Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه که رئیس جمهور افغانستان برای تصمیم‌گیری درباره آزادی زندانیان طالبان فرمان تشکیل لویه‌جرگه را صادر کرده است اما رئیس پارلمان این کشور چنین اقدامی را غیرقانونی خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در دیدار با «میررحمان رحمانی» رئیس پارلمان این کشور و هیئت اداری این نهاد درباره برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح و تصمیم‌گیری درخصوص زندانیان طالبان گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، غنی برگزاری لویه‌جرگه را برای تعیین سرنوشت 400 زندانی گروه طالبان و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را نیازی جدی خواند و افزود که در این نشست علاوه بر بحث و اجماع نظرات مردم و نمایندگان درباره صلح، درباره مسائل مهم ملی نیز تصمیم گرفته خواهد شد.

از سوی دیگر، رئیس پارلمان افغانستان در این دیدار تصریح کرد که برگزاری هرگونه لویه‌جرگه در حالیکه نمایندگان مردم در پارلمان و سنا حضور دارند «غیرقانونی» است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی پارلمان افغانستان، رحمانی افزود که دولت باید پیرامون مسائل مهم و سرنوشت ساز ملی به ویژه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و تبادل 400 زندانی باقیمانده طالبان، نشست مشترک و فوق‌العاده‌ای را با اعضای شورای ملی برگزار کند.

بیانیه می‌افزاید که این نشست در نهایت پس از بحث‌های طولانی بی‌نتیجه پایان یافت.

طالبان: کابل برای تاخیر در مذاکرات بین‌الافغانی از لویه‌جرگه استفاده ابزاری می‌کندمصاحبه| دیپلمات سابق افغان: برگزاری لویه جرگه خلاف قانون اساسی افغانستان استمخالفت‌ها با برگزاری لویه‌جرگه؛ آمریکا نتیجه را مشخص می‌کند

گفتنی است که اشرف غنی با صدور فرمانی اعضای پارلمان و سنای افغانستان که در مرخصی بسر می‌برند را برای شرکت در لویه‌جرگه مشورتی صلح به کابل فراخوانده بود.

لویه‌جرگه مشورتی صلح در حالی قرار است روز جمعه (17 خرداد) برگزار شود که برپایی این نشست با انتقادات زیادی همراه است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط محمداشرف غنی شورای ملی افغانستان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... اشرف غنی نمایندگان شورای ملی افغانستان را به کابل فراخواند دولت افغانستان خبر داد: فشار آمریکا به طالبان برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اشرف غنی نمایندگان شورای ملی افغانستان را به کابل فراخواند دولت افغانستان خبر داد: فشار آمریکا به طالبان برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی واژه های کاربردی مرتبط محمداشرف غنی شورای ملی افغانستان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ لبنان|آخرین آمار تلفات انفجار مهیب بیروت؛ ۱۰۰ کشته، بیش از ۴ هزار زخمی/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای +فیلم و عکس ۲ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ ۳ دیاب: ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انفجار بیروت منفجر شد ۴ اولین بیانیه حزب الله لبنان پس از انفجار مهیب بیروت ۵ آخرین آمار و ارقام رسمی لبنان درباره تلفات انفجار بیروت ۶ اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|اعلام خسارت ۵ میلیارد دلاری/ بخش بهداشت لبنان قادر به مهار پیامدهای فاجعه نیست ۷ آخرین تحلیل‌ها از انفجار بیروت| الاخبار: بهره‌برداری سیاسی عربستان و آمریکا از مصیبت لبنانی‌ها ۸ چرا سران صهیونیست به تهدید مجدد ترور سید حسن نصرالله روی آوردند؟ مهمترین اخبار بین الملل اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|اعلام خسارت ۵ میلیارد دلاری/ بخش بهداشت لبنان قادر به مهار پیامدهای فاجعه نیست آخرین تحلیل‌ها از انفجار بیروت| وقتی مصیبت لبنانی‌ها عرصه تسویه‌حساب مغرضانه عربستان می‌شود خسارت ۵میلیارددلاری لبنان از انفجار بیروت/ تحقیقات درباره انفجار آغاز شد لبنان| بازدید میشل عون از مناطق آسیب‌دیده انفجار بیروت مهمترین اخبار تسنیم روحانی: ملت ایران حاضر به تسلیم در برابر دشمنان نیستند/ بعضی می‌خواهند تحریم را نبینند اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|اعلام خسارت ۵ میلیارد دلاری/ بخش بهداشت لبنان قادر به مهار پیامدهای فاجعه نیست تلاش ۵ گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن کرونا/ مطالعات بالینی روی انسان به‌زودی آغاز می‌‌شود چرایی تصمیمی که باعث ایجاد صف انتظار بیش از ۱۵ ساله برای اعزام به "حج تمتع" شد/ جزئیات آخرین اقدامات درباره دیه شهدای مسجدالحرام مدرس خیابانی: ۴ هزار پروژه تولیدی تا پایان دولت افتتاح خواهد شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای ملی افغانستان اخبار افغانستان شورای ملی افغانستان اخبار افغانستان آغاز مذاکرات بین الافغانی شورای ملی افغانستان برگزاری لویه جرگه انفجار بیروت اشرف غنی خسارت ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  از کابل، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز در گزارشی اعلام کرد: از ماه «ژانویه» سال جاری میلادی تا ماه «مارس» امسال ۱۵۴ نفر براثر حملات داعش در افغانستان کشته یا زخمی شدند، شمار تلفات حملات داعش در این مدت ۳۶ نفر و تعداد مجروحان، ۱۱۸ نفر اعلام شده است.
سازمان ملل متحد با بیان اینکه در این حملات، عمدتا شیعیان افغانستان هدف حملات داعش قرار گرفته اند، افزود: سه انفجار بمب دستی در این مدت باعث کشته و زخمی شدن هفتاد و نه نفر شد.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد با اشاره به جان باختن پنج غیرنظامی براثر انفجار مین کارگذاشته شده در مینی بوس مسافربری در غرب شهر کابل و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر در این انفجار اعلام کرد: حمله انتحاری در برابر شعبه «کابل بانک» در شهر قندهار در جنوب افغانستان نیز بیست و پنج کشته و پنجاه زخمی برجای گذاشت.
سازمان ملل با بیان اینکه مسئولیت همه انفجار‌های یاد شده را داعش برعهده گرفته است افزود: قربانیان این حملات، زنان، مردان و کودکان بوده اند.
این درحالی است که هفته جاری نیز نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در شهرستان «گذره» استان هرات هدف حمله داعش قرارگرفتند که بر اثر آن هشت نفر به شهادت رسیدند.
دفترنمایندگی سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور افغانستان در بیانیه‌های خود بر حفاظت از شیعیان این کشور در برابر حملات تروریستی تاکید کرده اند.

 

دیگر خبرها

  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا/ شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان پیروز شد
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 2-2 مقابل بایرن مونیخ (2018/5/1) / فیلم
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • طعنه مدیر بایرن: باز اشتباه نکنیم، رئال را می‌بریم
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت