Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار ایرنا روز چهارشنبه از جامعه المصطفی کسب اطلاع کرد که نخستین جلسه سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، رییس جامعه المصطفی و محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه المصطفی برگزار شد.

دبیر علمی این کنگره در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای»، معرفی روزافزون شیوه تفسیری و سیره قرآنی مقام معظم رهبری را به جامعه علمی داخل و خارج کشور ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی اظهار داشت: با توجه به آثار و سخنرانی‌های تفسیری مقام معظم رهبری در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، ضرورت دارد تا نظریه‌ها، شیوه تفسیری و سیره قرآنی ایشان به جامعه علمی در داخل و خارج کشور بیشتر معرفی شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری رویکرد اجتماعی و سیاسی در تفسیر قرآن دارند و نظریه ابتنای علوم انسانی بر قرآن کریم را مطرح کردند و تاکید بر قرائت، حفظ و تدبر در قرآن دارند که درمجموع می‌تواند الگوی راهبردی در مرجعیت علمی قرآن و بازگشت به قرآن فراروی ما قرار دهد.

رضایی اصفهانی با اشاره به همکاری جامعه المصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این کنگره، با نظارت و همکاری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ادامه داد: در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره، کلیات طرحنامه و زمان و مکان و مسئولان کنگره مشخص شد.

وی افزود: کنگره با اشراف حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی، رئیس جامعه المصطفی و دکتر طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای» بابیان اینکه این کنگره ۹ کارگروه خواهد داشت، تصریح نمود: در شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی حضور دارند تا کار علمی شایسته‌ای ارائه گردد.

رضایی اصفهانی با دعوت از مراکز علمی و نهادهای انقلابی و مردمی برای مشارکت در برگزاری این کنگره خاطرنشان ساخت: از مراکز علمی می‌خواهیم که با جهت‌دهی پایان‌نامه‌ها و مقالات مجلات علمی و برگزاری نشست‌های علمی، در این کار عظیم قرآنی و انقلابی سهیم شوند.

در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی رییس جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره، بر همکاری نهادهای دیگر در این امر تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است بخش بین‌الملل این کنگره مهم، به‌ویژه در از خارج کشور، تقویت شود.

همچنین محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز برگزاری چنین کنگره‌ای را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: لازم است گروه‌های دانشی و اندیشه‌ای، در قالب گفت‌وگوهای مجازی و پیش نشست‌های حرفه‌ای در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره مشارکت داشته باشند.

بر این اساس، در این جلسه مقرر شد این کنگره با اهداف شناخت اندیشه‌های کلی امام خامنه‌ای در مباحث قرآنی، ارائه دیدگاه‌های خاص تفسیری مقام معظم رهبری، ارائه اندیشه‌های مقام معظم رهبری در مباحث علوم انسانی با صبغه قرآنی، تدوین آثار قرآنی مقام معظم رهبری، کشف نوآوری‌های قرآنی مقام معظم رهبری، جهت‌دهی به فعالیت‌های قرآنی توسط امام خامنه‌ای و کیفیت نقش‌آفرینی قرآن در زندگی مردم و جامعه برگزار شود.

گفتنی است پیش نشست‌های این کنگره بین‌المللی در سال ۱۴۰۰ و اجلاس کنگره (یک روز در قم، یک روز در تهران و یک روز در مشهد) در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود..

برچسب‌ها قم مقام معظم رهبری محمدمهدی طهرانچی قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم مقام معظم رهبری محمدمهدی طهرانچی قرآن کریم قم مقام معظم رهبری محمدمهدی طهرانچی قرآن کریم اندیشه های قرآنی کنگره بین المللی مقام معظم رهبری جامعه المصطفی امام خامنه ای دانشگاه آزاد حجت الاسلام سیاست گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، در این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، کارشناسان دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری ضمن تبیین برخی بیانات رهبر انقلاب با موضوعات فرهنگی، فریب رسانه‌های غربی با هدف انزوای مردم آشنا شد.
کارشناسان فرهنگی حاضر در این نشست نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی نوجوانان و جوانان انقلابی را مکتب و سیره امام صادق (ع) برشمردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری