Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:45:17 GMT

تجربه متفاوت «روز خبرنگار» در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۳۲۶۷

تجربه متفاوت «روز خبرنگار» در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایرنا، استانداری کرمانشاه برای اینکه هم روز خبرنگار را گرامی داشته و هم پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت کرده باشد، مراسم امروز را با عنوان «نشست هم اندیشی مدیران مسوول رسانه های استان» برگزار کرد تا مراسم را محدود کند.

صندلی‌های سالن شهدای دولت در محوطه استانداری اما پر شد و تقریبا همه مدیران ۱۲۰ رسانه(خبرگزاری، پایگاه خبری، نشریه و دفاتر روزنامه های سراسری) در جلسه حاضر بودند؛ رسانه هایی که البته بیشتر آنها گاهنامه هستند و فعالیت مستمری ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه هم این بار همه معاونان خود و جمعی از مدیران کل و ارشد استان را هم برای شنیدن دغدغه اهالی رسانه استان به این نشست آورده بود.

مجری و آغازگر نشست امروز وحید خسروی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه بود که از «تلاش های خالصانه و عاشقانه خبرنگاران استان در همراهی با مردم» ستایش کرد و گفت: روزنامه نگاران، دیده بان هویت ملی و حقوق اجتماعی و مرزبانان آرمان‌ها، آزادی و قانون هستند.

لحظاتی بعد پخش گزارشی از صابر چهری، خبرنگار صدا و سیمای کرمانشاه پخش شد که گزیده ای از دغدغه ها، پیشنهادات و اهمیت کار خبری از زبان جمعی از فعالان رسانه استان بود.

آیینه باشید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که پشت تریبون رفت، کوشید به دور از فضای کلیشه ای و بیشتر با زبان شعر صحبت کند این بود که پای بسیاری از شاعران را به میان کشید.

بهرام فاضلی زاد با خواندن این بیت که «آیینه ات دانی چرا غماز نیست/ زانکه زنگار از رخش ممتاز نیست»، از خبرنگاران استان خواست که همچون آینه عمل کنند تا بیان معایب و کاستی ها هم شیرین شود.

درخواست برای پس گرفتن شکایت‌ها

فاضلی زاد خطاب به مسوولان استانی نیز گفت که وقتی می پذیرید مسوول باشید، در واقع پذیرفته‌اند که نقد شوید و حتی تندی بشنوید: آن روز تو را نخل برومند توان گفت/ کز هرکه خوری سنگ ،عوض میوه فشانی.

او بر همین مبنا از استاندار کرمانشاه خواست که به همه مسوولان و مدیران استانی دستور دهد اگر از خبرنگاران و اهالی رسانه شکایتی کرده‌اند، آن را پس بگیرند.

اشاره مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکایاتی است که در یکی ۲ سال اخیر از تعدادی از اهالی رسانه استان صورت گرفته و پرونده برخی از آنها با تبرئه یا محکومیت خبرنگاران مختومه شده و برخی هم در حال رسیدگی است.

به داد مطبوعات برسید

مدیر مسوول روزنامه باختر، نخستین چهره ای بود که به نمایندگی از اهالی رسانه استان در جایگاه حاضر شد و از اوضاع و احوال ناخوش مطبوعات و نشریات استان گفت.

کامران سعادت، تورم افسار گسیخته و هزینه‌های بالای زینک، کاغذ و چاپ را مثال زد و از استانداری و اداره کل ارشاد خواستار حمایت از مطبوعات استان شد بیش از آنکه در مقابل فضای مجازی به زانو دربیایند.

مدیران را مجبور به پاسخگویی کنید

سردبیر خبرگزاری ایسنا کرمانشاه هم به دغدغه ای اشاره کرد که حرف دل بسیاری از خبرنگاران است. رضا کبودی از پاسخگو نبودن بسیاری از مدیران به رسانه ها گفت، در حالیکه به گفته او دولت از نداشتن تریبون برای بیان دیدگاه ها و دستاوردهایش ناراحت است.

کبودی با اشاره به اینکه بخشی از مدیران استان در یک سال گذشته حتی یک نشست خبری و تعامل با رسانه‌ها نداشته‌اند، از استاندار کرمانشاه خواست این مدیران را دعوت و حتی مجبور به پاسخگویی کند مثلاً با ضریب دادن به «شاخص پاسخگویی به رسانه ها» در نظام ارزیابی مدیران استان.

کبودی همچنین از استانداری خواست که در بسته های حمایتی دولت برای کمک به رسانه ها، خبرنگاران حق الزحمه ای که در دوران کرونا درآمدشان دچار کاهش محسوسی شده را فراموش نکند.

به فیک‌نیوزها میدان ندهید

پای فیک نیوزها را به جلسه امروز، مدیر خبرگزاری موج کرمانشاه باز کرد.

سروش زنگنه از اینکه برخی مسوولان و مدیران استانی به فیک نیوزها و رسانه های جعلی بیشتر از رسانه های رسمی بها می‌دهند انتقاد کرد و گفت: هر فردی با راه انداختن یک کانال تلگرامی نمی تواند تبدیل به خبرنگار شود.

انتقاد از رسانه‌های استان

«کسی برای خبرنگار ارزشی قائل نبوده و نیست و آزادی بیان، حقوق مطبوعات و... شعار است»؛ این را مدیر مسوول هفته نامه غرب بیان کرد.

حسنعلی مهدوی چشمه گچی گرچه گفت، فضای فشار و محدودیت برای اهالی رسانه کشوری است اما با اعلام حمایت از استاندار کرمانشاه از او خواست که به تلطیف این فضا در استان کمک کند.

او در عین حال از خبرنگاران هم انتقاد کرد که چرا از ظرفیتی که قانون مطبوعات در اختیار آنها قرار داده استفاده نمی کنند و درد و مشکلات اساسی مردم استان را پوشش نمی‌دهند.

یارانه و آگهی، عادلانه نیست

حاجی زاده، معاون خبر صدا و سیمای استان کرمانشاه هم درباره پیامدهای گرفتن جسارت و شجاعت از خبرنگاران هشدار داد و گفت اگر این اتفاق بیفتد خبرنگار دچار تردید و محافظه کاری می شود و توان تحولخواهی را از دست خواهد داد.

مدیر مجموعه رسانه‌ای میلکان هم از توزیع ناعادلانه یارانه مطبوعات و آگهی های دولتی انتقاد کرد و گفت: یارانه برخی نشریات که هیچ ظهور و بروزی دز در فضای رسانه‌ای استان ندارند حتی از نشریات مطرح و پر تیراژ استان بیشتر است.

انتقاد از یک «تیم مهندسی»

در ادامه مدیر مسوول نشریه صدای آزادی با قرائت دلنوشته‌ای پر از انتقاد، حال و روز رسانه های استان را به خزان پاییز گره زد.

جلیل آهنگرنژاد گفت: یک تیم مهندسی در حال کانالیزه کردن فضای اطلاع رسانی و فعالیت رسانه ای در استان است و تلاش می کند که چشم خبرنگاران از آن سوی دیوار نمور ادارات استانی دور بماند اما اعتبار صد ساله مطبوعات کرمانشاه با تلاش این تیم نیم‌بند زیر سوال نمی رود.

الهام اکبری، مدیر گروه رسانه‌ای تیتر اول اما سخنانش را از فضای انتقادی جلسه دور کرد و با تقدیر از تلاش ها و خدمات استانداری کرمانشاه در چند سال گذشته، از استاندار خواست که در یک سال باقی‌مانده از عمر دولت یازدهم با انرژی و انگیزه بیشتری برای توسعه همه جانبه استان گام بردارد.

روابط عمومی‌ها همکاری نمی‌کنند

البته اندکی بعد مدیر مسوول هفته‌نامه پویان غرب باز هم در کوره انتقادات دمید و به صراحت عملکرد مسوولان غیربومی استان را زیر سوال برد.

مهدی زارعی از همکاری نکردن روابط عمومی ادارات استان با رسانه‌ها هم به شدت انتقاد کرد و در عین حال گفت: نشریات محافظه‌کار استان بیشترین ضربه را به کرمانشاه زده اند.

سخنران بعدی مدیر مسوول هفته نامه بیستون بود که خطاب به اهالی رسانه استان گفت: باید در بیان نقدها و اظهارات خود اخلاق‌مداری و اعتدال را رعایت کرد و نباید به اسم انتقاد هر حرف و سخنی را بر زبان آورد.

فریدون معتمدیان با اشاره به برخی اظهارات تند و تیز مطرح شده توسط سخنرانان جلسه امروز گفت: از صحبت برخی از دوستان شرمسار شدم چرا که از حریم انصاف خارج بود.

سه خبر خوب

پایان بخش سخنان مدیران و نمایندگان رسانه های استان خبرهای خوب مدیرعامل خانه مطبوعات بود که از موافقت استانداری کرمانشاه باسه درخواست این خانه خبر داد.

وحید نیشابوری گفت: از هفته آینده یک تسهیلات بلاعوض هر چند محدود به حساب خبرنگاران واریز می شود و نیز روند معرفی اهالی رسانه برای استفاده از تسهیلات کم بهره آغاز می شود.

او همچنین با اشاره به معوق شدن مطالبات رسانه های استان از دستگاه های اجرایی گفت: پیگیری ها برای پرداخت بخشی از این مطالبات به نتیجه رسیده است.

منافع استان، خط قرمز باشد

جمع بندی جلسه را استاندار کرمانشاه انجام داد و نقدها را با صراحت پاسخ گفت.

هوشنگ بازوند، نقد غیرمنصفانه در رسانه ها را مخرب دانست و گفت: رسانه ها و خبرنگاران، منافع استان و توسعه آن را به عنوان خطر قرمز کار خود قرار دهند.

او با انتقاد از عملکرد برخی رسانه ها گفت: در سال جهش تولید اعلام کردیم که برای رسیدن به توسعه و کاهش نرخ بیکاری به ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم اما هیچ یک از رسانه ها ما را نقد نکرد که در دوران بحران اقتصادی این پول را چگونه می خواهیم تامین کنیم.

بازوند همچنین به پروژه آزاد راه کرمانشاه اشاره کرد و گفت: من برای ایجاد این آزاد راه سرمایه گذاری آوردم که با بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی آن را احداث کند اما عده ای تهمت زدند و گفتن با آن سرمایه گذار ارتباط پنهانی دارم و همین باعث شد که احداث آزاد راه به تعویق بیفتد.

او با تاکید بر اینکه در عقب افتادگی کرمانشاه همه مقصر هستند، گفت: باید از خودمان بپرسیم که چقدر توانسته ایم برای جذب سرمایه گذار و مبارزه با تنگ نظری تلاش کنیم.

بازوند گفت: نقد غیر کارشناسی راه به جایی نمی برد و من از جامعه مطبوعات استان خواهش می کنم که مدیرانی که پاسخگو نیستند را معرفی کنند تا از نمره ارزیابی آنها کم کنیم.

بازوند با بیان اینکه همانند روز اول کارم در استان مطالبه گری خواهم کرد گفت: شاید اگر من هم وقتی برای اشتغالزایی صرف ‌نمی‌کردم مثل استاندارهای قبلی مورد سوال قرار نمی‌گرفتم.

در انتهای این مراسم از محمدحسین شیریان، از پیشکسوتان رسانه استان و نگارنده کتاب «تاریخ مطبوعات کرمانشاه» با اهدای لوح و هدیه ای تجلیل شد.

برچسب‌ها تارنماهای خبری روز خبرنگار کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تارنماهای خبری روز خبرنگار کرمانشاه تارنماهای خبری روز خبرنگار کرمانشاه استانداری کرمانشاه استاندار کرمانشاه اهالی رسانه استان رسانه های استان مدیران استان کرمانشاه هم مدیر مسوول رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از استایل متفاوت جمیله علم‌الهدی در پاکستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که اعتمادآنلاین روایت کرده، در طول سفر ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم به پاکستان، دانشگاه ملی زبان‌های مدرن اسلام‌آباد به جمیله علم‌الهدی، همسر وی، مدرک دکترای افتخاری در علوم تربیتی اعطا کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899558

دیگر خبرها

  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • ببینید | تصاویری پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • فیلم| واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • (ویدئو) تجربه فریدون زندی از دلار هزار تا ۶۰ هزار!
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • عکسی از استایل متفاوت جمیله علم‌الهدی در پاکستان
  • امیدواری جانشین کلوپ: 48 ساعت دیگر در لیورپول!
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول