Web Analytics Made Easy - Statcounter

افسون تیزویر، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به این‌که به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید سیستم تهویه در مترو مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در مترو به دلیل وجود تعداد مسافر بیشتر، رعایت فاصله فیزیکی نسبت به قطارهای برون شهری وضعیت مناسبی ندارد و در شرایط ازدحام استفاده از این وسایل نقلیه توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این که  کولر و سیستم تهویه باید  مورد بررسی قرار بگیرد تا به صورت مناسبی کار کنند، گفت:  با توجه به گرم شدن هوا، سرنشینان از ماسک استفاده کنند و تهویه کافی فراهم شود.

 تیزویر استفاده از ماسک برای همه افراد در وسایل حمل و نقل عمومی را ضروری دانست و افزود: در زمان روشن بودن کولر دریچه های مابین مترو به میزان کمی باز گذاشته شود.

او با اشاره به این که بهتر است دریچه های کولر طوری تنظیم شود  تا باد به صورت مستقیم به افراد برخورد نکند، گفت: در صورتی که هیچ گونه دریچه ای برای تبادل هوا با بیرون وجود نداشت رعایت فا صله گذاری فیزیکی بین افراد بیشتر شود و از راه هایی مثل نشانه گذاری و علائم هشدار دهنده برای رعایت فا صله استفاده شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفـت: در صورت وجود سیستم های تهویه مطبوع این سیستم ها باید طوری تنظیم شود تا حداکثر جریان های تهویه مطلوب با تنظیمات تولید کننده فراهم شود و خاموش کردن سیستم های تهویه مطبوع به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

او افزود: علاوه بر فضای داخلی کابین، دریچه ها و فیلتر های موجود دستگاه تهویه باید روزانه تمیز و گندزدایی شوند.

انتهای پیام/ ر.ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی یک جوان حدود ۱۸ تا ۲۰ ساله در کانال آب محدوده امامزاده ردان ساعت ۱۱:۲۱ امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام مأموران آتش‌نشانی از دو ایستگاه امداد و نجات و غواصی به محل حادثه افزود: مأموران اعزامی در حال جست‌وجو در فاصله بین دو دریچه آب‌بند بودند که فاصله این دو دریچه حدود دو کیلومتر است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از جست‌وجو در محدوده مذکور و با وجود زیاد بودن جریان آب، فرد غرق شده از آب خارج شد، اما علائم حیاتی نداشت.

شریعتی اضافه کرد: فرد در بیهوشی کامل بود و به‌رغم تلاش کارشناسان اورژانس برای احیا، جان خود را از دست داد.

کد خبر 749068

دیگر خبرها

  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!