Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید اینکه اگر بیماری کرونا رخ نمی‌داد، اتفاق رشد تکنولوژی و تغییر ماهیت دانشگاه رخ نمی‌داد، گفت: این بیماری یک انگیزه برای حرکت سریع نسبت به آنچه دنیا در ۱۰ سال آینده به آن می‌رسید، ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در نشست تقدیر از عوامل اجرایی و پشتیبانی آموزش مجازی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه جهان در حال طی کردن دوره سختی در نتیجه بیماری فراگیر کرونا است، اظهار کرد: هر مشکلی فرصت‌هایی را در اختیار افراد قرار می‌دهد که ما در صورت استفاده از این فرصت‌ها می‌توانیم سازمان خود را با حداقل خسارت و شاید با منفعت اجتماعی به پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر اینکه امروز می‌توانیم با شرایط سخت بیماری کرونا فرصت‌هایی را به دست بیاوریم، گفت: با استفاده درست از این فرصت‌ها نه تنها سازمان از این جهت آسیب کلی نمی‌بیند، بلکه سازمانی بهتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر لزوم توجه دانشگاه به فرصت‌هایی که به واسطه این بیماری به وجود آمده است، تصریح کرد: تبادل نظر در عرصه بین‌المللی از جمله این موارد است که در این دوره با دانشگاه‌های مختلف دنیا تماس برقرار شد و حاصل آن دو مجموعه مطالعاتی مناسب بود.

ابطحی با بیان اینکه آموزش نیازمند توجه به ویژگی‌های فردی دانشجویان است، ادامه داد: در کلاس‌های پرجمعیت حوصله شناخت افراد وجود ندارد، اما شرایط آموزش مجازی گاهی این امکان را فراهم می‌کند تا ویژگی‌های افراد به درستی شناخته شود.

وی ایجاد شبکه آموزشی و علمی بین دانشگاه‌های مختلف و تشخیص قابلیت‌های واقعی افراد از یکدیگر را از فرصت‌های به دست آمده در این دوران ذکر کرد و افزود: قابلیت‌های اعضای هیئت علمی به وضوح شناخته شده است و شناخت کیفیت مطالب علمی نیز از دیگر دستاوردهای این روش آموزشی است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، دستیابی به سیستم‌های چابک، اثربخش و مفید را از جمله اهداف مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کیفیت فضای کارمندی، نیاز سیستم به افراد مختلف در بخش اداری و دیدگاه توسعه انسانی نیز در این دوران به خوبی شناسایی شده تا معاونت اداری مالی بتواند یک سازمان مفید را در این زمینه طراحی کند.

اگر کرونا نبود رشد تکنولوژی و تغییر ماهیت دانشگاه نیز رخ نمی‌داد

وی با اشاره به اینکه در سختی‌ها است که انسان‌ها نسبت به یکدیگر شناخت پیدا می‌کنند و به درک درستی می‌رسند، گفت: دنیا با توافق انسان‌ها و روابط عاطفی بین آن‌ها پیش می‌رود و ایجاد روابط عمیق یا انسانی در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ابطحی همچنین افزایش سواد رسانه‌ای، بازنگری محتوا، بازگشت به عدالت در آموزش و توجه به تکنولوژی‌های مورد نیاز را از دیگر فرصت‌های این بحران دانست و افزود: این بیماری یک فشار را برای آشنایی و یادگیری تکنولوژی‌های نوین برای همه افراد ایجاد کرد که اتفاق خوبی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید اینکه اگر بیماری کرونا رخ نمی‌داد، اتفاق رشد تکنولوژی و تغییر ماهیت دانشگاه رخ نمی‌داد، گفت: این بیماری یک انگیزه برای حرکت سریع نسبت به آنچه دنیا در ۱۰ سال آینده به آن می‌رسید، ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه شبکه‌سازی خوبی در دانشگاه انجام شده است، تصریح کرد: در اولویت قرار دادن مباحث آموزشی در هیئت رئیسه از جمله اقدامات مؤثر بود؛ به‌طوری که آموزش در هر حوزه معاونتی هر آنچه را که نیاز داشت در اختیار گرفت.

ترم تحصیلی آینده به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد

همچنین معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در ادامه این نشست گفت: همه بخش‌های دانشگاه شامل دانشکده‌ها، اداری، پشتیبانی و فنی در موفقیت نسبی برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری نقش دارند.

حسین خادمی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان در همان ابتدای مشخص شدن وضعیت بیماری کرونا در کشور با اتخاذ یک تصمیم بسیار درست از چهارم اسفندماه سال گذشته آموزش حضوری برای دانشجویان را متوقف کرد، افزود: تاکنون خبر ناخوشایندی از وضعیت سلامت دانشجویان، اساتید و دیگر دانشگاهیان دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه با طولانی شدن دوره درگیری با بیماری در کشور، موضوع آموزش غیرحضوری به صورت جدی مطرح شد و راهکارهای آن مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: ترم تحصیلی آینده احتمالاً به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد و احتمال برگزاری غیرحضوری امتحانات در آن زمان نیز وجود دارد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تطبیق مناسب دانشجویان با آموزش و امتحانات غیرحضوری بر پشتیبانی مناسب از این موضوع تأکید کرد و افزود: در دوران برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری در همه سطوح دانشگاه با چالش‌های گوناگونی مواجه بودیم که پراکندگی دانشجویان سراسر کشور، امکانات فنی و مباحث پشتیبانی از جمله این چالش‌ها بود.

خادمی با تأکید اینکه همراهی اعضای هیئت علمی، مدیران، کارشناسان آموزشی و همکاران پشتیبانی موجب شد تا آموزش و امتحانات غیرحضوری به خوبی برگزار شود، گفت: در هر دانشکده ستاد برگزاری امتحانات تشکیل شد و آموزش‌های لازم برای برگزاری امتحانات نیز به خوبی انجام پذیرفت.

ویژگی‌های برگزاری امتحانات مجازی در دوران کرونا

وی برگزاری امتحان در ۲۰۰ گروه درسی با حدود هزار امتحان متفاوت را از جمله ویژگی‌های امتحانات این ترم بیان کرد و افزود: در این دوره تجربه برگزاری امتحان برای جمع‌های دو نفره تا حدود هزار نفره را داشتیم که متوسط هر امتحان ۴۰ نفره بود.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: در مجموع ۶۰۰ مدرس دانشگاه در آموزش و ارزیابی امتحانات غیرحضوری در حد مطلوب مشارکت داشتند. موقعیت‌شناسی و فداکاری تمامی عوامل اجرایی و همکاران آموزشی در برنامه‌ریزی، نظارت و کنترل در اجرای این مسیر کاملاً تأثیرگذار بود.

کد خبر 437264

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا ویروس امتحانات دانشجویان امتحانات مجازی دانشگاه صنعتی اصفهان رییس دانشگاه صنعتی اصفهان آموزش مجازی کرونا در اصفهان کرونا و دانشگاه ترم تحصیلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزاری امتحانات برگزاری امتحان بیماری کرونا فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:با کارنامه تحولی می‌توانیم تمام سطوح شناختی را در دانش آموزان و همکارانمان ارائه دهیم و به نوعی کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است. - اخبار استانها -

به گزرش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید‌امیر شوشتری در همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی با تبریک هفته معلم و یاد استاد شهید مرتضی مطهری اظهارداشت: اقدامات هوشمندانه و تحولی در نظام ارزشیابی آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است، سلامتی امتحانات آموزش و پرورش، بالابردن کیفیت امتحانات، برگزاری امتحانات به صورت استاندارد و ‌سلب بهانه‌هایی که عده‌ای می‌خواستند امتحانات نهایی را در این سطح مشکل جلوه دهند.

وی افزود: امتحانات نهایی از جمله برنامه ریزی‌های موفق در آموزش و پرورش است که از نحوه اجرای آن رضایت کامل داریم.

شوشتری تصریح کرد: باید در امتحانات شیوه سنجش و توانایی‌های دانش‌آموزان مشخص شود، با برنامه‌ریزی جدید امتحانات و کارنامه تحولی می‌توانیم تمام سطوح شناختی را در دانش‌آموزان و همکارانمان ارائه دهیم و به طور کامل به اجرای سند تحول بنیادین دست یابیم از طرفی قطع ید سودجویان و مافیای امتحانات نیز از برکات برنامه‌ریزی های انجام شده در بحث امتحانات نهایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تحولات بنیادین در آموزش و پرورش بسیار سریع انجام شد و این سرعت و عدم تمرکز ممکن است موجب عدم توجیه برگزارکنندگان شود که تشکیل چنین جلساتی برای آن بسیار موثر است، از خانواده‌ها و دانش‌آموزان هم نباید قبل از اطلاع‌رسانی توقع زیادی داشته باشیم. لذا باید یک اطلاع رسانی عمومی و سراسری و توجیه از این موضوع صورت بگیرد و در نرم افزار شاد و رسانه های آموزش و پرورش و صدا و سیما اطلاع رسانی هرچه کامل تر نسبت به سند تحویل بنیادین و کارنامه تحولی داشته باشیم.

امتحانات نهایی یک آزمون برای آموزش و پرورش است

 حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی اجتماعی زیارت استانداری خراسان رضوی  نیز با بیان حدیثی از امام صادق (ع) اظهارداشت: هر که براى خدا علم بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمان ها به بزرگى یاد شود؛ همانطور که شهید مطهری براى خدا آموخت، براى خدا عمل کرد و براى خدا آموزش داد! این هفته؛ هفته بزرگداشت زحمات معلم و یاد شهید مطهری است.

وی بیان کرد: آموزش متولیان فراوانی در مقاطع گوناگون دارد، اما همچنان آموزش و پرورش مهم ترین و اصلی ترین جایگاه در صیانت از نیروی انسانی است و امروز مسئولیت شما برترین ترجمان رسالت انبیاست.

گنابادی نژاد گفت: امتحانات نهایی قبل از اینکه یک آزمون برای دانش آموزان باشد یک آزمون برای آموزش و پرورش است تا خود را بسنجد.

وی افزود: نقطه پایان یادگیری و نقطه اطمینان از اجرای صحیح آن ارزیابی است و این امتحانات نهایی هیمنه هیولای کنکور را در هم می‌شکند.

معاون استاندار خراسان رضوی از ابلاغ الزامات مرتبط با فرمانداری‌ها به همه شهرستان ها خبرداد و گفت: امتحانات باید بگونه ای باشد که علاوه بر دانش آموز به نحوه عملکرد معلم و مدیر و مدیرکل و همه دست اندکاران آموزش و پرورش نمره دهیم و آن ها را ارزیابی کنیم.

گنابادی نژاد ادامه داد: با کمک شما عزیزان باید فضای هر نوع سودجویی و سواستفاده از این امتحانات را حتی در خارج از آموزش و پورش محدود کنیم تا مشکلات کنکور تکرار نشود. آزمون ها همواره سوداگران و سودجویانی دارند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سر دادن شعار «شرمت باد» روبروی خانه رئیس دانشگاه کلمبیا
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است