Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: عملیات آبخیزداری احداث چهار بند خاکی با سرریز سنگ و ملات، دارای ظرفیت آبگیری به میزان ۱۱۰ هزار مترمکعب سیلاب، در حوزه کوه‌زر این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛  علی اکبر عباسی راد روز سه شنبه بیان کرد: احداث بندهای خاکی در حوزه آبخیز کوه زر شهرستان دامغان با هدف حفظ آب و خاک ، کاهش اثرات سیلاب ، تغذیه منابع آبی و همچنین رشد اقتصادی در منطقه کوه زر آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: حجم خاکریزی این چهار بند خاکی بیش از ۴۰ هزار مترمکعب و حجم سرریز سنگ و ملات این بندها بیش از ۸۰۰ مترمکعب است. 

عباسی راد به اعتبار این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: اعتبار اجرای این چهار طرح، ۱۳ میلیارد ریال است که عملیات ساخت آن به‌صورت‌ پیمانی، توسط پیمانکار بخش خصوصی در حال انجام است.

وی ادامه داد: این سازه های آبخیزداری در حوزه آبخیز کوه زر و در بالادست چهار روستای جنوب دامغان شامل روستاهای کوه زر، توچاهی، سَلم آباد و کوشاهی اجرا می‌شود.

عباسی راد خاطرنشان کرد: ظرفیت آبگیری این بندها، بیش از ۱۱۰ هزار مترمکعب سیلاب است که بندهای احداثی نقش به‌سزایی در پرآب شدن چاه ها و قنات های روستاهای پایین دست خواهد داشت. 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: امید است با احداث و بهره‌برداری از این بندهای خاکی، پوشش گیاهی و رونق اقتصادی در جنوب شهرستان تقویت شود.

شهرستان دامغان دارای ۳۵ بند خاکی است. عرصه های منابع طبیعی این شهرستان شامل سه حوزه آبخیزداری سد شهید شاهچراغی، کویر حاج علی قلی و کویر مرکزی است. 

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و امیرآباد، سه شهر و ۱۲۱ روستا است که از این تعداد ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بند خاکی کوه زر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران از انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در شهرستان گلبهار خبر داد.

حمید رضا شرف خانی امروز، ۸ اردیبهشت در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی گردیدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌گردد که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم