Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمانیکه در تالار بورس، کالایی عرضه می‌شود و عرضه این کالا مکفی و مناسب است، مازاد عرضه ایجاد می‌شود. در این جا با توجه به قوانین سازمان بورس، عرضه کننده می‌تواند این مازاد عرضه را خارج از بورس، به قیمت کشف شده در بازار سرمایه، بفروشد. گروه کشت و صنعت بازارنیوز: امیرحسین کاوه، عضو اتاق بازرگانی و فعال صنعتی در گفتگو  با بازارنیوز پیرامون موضوع مچینگ در صنعت فولاد کشور، اظهار داشت: مچینگ شمشیر دو لبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بر اساس ضوابط و قوانین مطرح شده انجام شود ابزار مناسب معاملاتی است، اما اگر فقوانین معاملات رعایت نشود، شائبه رانت و توزیع سهمیه‌های نا به جا طرح می‌شود.

وی افزود: روش درست آن این است که زمانیکه در تالار بورس، کالایی عرضه می‌شود و عرضه این کالا مکفی و مناسب است، مازاد عرضه ایجاد می‌شود. در این جا با توجه به قوانین سازمان بورس، عرضه کننده می‌تواند این مازاد عرضه را خارج از بورس، به قیمت کشف شده در بازار سرمایه، بفروشد.

وی ادامه داد: این اتفاق باعث می‌شود که تقاضای اضافی هم وارد بورس نشود چرا که یک عده مطمئن هستند وقتی که در بورس قیمت کشف شد، می‌توانند روز بعد به آن قیمت بخرند و چه بسا باعث کاهش تقاضا هنگام کشف قیمت می‌شود و به کشف بهتر قیمت کمک می‌کند.

کاوه تاکید کرد: اما مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که در بورس مازاد عرضه وجود ندارد و همواره کاهش عرضه را شاهد هستیم، اما این کالا مچینگ می‌شود. اینجا سوال ایجاد می‌شود که اگر شما کالا برای عرضه در بورس نداشتید، چگونه آن را مچینگ کردید؟ اگر کالا را داشتید چرا در بورس عرضه نکردید که قیمت عادلانه کشف شود؟

وی در پایان گفت: مچینگ اگر درست اجرا شود، می‌تواند به صنایع کوچک کمک کند، چون ممکن است آن‌ها نخواهند وارد رقابت بورسی شوند یا همان روزی که رقابت انجام می‌شود، پولشان مهیا نیست؛ بنابراین به این‌ها که نمی‌توانیم بگوییم هیچ وقت کالا نخر، باید به فکر این‌ها باشند. برچسب ها: مچینگ فولاد ، فولاد ، بورس کالا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000JOh

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مچینگ فولاد فولاد بورس کالا مازاد عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

توقف این نمادها در معاملات فردا   پیش بینی بورس شنبه ۸ اردیبهشت| فردا این نمادها مورد توجه هستند؟

 

خبرهای جذاب برای سهامداران کچاد، شغدیر، کتوسعه و فن افزار

 

کاهش قیمت طلا بیشتر از این خواهد بود یا خیر؟

 

پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار

 

اشتهای میلیارد دلاری و جاه طلبانه غول معدنی دنیا و تاثیر آن بر مس!

 

تامین مالی درون گروهی در زیرمجموعه والبر | قرض الحسنه بین دو شرکت دارویی!

 

نمادهایی که مشمول فرآیند تعلیق اند، مراقب باشید!

 

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا