Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:41:41 GMT

ارتفاع موج در سواحل بوشهر افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۱۷۷۴

ارتفاع موج در سواحل بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر امروز با افزایش سرعت وزش باد‌های بیشتر شمالی،  خلیج فارس مواج می‌شود و این شرایط فردا هم ادامه دارد.

زهرا راستگو افزود: همچنین در این مدت به سبب وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک در برخی نقاط استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمای هوا تا پایان هفته تغییر خاصی ندارد و پیش بینی می‌شود از اوایل هفته آینده به طور نسبی کاهش یابد.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته، برازجان با ۴۷.۵ درجه و اهرم و خورموج با ۴۷ درجه بیشترین دما را داشته‌اند و به جز دیر که دمای ۳۹ درجه را گزارش کرده، هفت ایستگاه دیگر هواشناسی دمای ۴۰ تا ۴۴ درجه را ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

هواشناسی بوشهر درباره تلاطم خلیج فارس هشدار داد

سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر همچنین گفت: آسمان استان تا پیش از ظهر فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی ساعات وزش باد و در برخی نقاط باد و گرد و خاک، خواهد بود.

راستگو افزود: جهت وزش باد هم امروز بیشتر شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۲ تا ۴۰ و در سواحل جنوبی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۱۰ تا ۳۴ و در سواحل جنوبی گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: ارتفاع موج هم امروز در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر  است که از بعدازظهر به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر می‌شود اما فردا در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، در سواحل مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۰۲ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۱۵، جزر دوم ساعت ۱۷:۴۲ و مد دوم ساعت ۲۳:۳۰ است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیش بینی وضع هوا آب وهوا وضع آب و هوا تلاطم خلیج فارس سواحل جنوبی پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد مسعودنیا، رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به کاشت درخت حرا در سواحل مناطق پیرامونی داشته و در این مسیر گام‌های مهمی برداشته است.

وی افزود: با انجام اقدامات لازم و برنامه‌ریزی در جهت توجه به مسائل زیست محیطی مناطق پیرامونی، مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا را به محیط زیست استان بوشهر اهدا و این تعداد در سواحل شهرستان‌های مناطق پیرامونی کاشت گردید.

مسعودنیا گفت: عملیات پاکسازی سواحل مناطق پیرامونی یکی از برنامه‌های مهم حوزه محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی است.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته بیش از ۷۰ عملیات پاکسازی سواحل با تلاش و اقدامات شاخص متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های سیزده‌گانه و با مشارکت پیمانکاران، جوامع محلی و سمن‌های فعال در منطقه به ثبت رسیده است.

مسعودنیا گفت: سال گذشته، بیش از ۶ هزار اصله نهال در گونه‌های مختلف بومی و سازگار با منطقه در طبیعت شهرستان‌های همجوار با همکاری پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی کاشته شد.

دیگر خبرها

  • دمای هوای کرمانشاه افزایش می‌یابد
  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود
  • هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود