Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوری با اشاره به اینکه ۳۰ دستگاه واگن ریلی آمبولانس در کشور راه اندازی شده است، گفت: شهرستان خرم‌دره به عنوان اولین مکان برای این امر انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در خرم‌دره که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا، تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در کشور را نیز درگیر خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسن نوری ادامه داد: در حال حاضر از ۱۶ هزار تکنسین این بخش، ۱۸۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و متاسفانه چهار نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

 

وی از استان زنجان به عنوان یکی از استان های خیر در حوزه سلامت یاد کرد و گفت: این حوزه به دلیل سروکار داشتن با جان انسان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

این مقام مسئول با اشاره به انجام 4 هزار ماموریت اورژانسی در کشور افزود: اورژانس در بخش های مختلف هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی خدمات ارائه می کند.

 

وی به راه اندازی موتورآمبولانس برای شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: در کنار آن راه‌اندازی ۵ اورژانس دریایی در جنوب کشور و نیز برنامه‌ریزی برای هاورکرافت آمبولانسی، از دیگر برنامه های این حوزه است.

 

نوری با اشاره به اینکه ۳۰ دستگاه واگن ریلی آمبولانس در کشور راه اندازی شده است، گفت: شهرستان خرم‌دره به عنوان اولین مکان برای این امر انتخاب شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم در سخنانی به توافق نامه انجام شده با راه آهن برای راه اندازی پایگاه اورژانس ریلی کشور در زنجان اشاره کرد و گفت: این توافق نامه در سه فاز طراحی شده است.

 

پرویز قزلباش ادامه داد: اولین فاز مربوط به آموزش کمک‌های اولیه پرسنل و مهمان‌داران خدمات ریلی است و فازهای بعدی هم  مربوط به اضافه شدن ۳۰ دستگاه واگن اورژانس در استان زنجان است.

 

به گفته وی، سال گذشته بیش از ۵۱ مورد ماموریت توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی زنجان و نیز بیش از ۲۳۰ ماموریت توسط اورژانس هوایی به انجام رسید.

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمبولانس ۳۰ دستگاه واگن راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت

حجت‌الاسلام اصغر دهقان امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت واقع در جنوب استان کرمان بر اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری دانشجو رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اعلام چگونگی فوت امام جمعه شهر بلوک گفت: برخورد خودرو پژو از عقب با آمبولانس ، یک فوتی و سه مصدوم برجای گذاشت.
جواد افشارمنش گفت: سرنشین خودرو پژو امام جمعه بلوک بود که علیرغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیاء، دربیمارستان امام جیرفت فوت کرد.
وی خاطر نشان کرد: ۳ سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین نیز از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.‌
شایان ذکر است مرحوم دهقان در مطالبات خود همواره به حل مشکلات ترافیکی محور بلوک اشاره و خواستار حل آنها می‌شد.

دیگر خبرها

  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • امام جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد