازار.

‌‎آیدین سیار سریع

کارتونیست

‌از دست آدم‌ها فرار کنی بری مریخ بازم می‌بینی دو تا مریخی نشستن راجع به بورس و مارکتینگ و ماینر حرف می‌زنن.

‌‎رضا خانکی

فعال بازار سرمایه

‌با این وضع بورس فکر کنم اسپلیت سهام هم باید به‌زودی جزو آیین‌نامه‌های بورس‌ها اجرایی بشه.

‌‎خبری‌زاد

فعال بازار سرمایه

خیلی‌ها این سوال را مطرح می‌کنند که چرا هسته در روزهای منفی اختلال ندارد؟ پاسخ سوال این است که در خیلی از روزها، خود هسته و مشکلاتش باعث منفی شدن بازار سرمایه می‌شود. در این روزها خریداران به دلیل مشکلات از خرید منصرف می‌شوند، ولی فروشنده به هر قیمتی می‌خواهد فروش داشته باشد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فعال بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته سوم اردیبهشت را متعادل مثبت دانست و صنایع فولادی، پالایشی و همچنین نماد‌های تک‌سهم را به عنوان پیشتازان این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «بهنام صمدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته روند متعادل مثبتی را تجربه خواهد کرد.


این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: در طول هفته‌های اخیر شاخص کل بورس موافق شد که از محدوده مقاومتی ۲ میلیون ۲۷۰ هزار واحد عبور کند. با تحقق این مسئله اصلاح قیمت در این محدوده تکمیل شد و اکنون بورس آمده است که یک روند صعودی را در پیش بگیرد. حال باید دید که اخبار بنیادین تا چه حد می‌تواند بر این مسئله موثر واقع شود.


وی اخبار مربوط به احتمال تغییر نرخ ارز نیمایی را به عنوان یکی از اخبار موثر بر این بازار عنوان کرد و درباره آن گفت: در حال حاضر این مسئله یکی از اخبار مهم و در عین حال موثر بر بازار سهام است. تاکنون نامه‌نگاری‌های متعددی برای تحقق این موضوع صورت گرفته است.


صمدی همچنین درباره اثرگذاری نامه‌نگاری برخی از انجمن‌های تولیدی کشور با مقام معظم رهبری برای تغییر نرخ ارز نیمایی بر روند بازار سرمایه گفت: این نامه خود به تنهایی اثری بر بازار نخواهد گذاشت، بلکه این تصمیم بانک مرکزی درباره تغییر نرخ ارز نیما است که می‌تواند وضعیت بازار سهام را بهتر کند.


این کارشناس سرمایه اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را به عنوان یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر بورس دانست که تعیین تکلیف آن می‌تواند شرایط مثبتی را برای این بازار رقم بزند.


وی در پایان پیرامون نماد‌های پیشتاز بازار سهام در هفته سوم اردیبهشت ماه هم توضیح داد: با توجه به اخبار مربوط به تغییر نرخ ارز نیمایی، انتظار می‌رود که در این هفته صنایع فولادی، پالایشی و همچنین تک سهم‌ها از وضعیت خوبی نسبت به سایر صنایع و یا نماد‌های بورسی برخوردار شوند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار سهام ، بازار بورس ، بهنام صمدی ، نماد بورسی ، شاخص بورس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA5

دیگر خبرها

  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳