Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۶ هزار خانواده اتباع خارجی استان دارای مادر ایرانی و متقاضی دریافت شناسنامه در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند.

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی هاشمی اظهار کرد: پس از ثبت نام این افراد در سامانه، براساس پروتکلهای بهداشتی و برای جلوگیری از ازدحام آنان به آنها فرصت داده شده تا در دفاتر هفتگانه در مشهد حاضر شوند و فرم های ۱۵ گانه را در این دفاتر تکمیل کنند تا پرونده آنان به اداره کل اتباع ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: با ارجاع پرونده از این اداره کل به اداره ثبت احوال و سپس انجام استعلام های مختلف از مراجع امنیتی و تعیین شده در قانون، پاسخ مثبت یا منفی برای دادن تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی به این افراد ابلاغ می‌گردد. مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اگر این افراد پاسخ منفی بگیرند مطابق قانون حق اعتراض برای آنها محفوظ است و می‌توانند به کمیسیون مربوطه در وزارت کشور مراجعه و برای درخواست خود تشکیل پرونده دهند. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی بر اساس قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند، شناسنامه ایرانی تعلق گیرد.  هاشمی ادامه داد: فرایند اعطای تابعیت به این اقشار از افتخارات دولت تدبیر و امید است که طی آن پرونده ۴۰ ساله‌ای را با همکاری مجلس شورای اسلامی به سرانجام رساند. منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتباع خارجی شناسنامه خراسان رضوی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز پنجشنبه گفت: به طور حتم فضای کسب و کار کشور از حذف مقررات زائد تاثیرات مثبتی به خود خواهد دید.   امیررضا رجبی افزود: فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار تا ۲۵ اردیبهشت امسال فرصت دارند تا مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا یا مجوز الکترونیکی تبدیل کنند، آن دسته از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار که تا تاریخ مذکور نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام نکرده باشند از دریافت خدمات دولتی محروم می شوند.   مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: الزام قانونی برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در راستای تسهیل فضای کسب و کار با هدف ایجاد فرصت های سرمایه گذاری بیشتر و امکان فرصت های جدید است.   طبق بررسی های انجام شده از مجموع ۲۳۰ هزار پروانه صنفی در استان خراسان رضوی تاکنون تعداد ۲۸ هزار پروانه معادل ۱۲ درصد شناسه یکتا دریافت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی