Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@11:31:17 GMT

اتحادیه اروپا به دنبال کاهش انتشارات هوانوردی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۳۱۱۹

اتحادیه اروپا قصد دارد سهمیه های انتشار برای صنعت هوانوردی در نظر بگیرد تا این صنعت به فکر استفاده از سوخت های پایدار باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، کمیسیون اروپا می گوید به دنبال کاهش سهم صنعت هوایی در تغییرات اقلیم است.

در حالی که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا انتشارات صنعت هوایی کاهش یافت، اما از سال 2013 تا 2019 انتشارات CO2 حاصل از پرواز هواپیماها در اتحادیه اروپا هر ساله افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن طور که مشخص است صنعت هوایی گویی از اهداف اتحادیه اروپا برای دست یابی به هدف اقلیم خنثی بسیار فاصله دارد.

حالا کمیسیون اروپا برای مقابله با چنین مشکلی برنامه ریزی کرده است تا صنایع هوایی و ایرلاین ها از سوخت های کم کربن استفاده کنند، سوخت هایی مثل بیوسوخت مایع و سوخت های تولید از برق تجدیدپذیر به جای سوخت های فسیلی.

کمیسیون اروپا با هم فکری هم در روز چهارشنبه، گزینه های خود را اعلام کرده است: سهمیه بندی برای ایرلاین ها برای استفاده از سوخت های پایدار.

گزینه های دیگری هم مطرح هستند، سیستم تجارت اروپایی برای اعتبار کربن سوخت، تجارت اروپایی برای تولید سوخت پایدار و یا سازماندهی اعتبار گذاری «ایرلاین های سبز».

در حال حاضر سوخت های پایدار فقط 0.05 درصد در سوخت جت اتحادیه اروپا سهیم هستند و و در مقابل سوخت های سنتی هزینه بالایی هم دارند. به همین دلیل تقاضا برای این سوخت ها هم کاهش یافته است.

کمیسیون اروپا می گوید می خواهد برای نفت سفید سوخت هواپیما مالیات وضع کند.

آلمان، هلند، فرانسه، بلژیک و دانمارک خواهان برقراری مالیات بر بخش هوانوردی هستند تا اثرات زیست محیطی این بخش کاهش یابد.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) انرژی امروز نفت سفید

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU انرژی امروز نفت سفید آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند