Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران در جلسه شورای فرماندهی از اجرای بالغ بر ۶۰ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز دولتی و عمومی غیردولتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی در جلسه شورای فرماندهی ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، ضمن ارائه گزارش مختصری از وضعیت شیوع ویروس کووید-۱۹ (COVID-۱۹) در پایتخت در هفته گذشته، بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها از ردیابی محل زندگی و اشتغال بیماران ترخیصی و فوت‌شدگان در هفته گذشته، منطقه ۴ شهر تهران با نزدیک به یک میلیون جمعیت، بیشترین میزان ابتلا را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین منطقه ۲ با نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و منطقه ۱۴ و ۱۵ به ترتیب جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

وی در خصوص آمار فوتی در هفته گذشته نیز ادامه داد: منطقه ۴، منطقه ۱۴ و منطقه ۱۵ به ترتیب بیشترین آمار فوتی را در شهر تهران به خود اختصاص دادند. همچنین در منطقه ۲۲، میزان ابتلا و مرگ و میر نسبت به هفته گذشته رشد قابل توجهی داشته که البته طبق پیش بینی‌ها، درگیری بیشتر مناطق غربی و جنوب غربی در موج کنونی، دور از انتظار نبوده است.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، از نظارت کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز دولتی و عمومی غیردولتی، بر اساس ۱۱ شاخص ابلاغی از سوی معاونین بهداشتی هر سه دانشگاه مستقر در تهران خبر داد و افزود: این اقدام برای اولین بار صورت گرفته و گزارشات نشان از اجرای ۶۰,۶۶ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی دارد.

زالی تصریح کرد: بر اساس جمع بندی های صورت گرفته ۶۱ درصد مراکز از ورود مراجعین دارای علائم بالینی و بالغ بر ۸۰ درصد مراکز از ورود مراجعین بدون ماسک جلوگیری می‌کنند. همچنین ۸۶,۱۱ درصد از شاغلین اداری ماسک می‌زنند و میزان رعایت فاصله گذاری بین آنها تا ۸۰ درصد رعایت می‌شود. اما نکته قابل توجه این است که میزان مدیریت فاصله‌گذاری بین مراجعین به مراکز تنها ۲۰ درصد بوده و رعایت فاصله بیش از یک متر بین ارباب رجوع و شاغلین تا ۴۷ درصد تحقق یافته است.

وی ادامه داد: تنها ۲۵ درصد کارفرمایان و متصدیان سیستم های دولتی و عمومی غیردولتی در سامانه وزارت بهداشت (salamat.gov.ir) ثبت نام کرده‌اند. از طرفی ارزیابی‌ها نشان می‌دهد ۹۱ درصد مراکز دارای امکانات شستشو و ضدعفونی کننده هستند و ۹۰ درصد آنها از کارتخوان، به جای دریافت پول نقد، استفاده می کنند.

زالی همچنین با اشاره به نزدیک شدن فصل شیوع آنفلوآنزا، از نیازسنجی واکسن آنفلونزا با همکاری معاونین بهداشتی سه دانشگاه مستقر در استان تهران خبر داد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را نویدبخش خواند و گفت: با تعهد مردم به استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تقلیل حضور کارمندان در اداره جات، امیدواریم سیر نزولی ابتلا با شیبی ملایم تداوم داشته باشد. همچنین با تمدید محدودیت ها در هفته اخیر، با کاهش میزان بستری در بیمارستان‌ها نسبت به هفته قبل و کاهش نزدیک به ۵۳ درصدی میزان تراکم و ترافیک در مرکز شهر رو به رو بوده‌ایم.

در این جلسه در خصوص لزوم تقویت زیرساخت‌های مناسب برای ردیابی بیماران مبتلا و افراد در معرض آسیب، تسهیل در روند اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده بر اثر کرونا، نحوه تدوین شیوه‌نامه های بهداشتی برای برگزاری مراسم ماه محرم و لزوم تدوین برنامه عملیاتی برای فصل پاییز با توجه به آغاز سال تحصیلی، احتمال شیوع آنفلوآنزا و بیماری‌های ویروسی از جمله سرماخوردگی و پدیده وارونگی هوا بحث و تبادل نظر شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0036mg

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا تهران ستاد مقابله با بیماری کرونا شیوه نامه های بهداشتی کرونا در تهران هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت