Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای اعلامی از سوی دادستان تهران و یک مدیرکل بانک مرکزی در خصوص مقدار ارز بازگشتی صادرکنندگان در بازه زمانی تعیین‌شده تا ۳۱ تیرماه، دچار تناقض فاحش است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در پی اعلام دولت مبنی بر عدم تعهد صادرکنندگان مبنی بر بازگرداندن 25 میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات غیرنفتی بخش خصوصی به کشور، دولت و بانک مرکزی، 31 تیرماه را به‌عنوان آخرین مهلت به‌منظور معرفی و تحویل ارز اعلام کردند و در عین حال قوه قضائیه مسئول پیگرد قضایی متخلفان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا بانک مرکزی اعلام کرد: لیست افرادی که مشمول بازگرداندن 27 میلیارد دلار به کشور هستند در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است. اما غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری هفتم مرداد ماه گفت: "آنچه بانک مرکزی به ما اعلام کرده 6.8 میلیارد یورو است اما خود بانک مرکزی اعلام کرده که باید 25 میلیارد یورو به کشور بازگردد که حدود یک چهارم را به ما اعلام کرده‌اند که جای بررسی دارد".

با این حال علی القاصی‌مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران جمعه 3 مرداد با حضور در تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما گفت: در این باره بانک مرکزی در دو مرحله، 2 فهرست جداگانه به قوه قضائیه اعلام کرده که در مجموع شامل 250 نفر از صادرکنندگانی است که ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور برنگردانده‌اند.

القاصی‌مهر افزود: مجموع تعهدات ارزی حاصل از صادرات و رفع تعهد نشده، حدود 25 میلیارد یورو است، اما مجموع آن چه که به قوه قضائیه در قالب فهرست 250 نفر اعلام شد، 6 میلیارد و 800 میلیون یورو است که از این مقدار، یک میلیارد و 200 میلیون یورو در مرحله بازپرسی برگردانده شد و در ماه گذشته پس از تشکیل کمیته اطلاعاتی، بر حسب گزارش بانک مرکزی، یک میلیارد و 700 میلیون دلار دیگر برگشته است.

این آمار رسمی دادستانی و به تبع آن قوه قضائیه زمانی با ابهام مواجه شد که صمد کریمی، مدیر اداره صادرات بانک مرکزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: 2 هزار و 386 صادرکننده از 22 فروردین 97 تا 31 خرداد 99، 7.7 میلیارد یورو به چرخه اقتصادی برنگردانده‌اند.

وی افزود: از 250 متخلف ارزی که به قوه قضائیه معرفی شده‌اند تاکنون بیش از 440 میلیون یورو ارز بازگشته است.

کریمی افزود: بر اساس پروانه‌های صادراتی که از گمرک گرفته‌ایم، مشخص شد 27 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است.

با نگاهی به آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان قوه قضائیه و بانک مرکزی با تناقض آشکار آمارهای اعلامی از سوی دو طرف مواجه هستیم.

در حالی بانک مرکزی بازگشت ارز ناشی از صادرات را بیش از 440 میلیون یورو اعلام کرده که دادستان تهران، تحقق بازگشت ارز را در دو مرحله یک میلیارد و 200 میلیون یورویی و یک میلیارد و 700 میلیون دلاری اعلام کرده است که بین آمارهای اعلامی دو طرف تناقض آشکاری دیده می‌شود.

بانک مرکزی فقط درباره 25 درصد ارزهای صادراتی گزارش ارسال کردبانک مرکزی: معرفی سری جدید صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه/250 صادرکننده‌ای که معرفی کردیم یک دلار هم برنگردانده بودند

انتهای پیام/

R1577/P/S2,20/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دادستانی تهران قوه قضائیه بیشتر بخوانید... بانک مرکزی: عدم بازگشت ارز صادراتی در حکم قاچاق است تقدیر رئیس اتاق بازرگانی از رئیسی درباره خودداری قوه قضائیه از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بانک مرکزی: عدم بازگشت ارز صادراتی در حکم قاچاق است تقدیر رئیس اتاق بازرگانی از رئیسی درباره خودداری قوه قضائیه از صدور حکم مازاد بر مصوبات بانک مرکزی واژه های کاربردی مرتبط دادستانی تهران قوه قضائیه پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ چند نکته درباره "کرونا" از نگاه طب سنتی ۲ فیلم و تصاویر از آتش‌سوزی گسترده در "شهرک صنعتی جاجرود" ۳ وزیر بهداشت: مراد از "طب اسلامی" طبی است که طبیبان مسلمان آن را دنبال می‌کردند ۴ اشتری: دشمنان دنبال ایجاد ناامنی و بحران برای مردم هستند/ سالم‌سازی فضای مجازی اولویت نیروی انتظامی ۵ گفتگو با عباس عبدی: مسئولان دولتی از ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی منع شوند/ تمام جامعه از نابرابری آموزشی ضربه شدید می‌خورد ۶ دانشگاه هاروارد: شرکت مداوم در "مراسم مذهبی" باعث کاهش ۶۸ درصدی مرگ ناشی از افسردگی! ۷ فوت رئیس اداره اطلاع‌رسانی پلیس مبارزه با موادمخدر بر اثر کرونا ۸ نخستین تصادف مرگبار در آزادراه تهران ـ شمال/ مرگ راکب موتورسیکلت سنگین مهمترین اخبار اجتماعی جامعه ایرانی مایل به "فرزندآوری" است اما این ۷ عامل مانع شده‌اند! حضور معاون آموزش و پرورش در آستانه روز خبرنگار در تسنیم آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۲۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته آغاز پویش ملی "مشق احسان"/ اهدای ۱۰۰۰۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر و ۱۵۰۰۰ تبلت به دانش‌آموزان مناطق محروم مهمترین اخبار تسنیم لحظه به لحظه با لبنان|۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی در انفجار مهیب بیروت/اعلام حالت فوق العاده به مدت دو هفته در بیروت+فیلم و عکس پیام تسلیت ظریف به ملت لبنان/ ایران آماده ارائه کمک به هر طریق لازم است بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادستانی تهران قوه قضائیه دادستانی تهران قوه قضائیه قوه قضائیه میلیارد یورو یک میلیارد میلیون یورو اعلام کرده بازگشت ارز بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها/حرف قنبرزاده حرف آخر است؟

در فاصله ۶ هفته مانده به پایان لیگ برتر فوتبال ایران، تناقض سازمان لیگ باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای باشگاه‌ها شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تنها 6 هفته تا پایان  فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده و رقابت در صدر و قعر جدول رده‌بندی این مسابقات بسیار حساس دنبال می‌شود.  استقلال و پرسپولیس در صدر جدول تنها یک امتیاز فاصله دارند. در قعر جدول هم  صنعت نفت آبادان 16 امتیاز، نساجی 19، استقلال خوزستان 20،  فولاد 21 امتیازی هستند.

قنبرزاده: در صورت مساوی بودن امتیاز تفاضل گل تعیین‌کننده است

 

سازمان لیگ فوتبال ایران در روز 28 فروردین ماه سال جاری با انتشار اطلاعیه‌ای، روش تعیین رده‌بندی تیم‌ها در جدول لیگ‌های مختلف را اعلام کرد. بر همین اساس متولی برگزاری مسابقات فوتبال ایران با استناد به ابلاغیه 18 مرداد ماه 1402 سازمان لیگ فوتبال ایران به باشگاه‌ها، تأکید کرد که روش تعیین رده‌بندی تیم‌ها در جدول لیگ‌های برتر و لیگ یک برمبنای گل زده بیشتر در خانه حریف محاسبه نمی‌شود و بعد از امتیاز برابر، بازی رودررو ملاک خواهد بود.

سهیل مهدی که پیش‌تر همین موضوع را در برنامه فوتبال برتر گفته بود این بار در جمع خبرنگاران به ابلاغ قانون مذکور در ابتدای فصل اشاره و تأکید کرد: «کمیسیون تدوین مقررات در اول فصل به باشگاه‌ها ابلاغ کرده و ما هم بر حسب وظایف و اهمیت آن در آبان ماه مجدداً آن را به باشگاه اعلام کردیم. هیچ‌کس آن روز نمی‌دانسته است چه تیمی امروز گل زده دارد، چند بازی کردند و یک تیم چه امتیازی دارد. اصلاً معلوم نبود که چه اتفاقی می‌افتد. سازمان لیگ از این امر مبراست و هیچ علاقه‌ای نداریم طرفدار هیچ تیمی باشیم.»

با وجود تاکید سهیل مهدی و اطلاعیه منتشر شده، در بخش آیین نامه‌های سایت سازمان لیگ تریبون رسمی متولی برگزاری فوتبال ایران هنوز آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ یک مرتبط به سال 1398 است. که تصاویر آن در زیر قابل مشاهده است:

در چنین شرایطی امروز (جمعه- 7 اردیبهشت ماه) منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم»، اظهارات متفاوتی نسبت به سهیل مهدی مطرح  و عنوان کرد: «ابهامی در مصوبه هیئت رئیسه وجود داشت. در این مصوبه صراحتاً آمده بود که در صورتی که امتیازات برابر باشد، تفاضل گل تعیین‌کننده است و بحث بازی مستقیم در میان نبود. این مصوبه متعلق به دوره قبل از هیئت رئیسه فعلی بود و اصلاح نشده بود. سازمان لیگ این ابهام را برطرف کرد.»

بعد از این اظهارات، خبرنگار تسنیم برای پیگیری موضوع با قنبرزاده تماس گرفت و او تأکید کرد بر اساس نامه ابلاغی حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ در  بهمن ماه سال 1402، ملاک تعیین‌کننده رد‌ه‌بندی تیم‌ها تفاضل گل است. با این حال سازمان لیگ باید هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع شفاف‌سازی کرده و ابهام‌ها را از بین ببرد تا باشگاه‌ها بیش از این دچار چالش نشوند.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها/حرف قنبرزاده حرف آخر است؟
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.