Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:39:48 GMT

کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر در کشور در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۱۲۰۴

کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر در کشور در هفته گذشته

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این هفته ۱۸ هزار و ۷۱ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۹۲ کیلوگرم اعلام شده بود، حدود ۶ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۱۴هزار و ۹۶۷ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۳ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره میزان سایر مواد کشف شده هم اظهار داشت: همچنین از این میزان، ۳۴۲ کیلوگرم حشیش، ۱۲۷۰ کیلوگرم هروئین، ۵۶۶ کیلوگرم شیشه، ۷۲۳ کیلوگرم گراس، ۲۰ کیلوگرم مرفین و ۱۸۴ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.
اصلانی با بیان اینکه در هفته اخیر مجموعاً ۵ هزار و ۱۱۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۴۳۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و هزار و ۶۰۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده اند که در میان دستگیرشدگان این هفته ۷۶ نفر نیز از اتباع بیگانه حضور دارند.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۶۹ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است، ‌اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳ هزار و ۴۱۰ کیلوگرم یعنی معادل ۱۹ درصد کشفیات کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و کرمان با ۲ هزار و ۷۷۳ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۲ هزار و ۷۱۳ کیلوگرم، هرمزگان با هزارو ۲۲۲ کیلوگرم، فارس با هزار و ۱۸۷ کیلوگرم و یزد با  هزار و ۸۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۶ درصد از کشفیات کشور است.
اصلانی یادآور شد: طی این مدت ۳۹۰ دستگاه خودرو و ۱۴ قبضه سلاح توقیف شد. ۶۴ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۵ درصد انتظامی بوده است.

برچسب‌ها مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد پروندهٔ خبری معضل اعتیاد و ضرورت به روزرسانی قوانین سلبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد درصد کشفیات مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری، سردار سلمان امیری عصر امروز بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری مأموران پلیس شهرستان اسدآباد با کنترل خودروهای عبوری توانستند خودروی شوتی حامل مواد را شناسایی و پس از انجام اقدامات پلیسی آن را توقیف کنند.

وی افزود: مأموران توانستند در بازرسی از خودرو توقیفی مقدار ۷۷ کیلوگرم تریاک و بیش از ۳۲ کیلوگرم حشیش، جمعاً به مقدار ۱۱۰ کیلوگرم، سه جفت پلاک سرقتی و دو جفت پلاک جعلی را کشف کنند.

امیری ادامه داد: در این عملیات چهار قاچاقچی بازداشت، دو دستگاه خودرو سواری توقیف و یک باند مواد مخدر منهدم شد.

کد خبر 6088095

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا