Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

آخرین وضعیت مرزهای افغانستان از این حکایت دارد که در حال حاضر با توجه به تعطیلات سه روزه عید قربان تردد تا حدودی با تاخیر  و توقف کامیون ها همراه است، همچنین بعد از رایزنی‌های صورت گرفته فعالیت در مرز میلک به زودی از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طی روزهای گذشته در مرز میلک افغانستان به دلیل اعتصاب برخی کامیون داران افغان، تردد و تبادل کالا با اختلال‌های همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آخرین وضعیت تردد در مرز میلک و براساس توضیح سید روح اله لطیفی- سخنگوی گمرک ایران- به ایسنا، حاکی از آن است که طی ملاقات‌ مرزی که صبح امروز در مرزمیلک با مسئولین ولایت نیمروز و مرز زرنج افغانستان صورت گرفت مقرر شد تا مقامات افغان اقدامات لازم برای از سر گیری فعالیت کامیون داران افغانستانی را انجام دهند  و تردد در  این مرز انجام شود.

وی توضیح داد: برخی از کامیون داران و شرکت‌های حمل و نقل افغانستان در اعتراض به مصوبه شورای تامین استان سیستان و بلوچستان در رابطه با توقف  سه ماهه کامیون‌های حامل قاچاق دست به اعتصاب زده تا بتوانند تغییری در این تصمیم ایجاد کنند. 

 

توقف ۱۹۰۰ کامیون در مرز دوغارون 

این مقام مسئول در گمرک ایران همچنین در رابطه با اخباری مبنی بر توقف ۲۶۰۰ کامیون در مرز دوغارون توضیح داد که این توقف عمدتا به دلیل تعطیلی سه روز عید قربان بوده است و  ۱۹۰۰ کامیون در مجموع صادراتی و ترانزیتی متوقف هستند که در سه خروجی گمرک ، منطقه ویژه و بازارچه قرار دارند و در نهایت از درب خروج  گمرک خارج و به سمت افغانستان خواهند رفت.

لطیفی افزود: در حالت عادی روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ کامیون از مرز دوغارون خارج می شوند که دلیل کم بودن تعداد خروجی‌ها به دیرتر شروع شدن فعالیت افغان‌ها در مرز برمی‌گردد. 

به گفته وی درخواست ملاقات مرزی  با طرف افغان داده ایم تا در صورت انجام این ملاقات در این مرز، تصمیمی  برای افزایش ساعت فعالیت گمرکی در دو طرف برای خروجی کامیون ها به ۴۵۰ تا ۵۰۰ دستگاه گرفته شودکه موجب خروج و تخلیه کامیون‌های متوقف خواهد شد.

فعالیت در مرز ماهیرود عادی است

اما در رابطه با مرز ماهیرود نیز سخنگوی گمرک گفت که فعالیت در این مرز عادی بوده و طبق آخرین گزارش روز گذشته ۵۷  کامیون صادراتی از این مرز عبور کرده اند و ۱۵ کامیون متوقف بودند.

به گفته وی در رابطه با تردد مسافران از مرز ماهیرود نیز ۱۲ خارجی از این مرز به ایران وارد شده وچهار نفر هم از ایران به افغانستان رفته‌اند. 

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مرز میلک کامیون داران مرز میلک کامیون ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️ در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه