Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصویب کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی خبر داد و گفت: مجلس درصدد است تورم را مهار کند. - اخبار استانها -

مهرداد گودرزوند چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، ضمن اشاره به تصویب کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: مجلس قصد دارد با اتخاذ چنین برنامه‌ها و ارائه طرح‌هایی در این زمینه تورم را در کشور به ویژه برای طبقات آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه مهار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تلاش مجلس یازدهم برای حمایت عملی و پشتیبانی از قشرهای مختلف مردم و طبقات ضعیف جامعه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: با توجه به نابه‌سامانی‌ها و افزایش قیمت شدیدی که در بازار کالاهای اساسی رخ داده مجلس تصمیم گرفت برای حمایت از مردم اقدامی فوری انجام دهد.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی در کمیسیون تخصصی تصویب شده است ابراز داشت: توزیع نرمال و عادلانه مایحتاج مردم و سبد خانوار به صورت عادلانه امری است که در شرایط کنونی که بازار کالاهای اساسی با نوسانات شدید قیمتی مواجه است مثمرثمر واقع می‌شود.

تورم تولیدکننده محصولات گاوداری به 18 درصد رسید«علاج تحریم»|مصباحی‌مقدم: ظرفیت‌های ایران برای حل مشکلات اقتصادی بی‌نظیر است/ می‌توان تورم را مهار کردجزئیات اقدامات بانک مرکزی برای مهار تورم/ آثار کرونا بر اقتصاد ایران مشخص شد/ بانک مرکزی: نرخ ارز تعدیل می شود

گودرزوند چگینی برقراری تعادل در سطح جامعه و کاهش آسیب‌های اقتصادی و معیشتی وارده به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر اجتماع را از دیگر اهداف مجلس تلقی کرد و اظهار داشت: امیدواریم با اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی و با استفاده از آن بتوانیم از رشد قیمت‌ها جلوگیری و نرخ‌ها را در بازار عرضه کنترل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه انتظار داریم دولت و دستگاه‌های متولی به تکلیف خود در حوزه تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش نرخ کالاها به خوبی عمل کنند گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی از جمله موضوعاتی است که موجبات نگرانی مردم را فراهم کرده و باید از وقوع چنین تلاطماتی جلوگیری شود.

به گزارش تسنیم، بر اساس متن طرح یک فوریتی تأمین کالاهای اساسی دولت موظف است، حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون شبکه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها به ویژه نیازمندان را با استفاده از شبکه توزیع کالا (تعاونی‌های مصرف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدهای صنفی) به گونه‌ای ساماندهی کند که نیازهای اساسی خانوارها با قیمت مورد تأیید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با نرخ ارز ترجیحی از طریق کالابرگ یا کارت الکترونیکی با اولویت تولیدات داخلی در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/614/ ع

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... جزئیات نرخ تورم دهکهای هزینه‌ای در تیر ماه/افزایش ۱۰ درصدی تورم نقطه‌ای دهک دهم در یک ماه+جدول مرکز آمار: ایران چهارمین کشور پرتورم جهان شد/ صعود قیمت ۴۷۵ کالا با نرخ متوسط ۲۶درصد یارانه پرداختی متناسب با تورم نیست/پیشنهاد نماینده مجلس برای افزایش میزان پرداختی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... جزئیات نرخ تورم دهکهای هزینه‌ای در تیر ماه/افزایش ۱۰ درصدی تورم نقطه‌ای دهک دهم در یک ماه+جدول مرکز آمار: ایران چهارمین کشور پرتورم جهان شد/ صعود قیمت ۴۷۵ کالا با نرخ متوسط ۲۶درصد یارانه پرداختی متناسب با تورم نیست/پیشنهاد نماینده مجلس برای افزایش میزان پرداختی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۲ فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند ۳ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۴ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۵ آیت الله خاتمی: اجلاس خبرگان رهبری به تاریخ دیگری موکول شد‌ ۶ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۷ شیب نزولی شیوع کرونا در گلستان/ شرایط بیمارستان‌های استان به ثبات رسید ۸ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ مهمترین اخبار استانها فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند انهدام شبکه اخلالگر بازار ارز توسط وزارت اطلاعات/ تخلف یک میلیارد یورویی شبکه متخلف ارزی/ دستگیری اعضای اصلی در خراسان‌رضوی عضو مجلس خبرگان: وانمودکردن شکست ایران مقابل تحریم‌ها "بزرگ‌ترین تحریف" است/ ارتباط ایران با چین "انحصار قدرت آمریکا" را می‌شکند گزارش ویدئویی| سایه شوم دلالان بر سر شالیکاران شمال / وقتی واردات بی‌رویه ‌تیشه به ریشه برنج ایرانی می‌زند‌ مهمترین اخبار تسنیم ۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی در انفجار مهیب بیروت/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای در لبنان+فیلم و عکس پیام تسلیت ظریف به ملت لبنان/ ایران آماده ارائه کمک به هر طریق لازم است بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی بودجه و محاسبات مجلس کمیسیون برنامه عضو کمیسیون کوله بران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالاهای مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالاهای مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد.

بنا بر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آنها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گران‌تر امکان داشت قیمت‌ها را در بازار بالاتر ببرد.

کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تأمین می‌کند.

کد خبر 751015

دیگر خبرها

  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است