Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@23:17:02 GMT

بهره‌برداری از سد نعمت‌آباد در هاله‌ای از ابهام

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۱۱۶۹

بهره‌برداری از سد نعمت‌آباد در هاله‌ای از ابهام

تاریخ افتتاح پروژه سد نعمت آباد اسدآباد در آخرین خبری که از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان منتشر شد تابستان امسال بود که با توجه به گذشت ۲ ماه از این موعد این طرح همچنان به بهره برداری نرسیده و زمان افتتاح آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سد نعمت‌آباد اسدآباد یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام با قدمت ۲۳ ساله است که افتتاح آن در هاله‌ای از ابهام است و مسئولان در هر بازدیدی یک تاریخ از زمان افتتاح و بهره‌برداری آن می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آخرین خبری که از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در خصوص تاریخ افتتاح این پروژه منتشر شد تابستان امسال بود که با توجه به گذشت ۲ ماه از این موعد این طرح همچنان افتتاح و به بهره برداری نرسیده و زمان افتتاح آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

البته در مصاحبه‌های دیگر این مقام مسئول می‌خوانیم که بهره‌برداری از این پروژه در سال‌های بعد انجام خواهد شد، چراکه استفاده از آب سد برای مصارف کشاورزی و حتی برای آب شرب به سال آینده موکول شده و باید در انتظار سال ۱۴۰۰ باشیم.

و اما موضوع دیگری که به آن می‌پردازیم، مسئله‌ای که یک کارشناس حوزه آب مطرح کرده است.

در خبری از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان آمده که از ابتدای اجرای طرح تعادل‌بخشی، با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای گشت و بازرسی استان، تعداد چهار هزار ۲۷۴ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده که به میزان بیش از ۲۸۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

منصور ستوده همچنین گفته از ابتدای سال جاری نیز ۲۴۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده که منجر به صرفه‌جویی ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی شده است.

وی عنوان کرده: سال ۹۸، ۵۴۶ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان همدان پر و این اقدام موجب صرفه‌جویی بیش از ۱۵ میلیون مترمکعبی آب در دشت‌های استان شد.

مدیر عامل تشکل غیردولتی در حوزه آب در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب های زیرزمینی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، اظهار کرد: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان در سخنانی از عبارت صرفه‌جویی در رابطه با اقدامات طرح تعادل بخشی استفاده کرده که این موضوع نادرست، غیر فنی و زمینه‌ساز سوءاستفاده‌هایی نظیر تخصیص جدید آب برای مصارف کشاورزی و صنعت و غیره می‌شود.

محمد احمدی تأکید کرد: وضعیت دشت اسدآباد بحرانی است و ظرفیت گنجایش تخصیص دیگری ندارد، ظاهراً دست‌کاری آمار و ارقام تنها به نفع عملکرد مسئولان است.

وی گفت: آنچه روند کاهشی افت در دشت‌های ممنوعه ازجمله دشت ممنوعه بحرانی اسدآباد را نشان می‌دهد، این است که هیدروگراف این دشت را در درازمدت باید بررسی کرد‌ چراکه قطعاً روند تغییرت هیدرو گراف (آب نمود)، واقعیت سفره‌های زیرزمینی دشت اسدآباد را به‌خوبی نشان می‌دهد.

احمدی با انتقاد از اینکه مسئولان فقط آمار و ارقام را اعلام می‌کنند و از اجرای اقدامات تعادل بخشی غافل هستند، تصریح کرد: آنچه روند افت آب زیرزمینی در دشت ممنوعه بحرانی اسدآباد را کاهش می‌دهد جلوگیری از کشت‌های پر آب بر، برخورد و پر کردن واقعی چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند بر روی همه چاه‌های آب دشت و اعمال محدودیت مصرف آب، آگاه رسانی مردم و استفاده از ظرفیت خبرنگاران شهرستان و جلب مشارکت ذی‌نفعان و کشاورزان است که نسبت به آن بی‌توجه و کوتاهی شده است.

وی تعادل و احیا را آخرین راه‌حل نجات منابع آب زیرزمینی کشور و ازجمله دشت بحرانی اسدآباد خواند و گفت: بر اساس این طرح باید اقدامات برای حفظ باقیمانده منابع آب زیرزمینی کشور انجام بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آب منطقه ای استان همدان هاله ای از ابهام بهره برداری آب زیرزمینی صرفه جویی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در این اردو ۵۰ بسکتبالیست منتخب از استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، چهارمحال بختیاری، منطقه آزاد آروند و همدان حضور دارند.

این مسابقات به مدت ۲ روز به میزبانی شهرستان اسدآباد و زیر نظر کمیته فنی فدراسیون بسکتبال کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام