Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه برای ۱۰نفر از فارغ التحصیلان اشتغالزایی کردم گفت: با استفاده از صنایع تبدیلی ارزش میوه ها را سه برابر کردیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی یکی از بهترین راهکارهای اشتغال زایی در مناطق روستایی است که جلوگیری از مهاجرت بی رویه از روستا به شهر، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش ارزش افزوده محصولات و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی مناطق روستایی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنایع تبدیلی از قابلیت ایفای نقش تعیین کننده در تنظیم بازار محصولات کشاورزی نیز برخوردار است. بیشتر کشاورزان از عرضه همزمان محصولاتشان در بازار و کاهش شدید قیمت متضرر می شوند و این در حالی است که با استفاده از صنایع تبدیلی می توان محصولات کشاورزی را در خارج از فصل به بازار عرضه کرد.

اسماعیل اطمینان،کارآفرینی است که با استفاده از صنایع تبدیلی ارزش میوه ها را سه برابر کرده است.

وی درباره علت ورودش به عرصه صنایع تبدیلی و خشک کردن انواع میوه جات می گوید: سال های ابتدایی انقلاب بیشتر وقت من به حضور در کمیته های انقلاب سپری شد تا اینکه با تحقق ماموریت کمیته ها و برقراری امنیت در کشور دوباره به زمین کشاورزی برگشتم. در کنار کار کشاورزی کار تولید ظروف یک بار مصرف را هم با تأسیس یک گارگاه پیگیری می کردم و به عنوان کارآفرین برتر مورد تقدیر قرار گرفتم. سال هایی که همیشه بنده را به عنوان یک کشاورز علاقمند به کار زراعت آزار می داد، پرپر شدن بخش قابل ملاحظه ای از محصولات کشاورزی جلوی چشمانم بود. هر سال حداقل 30 درصد محصولاتم به دلیل نبود مشتری، فقدان سردخانه و ... فاسد می شد و از بین می رفت.

اطمینان می افزاید: با مطالعاتی که انجام دادم، عرصه صنایع تبدیلی کشاورزی را شناسایی کردم. متوجه شدم در صورت استفاده از صنایع تبدیلی می توان امکان عرضه خارج از فصل انواع میوه جات را در بازار فراهم کرد، ماندگاری آنها را از یک هفته تا یک سال افزایش داد و مهم تر از همه اینکه ارزش اقتصادی آن را چند برابر کرد. بالاخره با کمک بسیج سازندگی یا علی (ع) گفتیم و کار را شروع کردیم.

*اختراع دستگاه های جدید و آنزیم بری با بخار

 اطمینان در کارگاه تولید میوه خشک خود برای 10 نفر اشتغال زایی کرده است که همه آن ها جوانان تحصیل کرده در رشته های شیمی، صنایع غذایی، کشاورزی و... هستند.

وی بیان می کند: تولید محصول ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی برگ برنده کارگاه ماست. همه میوه ها قبل از ورود به چرخه تولید توسط مهندس کنترل کیفیت بررسی می شوند و در صورتی که مشخص شود در تولید میوه ها از سموم آفت کش استفاده شده بلافاصله برگشت می خورد. در تولید میوه خشک بیشتر کارگاه ها از سموم شیمایی در مرحله شستوشو استفاده می کنند. اما ما توانستیم یک راه حل ابتکاری به عنوان جایگزین شوینده های شیمیایی پیدا کنیم. شستوشوی میوه ها و عملیات آنزیم بری در کارگاه ما با استفاده از بخار آب انجام می شود و برای این کار خودمان دستگاهی بی نظیر اختراع کرده ایم.

 این فعال اقتصاد مقاومتی درباره دستگاه های صنایع تبدیلی مورد استفاده اش، اظهار می کند: دستگاه آنزیم بر و پوست کن اختراع خودمان است. دستگاه پوست کنی که اختراع کردیم در جهان لنگه ندارد. این دستگاه در هر ساعت 100 کیلوگرم سیب را پوست می کند، برش می دهد، حلقه حلقه می کند و تفاله اش را می گیرد. وجود کمپرسور به دلیل نشست هوا، آب و روغن عامل ایجاد آلودگی در محصول نهایی است. ما توانستیم با جایگزین کردن پنوماتیک، کمپرسورها را حذف کنیم تا محصولی کامال ارگانیک تولید کنیم. قیمت دستگاه آنزیم بر در داخل کشور 14 میلیون تومان و در ترکیه 130 میلیون تومان بود، اما ما آنقدر قطعه خراب کردیم تا فقط با 13 میلیون تومان این دستگاه را در کارگاه ساختیم.

*بمب ارزش افزوده

برگزیده همایش ملی طلایه داران اقتصاد مقاومتی درباره محصولات تولیدی اش، می گوید: سیب، گلابی، آلو، کیوی، آلبالو، قیسی، انبه، نارگیل، نارنگی و پرتقال میوه هایی هستند که از آنها چیپس میوه تولید می کنیم. آلوی خاکی یکی از میوه هایی است که در بازار مشتری بسیار کمی دارد اما وقتی ما آن را به میوه خشک تبدیل کردیم، پرتقاضا ترین محصول کارگاه و پادشاه میوه های خشکمان شد. میوه زعفرانی، شکلاتی، کنجدی و گردویی از جمله محصولات ابتکاری ماست. صنایع تبدیلی حقیقتا بمب ارزش افزوده است. مثال فرض کنید قیمت هر کیلوگرم سیب 10 هزار تومان باشد. از هر 10 کیلوگرم سیب، 1 کیلوگرم چیپس سیب بدست می آید، قیمت این 1 کیلوگرم میوه خشک در بازار بین 30 تا 50 هزار تومان است.» اسماعیل اطمینان توانسته مشتری هایی در ترکیه و روسیه برای کارگاهش دست و پا کند؛ مشتری هایی که بسیار پر و پا قرصند و سفارش های زیادی به او داده اند.

وی می گوید:ترکیه در تولید میوه خشک کشور صاحب سبکی است. وقتی محصولات را برای معرفی به آنجا فرستادیم، چندی بعد دعوت نامه معاون وزیر بازرگانی ترکیه به دستمان رسید. به ترکیه سفر کردیم و متوجه شدیم از محصولات بسیار خوششان آمده است. در آنجا اصرار داشتند که من کارگاهم را به ترکیه منتقل کنم و در آنجا مشغول به کار شوم و انواع مشوق ها را هم ارائه کردند.

*صادرات به ترکیه و روسیه

وی می گوید: من می دانستم که وظیفه ملی من ایجاد شغل در داخل خاک کشورم است و نباید کارگاه را از ایران خارج کنم، پس سعی کردم به زبان اقتصاد آنها را متقاعد کنم که به جای فکر کردن به تغییر مکان کارگاه من از ایران به ترکیه، به خرید محصول صادراتی ایران فکر کنند. به آنها گفتم شما از طعم محصولات من خوشتان آمده اما باید بدانید این این میوه ها با این طعم متفاوت و دلپذیر فقط در ایران تولید می شود و در هیچ جای دیگر جهان از جمله ترکیه یافت نمی شود. اگر بخواهیم این میوه ها را از ایران به ترکیه بیاوریم هزینه زیادی دارد و قیمت تمام شده بسیار افزایش می یابد. پس اجازه دهید من در ایران به کارم ادامه دهم و محصولاتم را به ترکیه صادر کنم که مورد موافقتشان قرار گرفت و در مرحله نخست سفارش ماهانه 5 تن میوه خشک را دادند. محصولات را برای روسیه هم ارسال کردیم و در مسکو مشتری خوبی پیدا کردیم که ماهانه 10 تن میوه خشک سفارش داد. البته برای پاسخگویی همزمان به نیاز داخل و نیز سفارش های صادراتی نیازمند گسترش کارگاه، افزایش تعداد دستگاه های صنایع تبدیلی و در نتیجه تسهیلات بانکی هستیم.

این فعال اقتصاد مقاومتی درباره حمایت های بسیج سازندگی می گوید: گاهی اوقات اختصاص یک وام با مبلغ پایین اما به موقع و سریع از اختصاص یک وام میلیاردی با تاخیر و پیخ و خم اداری بسیار موثرتر و حیاتی تر است. بسیج سازندگی در اوج نیازمندی کارگاه به صورت فوری 30 میلیون تومان به من تسهیلات داد و همه چیز را احیاء کرد. بچه های بسیج برای کسب انواع مجوزها مرا یاری کردند و مسیر بروکراسی طولانی ادارات را کوتاه کردند. علاوه بر آن بسیج سازندگی خودش با مدارس استان وارد مذاکره می شد و من را به آن ها معرفی می کرد و در نتیجه بازار بسیار خوبی در داخل برای من فراهم کرد. نتیجه محبت آن ها شکل گیری یک کارگاه موفق در منطقه محروم سلماس است که قدرت صادرات به کشورهای توسعه یافته را دارد.

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اشتغال‌زایی بیشتر بخوانید... اشتغال ۶ هزار و ۷۵۰ نفری با طرح یارانه دستمزد/اجرای فاز دوم طرح در انتظار تأمین بودجه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اشتغال ۶ هزار و ۷۵۰ نفری با طرح یارانه دستمزد/اجرای فاز دوم طرح در انتظار تأمین بودجه واژه های کاربردی مرتبط اشتغال‌زایی پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت/ دژپسند: همه گرفتند، سهامی باقی نمانده است ۲ اعلام اسامی قرعه کشی دومین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو ظرف ۳ روز آینده ۳ بازار فولاد هم دلال بازی شد/ معاون دادستان: ۵۰۰ مشتری فولاد در بورس حرفه‌شان فولاد نیست ۴ انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند ۵ اعلام زمان عرضه دومین و سومین صندوق معامله پذیر دولتی/ ETF‌ پالایشی تابستان عرضه می‌شود ۶ نوبخت: از مهرماه فوق‌العاده ویژه کادر درمان پرداخت خواهد شد ۷ اقساط ماهانه ۱.۶ میلیون تومانی وام ودیعه مسکن ۸ آغاز تکمیل اطلاعات متقاضیان وام ودیعه مسکن+جزئیات مهمترین اخبار اقتصادی مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت/ دژپسند: همه گرفتند، سهامی باقی نمانده است انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند کاهش دامنه نوسان معاملات بورس تکذیب شد بازار فولاد هم دلال بازی شد/ معاون دادستان: ۵۰۰ مشتری فولاد در بورس حرفه‌شان فولاد نیست مهمترین اخبار تسنیم جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود اشتغال ۶ هزار و ۷۵۰ نفری با طرح یارانه دستمزد/اجرای فاز دوم طرح در انتظار تأمین بودجه انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند واعظی: وزیر پیشنهادی صمت بزودی به مجلس معرفی خواهد شد گسترش اعتراضات در فلسطین اشغالی؛ آیا «نتانیاهو» به سرنوشت «رابین» دچار خواهد شد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشتغال زایی اشتغال زایی استفاده از صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی میلیون تومان ارزش افزوده اشتغال زایی تولید میوه میوه خشک میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان

کسانی که در حوزه خرید و فروش محصولات استیل تجربه دارند، بطور قطع دو اصطلاح لوله استیل مانیسمان و لوله استیل درزدار را شنیده اند و چیز های زیادی در این مورد به گوششان خورده است. - اخبار بازار -

این دو اصطلاح رایج با ویژگی های فیزیکی و ظاهری متفاوت، کاربرد های متفاوت را ارائه می دهند. در این مقاله قصد داریم ابتدا به معرفی لوله استیل مانیسمان بپردازیم و سپس کاربرد های آن را در صنایع مختلف بررسی کنیم.

لوله استیل مانیسمان چیست؟

لوله استیل بدون درز (seamless) یا لوله استیل مانیسمان به نوعی از لوله های فولادی ضد زنگ اطلاق می شود که بدون هیچ گونه درز جوشی تولید می شوند. این لوله ها از طریق فرایندی ساخته می شوند که در آن یک شمش فولادی ضد زنگ حرارت داده شده و سوراخ می شود تا یک لوله توخالی ایجاد شود.  تفاوت لوله استیل مانیسمان با لوله استیل درزدار  این است که لوله استیل مانیسمان مقاومت و دوام بیشتری نسبت به لوله استیل درزدار دارد.

کاربردهای لوله استیل مانیسمان در صنایع مختلف

نحوه تولید خاص لوله استیل مانیسمان و ویژگی های فوق العاده آن از جمله مقاومت در برابر خوردگی و دوام و استحکام آن در شرایط سخت سبب شده است تا کاربرد های بسیار گسترده ای در طیف وسیعی از صنایع داشته باشد. از جمله آن صنایع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد لوله استیل مانیسمان در صنعت نفت و گاز

در این بخش کاربرد هایی از لوله استیل مانیسمان را در صنعت نفت و گاز آورده شده است:

حمل و نقل نفت خامانتقال گاز طبیعیزیرساخت خط لولهدکل های حفاری دریاییواحدهای فرآوری پالایشگاهعملیات حفاری چاه

کاربرد های لوله استیل مانیسمان در نیروگاه های برق

صنعت تولید برق به دلیل حساسیت بالا و ویژگی های امنیتی و مقاومتی سبب کاربرد هایی از قبیل موارد زیر شده است:

خطوط بخار و دیگ بخارلوله های کندانسورلوله کشی توربینلوله های مبدل حرارتیسیستم های خنک کننده

کاربرد لوله استیل مانیسمان در صنایع غذایی و شیری

لوله استیل مانیسمان صنایع غذایی و شیری را نیز به نوعی به خود وابسته کرده است که کاربرد های متعددی را ارائه می دهند:

خطوط فرآوری نوشیدنیحمل و نقل محصولات لبنیتجهیزات پردازش مواد غذاییلوله کشی بهداشتی برای تولید مواد غذاییسیستم های نوار نقاله برای جابجایی مواد غذایی

کاربرد لوله استیل مانیسمان در صنعت داروسازی

عدم واکنش پذیری لوله استیل مانیسمان با محصولات غذایی و مقاومت در برابر خوردگی شرایط اسیدی سبب شده است تا لوله استیل مانیسمان در صنعت داروسازی هم کاربرد داشته باشد:

تجهیزات پردازش داروییسیستم های تمیزلوله کشی فرآیند استریلسیستم های تولید واکسنلوله کشی بیوراکتورفرمولاسیون مایع و خطوط پرکننده

 

کاربرد لوله استیل مانیسمان در معدن و فرآوری مواد معدنی

سختی و حساسیت کار در معادن، لوله استیل مانیسمان را در اولویت های فعالیت های خود قرار داده است. از این کاربرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خطوط حمل و نقل دوغابتجهیزات پردازش سنگ معدنسیستم های تصفیه آب و فاضلابسیستم های هیدرولیک برای ماشین آلات معدنخطوط لوله دفع باطلهمدارهای اسیدشویی و پردازش شیمیایی

قیمت لوله استیل مانیسمان

قیمت لوله استیل  مانیسمان بنابر آلیاژ مورد نظر میتواند متفاوت باشد. همچنین لوله استیل مانیسمان، با آلیاژ یکسان، از لوله استیل درزدار کمی گران تر است.

در زمان خرید لوله استیل مانیسمان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در اینجا یک دستورالعمل مختصر برای خرید لوله استیل مانیسمان آورده شده است:

1. تعیین مشخصات: الزامات خود را مانند اندازه، ابعاد، گرید مواد و مشخصات مورد نظر تعریف کنید.

2. استانداردهای کیفیت: اطمینان حاصل کنید که لوله ها با استانداردهای صنعتی مانند ASTM، ASME یا DIN مطابقت دارند و گواهینامه هایی مانند ISO 9001 را بررسی کنید.

3. پایان سطح: بسته به نیازهای زیبایی شناختی و عملکردی، در مورد سطح مورد نیاز، مانند پرداخت پولیش، برس خورده یا آسیاب، تصمیم بگیرید.

4. انتخاب تامین کننده: در مورد تامین کنندگان معتبر با سابقه ارائه محصولات با کیفیت به موقع تحقیق کنید. عواملی مانند قیمت، زمان تحویل و خدمات مشتری را در نظر بگیرید.

5. بازرسی و آزمایش: پس از تحویل، لوله ها را از نظر انطباق با مشخصات بازرسی کنید و هر گونه آزمایش مورد نیاز را برای اطمینان از کیفیت و عملکرد انجام دهید.

6. حفظ اسناد و مدارک: اسناد خرید مانند پیش فاکتور و فاکتور فروش را حفظ کنید تا در صورت نیاز از آن برای رفع مشکل استفاه کنید.

سخن آخر

لوله استیل مانیسمان به عنوان مهره ای کلیدی از خانواده استنلس استیل نقش بزرگی را در خط تولید کشور ایفا می کند، از این رو اگاهی و شناسایی ویژگی ها و کاربرد های آن در پیشبرد هر چه بهتر پروژه به کمک ما می آید. تفاوت در مقاومت و استحکام لوله استیل مانیسمان نسبت به لوله استیل درزدار سبب تفاوت هایی در کاربرد و قیمت آنها شده است. در این راستا گروه بزرگ استیل مال از طریق سایت steelmal.com  آماده ارائه خدمت رسانی در تمام پروژه های صنعتی شما عزیزان در باب هر گونه سوال تخصصی و تامین محصولات از جمله لوله استیل، ورق استیل، پروفیل استیل و میلگرد استیل می باشد.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان