Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که تنها دو روز از انفجار بیروت می‌گذرد و هنوز تحقیقات لازم برای مشخص شدن ابعاد ماجرا مشخص نیست برخی از متحدان سعودی در لبنان تلاش می‌کنند از این آب گل‌آلود به نفع خود ماهی بگیرند و به حزب‌الله بتازند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سه‌شنبه (چهاردهم مردادماه) بود که انفجاری مهیب در بندر بیروت رخ داد و بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تا کنون حدود ۳۷ نفر در آن کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها دو روز از این فاجعه می‌گذرد و هنوز تحقیقات لازم برای مشخص شدن ابعاد ماجرا انجام نشده اما نکته قابل توجه مواضع سیاسی برخی از متحدان سعودی در لبنان است که همگام با برخی شخصیت‌ها و رسانه‌های صهیونیستی تلاش می‌کنند، صرفا انگشت اتهام را به سمت حزب‌الله بگیرند.

خبرنگار لبنانی مخالف حزب‌الله

عامل لبنانی «جری ماهر» که خود را خبرنگار معرفی می‌کند و دشمن سرسخت حزب‌الله و از نزدیکان «جریان ۱۴ مارس» بویژه حریری‌ها به شمار می‌رود در توییتی مدعی شد باید یک تحقیقات بین‌المللی شفاف درباره اینکه چه کسی مواد با قابلیت انفجار بالا را در بندر بیروت ذخیره کرده و اینکه چه کسی از بندر بیروت برای عبور سلاح غیرقانونی استفاده می‌کند، انجام شود.

وی سپس در ادامه حرف‌های کنایه‌آمیز خود ادعا کرد ، لبنان در برابر فاجعه واقعی قرار دارد که حزب‌الله مسؤول آن است.

 

حزب المستقبل

اعضای فراکسیون پارلمانی «المستقبل» هم با تشکیل جلسه‌ای و بیان مواضع سیاسی دوپهلو سعی کردند که بذر شک و تردید در میان لبنانی‌ها بپاشند.

بر اساس گزارش «النشره»، آنها مدعی شدند: شک و ظن‌های جدی درباره انفجار، زمان و چگونگی رخ دادن آن و مواد منفجره که عامل آن بوده، وجود دارد و با اقدامات امنیتی و قضایی عادی نمی‌توان به این شک‌ها پایان داد.

فراکسیون المستقبل هم خواستار مشارکت کارشناسان بین‌لمللی در کشف حقیقت انفجار بندر بیروت شد.

این اظهارات جریان المستقبل از سوی دیگر به این موضوع برمی‌گردد که قرار بود جمعه (فردا) حکم دادگاه ترور «رفیق الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان صادر شود که در پی انفجار به تعویق افتاد.

«سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» لبنان و نخست‌وزیر سابق این کشور هم دیروز (چهارشنبه) از یک مسجد کاملا تخریب شده در جریان انفجار دیروز بیروت، بازدید کرد.

 او در سخنانی گفت: «جریان حاکم باید مسئولیت انفجار بیروت را بر گردن بگیرد. بیروت روز گذشته کشته شد و همبستگی که لبنانی‌ها از خود نشان داده‌اند به معنای عدم محاکمه عاملان و عدم مسئولیت‌پذیری نیست.»

«اشرف ریفی»

«اشرف ریفی» وزیر دادگستری پیشین لبنان و وابسته به جریان ۱۴ مارس هم در توییتی تلاش کرد این نکته را القا کند که انفجار عمدی بوده است.

وی در ادعایی نوشت، آیا این انفجار تصادفی بوده؟ چه تصادفی! درست در شب حکم دادگاه ترور رفیق الحریری و همراهانش این جنایت ترسناک در بیروت رخ می‌دهد... یک انفجار رخ می‌دهد تا انفجار دیگر را بپوشاند.

اشرف ریفی در ادامه نیز اتهاماتی علیه ایران و حزب‌الله مطرح کرد.

«ولید جنبلاط»

«ولید جنبلاط» رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» (سوسیالیست ترقی خواه) هم امروز (پنجشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی با بی‌اعتبار کردن دولت و حکومت لبنان اعلام کرد، به هیچ وجه به تحقیقات داخلی اطمینان ندارد و خواستار تحقیقات مراجع بین‌المللی در انفجار بیروت است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، وی ضمن اعلام اینکه فراکسیون پارلمانی‌اش «اللقاء الدیموقراطی» در پارلمان باقی خواهد ماند، مدعی شد: می‌مانیم زیرا به نحو استعفای ما مجال برای محور «التیار الوطنی الحر- حزب‌الله» برای سیطره بر کل پارلمان باز می‌شود.

جنبلاط سپس گفت، تحقیقات دلیل انفجار را نشان خواهد داد اما موضوع مشخص آن است که ماده منفجره نیاز به یک چاشنی برای انفجار دارد.

وی مدعی شد، تخریب بیروت در شرایطی مشکوک انجام شده و چه بسا توطئه  از قبل چیده شده باشد.

اتهام‌زنی مقام صهیونیست به حزب‌الله

«یاکوف (یعقوب) عمیدرور» رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم ادعا کرد: انفجار در بندر بیروت چه بسا ناشی از انبار مهمات حزب‌الله باشد.

این در حالی است که روزنامه «الجمهوریه» لبنان دیروز نوشت، شاهدان عینی اعلام کرده‌اند قبل از انفجار پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان لبنان را دیده‌اند و یکی از فرضیه‌ها، دست داشتن تل‌آویو در این انفجار است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: لبنان انفجار بیروت حزب الله متحدان سعودی بهره برداری سیاسی انفجار بیروت بندر بیروت حزب الله مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند