Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@03:41:20 GMT

ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح و لباس‌ها چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۷۲۴

ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح و لباس‌ها چگونه است؟

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-به گفته محققین، ویروس کرونا روی سطوح می‌تواند تا مدتی زنده بماند و به افراد سرایت کند که لازم می‌باشد تا اصول بهداشتی در خصوص لباس‌ها و سطوح آلوده به ویروس رعایت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، با توجه به احتمال سرایت و انتقال ویروس کرونا از طریق هوابرد، نگرانی‌هایی در خصوص حضور در باشگاه‌های ورزشی در این ایام، به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آمار کرونا در کشور| فوت 185 نفر در 24 ساعت گذشتهدرمان حدود 670 هزار بیمار مبتلا به کرونا در روسیهتعداد بیماران نیازمند به تخت ICU بیشتر شده است/ابتلای کادر مستقر در «ICU» به کرونا 3 برابر مردم

در این رابطه متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با تسنیم گفت: طبق تحقیقات انجام شده، ویروس کرونا در مدت کوتاهی تا حدود نیم ساعت در هوا باقی می‌ماند که احتمال سرایت از این طریق در فضاهای بسته وجود دارد.

پریوش داوودیان ادامه داد: باشگاه‌های ورزشی یکی از مکان‌هایی است که اگر اصول بهداشتی در آن‌ها بدرستی رعایت نشود، ریسک ابتلا بالا می‌باشد چرا که احتمال انتقال و همچنین ابتلا به ویروس کرونا با فعالیت‌های ورزشی به دلیل تنفس با شدت و سرعت بیشتر، افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری هرمزگان، در خصوص پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌ها، تصریح کرد: همه افراد باید از ماسک بدون فیلتر استفاده کنند و باشگاه ورزشی نیز دارای تهویه مناسب و فضای بزرگ باشد.

داوودیان ضمن تاکید بر استفاده از ماسک در این باشگاه‌ها، تصریح کرد: افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند مثل مشکلات قلبی و ریوی، توصیه می‌شود فعالیت‌های بدنی در اماکن عمومی را با شدت پایین و مدت زمان کوتاه و با استفاده از ماسک، انجام دهند.

وی افزود: همچنین به دلیل سخت شدن عمل دم و بازدم و استنشاق دی‌اکسید کربن هنگام استفاده از ماسک، برای فعالیت‌های بدنی با شدت متوسط و بالا، استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود و افراد باید در منزل و جای خلوت ورزش کنند.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: برای ورزش در مکان‌های عمومی راهی جز استفاده از ماسک نمی‌باشد که باید به شرایط بدنی خود توجه کرده و بهترین راه را برای انجام فعالیت‌های بدنی در این ایام، انتخاب کرد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری هرمزگان تاکید کرد: در مجموع بهتر است که این افراد بویژه کسانی که مشکلات قلبی و ریوی دارند، حتی‌الامکان برای فعالیت ورزشی به مکان‌های عمومی مراجعه نکنند و در خانه این فعالیت‌ها را ادامه دهند.

انتهای پیام/868/ش

R7555/P/S6,58/CT7 بیشتر بخوانید... آسیب قلبی و اختلالات روانی از عوارض طولانی‌‌مدت ویروس کرونا ویروس کرونا ۴ روز روی اسکناس‌‌ها باقی می‌‌ماند/ نحوه پاکسازی کتاب‌‌ها از ویروس کرونا وقتی ویروس کرونا برای مردم عادی شد؛ روند ابتلا در «شهرضا» اوج گرفت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آسیب قلبی و اختلالات روانی از عوارض طولانی‌‌مدت ویروس کرونا ویروس کرونا ۴ روز روی اسکناس‌‌ها باقی می‌‌ماند/ نحوه پاکسازی کتاب‌‌ها از ویروس کرونا وقتی ویروس کرونا برای مردم عادی شد؛ روند ابتلا در «شهرضا» اوج گرفت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند ۲ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۳ عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر ۴ وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده ۵ گزارش| خسارت سیل تا‌بستانه در گیلان / ‌آبگرفتگی منازل ۱۰۰ خانوار / ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ‌آسیب دید ۶ گزارش ویدیوئی|سیل تابستانه در بلوچستان/ ۶۰۰۰ نفر در شرایط بحرانی و نیازمند امداد فوری/ مردم سیل‌زده ‌آذوقه ندارند ۷ فرماندار راور: زلزله ۴.۲ ریشتری هجدک خسارتی نداشت ۸ زلزله ۴.۲ ریشتری هجدک در استان کرمان را لرزاند مهمترین اخبار استانها وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده نماینده ولی‌فقیه در کردستان: قدرت دفاعی دست دشمنان را از دست‌درازی به کشورمان قطع کرده است مربی استقلال: برخی دوستان به بیانیه علاقه دارند اما ما هم از داوری متضرر شده‌ایم/ برای برد مقابل شهر خودرو بازی می‌کنیم کارت زرد عضو شورای شهر رشت به رئیس جدید/ عملکرد شهردار بار دیگر جنجال‌آفرین شد مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم تقدیر وزیر بهداشت لبنان از مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران آمریکا هفته آینده پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را ارائه می‌کند تاکید دوباره روحانی به عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس قالیباف: هدف اصلی «مالیات بر خانه‌های خالی» مقابله با احتکار مسکن است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده از ماسک ویروس کرونا فعالیت ها باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ علی جزینی زاده، در بازدید علی قاسم زاده، عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها وناوبری هوایی ایران از فرودگاه شهدای بم افزود: روند بهسازی سطوح پروازی و سایر عملیات اجرایی در حال انجام است و از سوی پیمانکار عملیات اجرایی مقرر گردیده این پروژه در مردادماه سال‌جاری به اتمام و بهره برداری مجدد برسد.

جزینی زاده، با بیان اینکه همزمان با انجام امور بهسازی باند پروازی، عملیات پروازی فرودگاه شهدای بم قطع نشده و ادامه داشت تصریح کرد: تاکنون در این پروژه بالغ بر ٧٠ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام شده و ۴٠ تن مصالح پلیمری جهت درزگیری استفاده شده است. 

در این جلسه که با حضور معاون اداره کل بهسازی و توسعه فرودگاه ها، مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور بانیان دیماس و نماینده شرکت جهاد نصر یزد انجام شد، پروژه های عمرانی و بهسازی های در حال انجام فرودگاه شهدای بم شامل ترمینال مسافری، نمازخانه، نیروگاه برق اضطراری، ایستگاه ایمنی و آتش نشانی و معابر فرودگاهی مورد بازدید قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد