Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعزیز موسوی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: گلستان مستعد پرورش و تولید انواع گیاهان دارویی است که به دلیل بهره وری بالا ، امکان نگهداری طولانی مدت و قیمت مناسب، رونق کشت آن می تواند موجب ایجاد مشاغل پایدار شود.

وی افزود: یکی از این گیاهان دارویی نعنا فلفلی است که با توجه به امکان کشت و بهره برداری از آن در چهار فصل سال و قیمت بالا، می تواند جایگزین مناسبی برای کشت برنج باشد که مناطق پایین دستی استان به شدت مستعد تولید این گونه گیاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی دیگر از این گیاهان ، سیاه دانه است که در سال های اخیر کشت آن مورد توجه کشاورزان استان قرار گرفته و سطح زیر کشت آن از ۱۲۰ هکتار در سال ۹۷ به حدود ۳۰۰ هکتار در سال گذشته افزایش یافت.

موسوی همچنین به تولید گان در پیک اول کرونا توسط زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد برای توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: صد خیاط سرپرست خانوار پنج هزار گان در هفته‌های نخست این بیماری تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار دادند.

وی در خصوص حمایت از اشتغال و زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: در یک طرح مطالعاتی، آسیب‌های مناطق حاشیه گرگان و گنبدکاووس شناسایی شد که نتایج حاصل از این طرح همزمان با سیل سال گذشته به دست آمد و بر اساس نیاز استان، مقرر شد، جهاد دانشگاهی گلستان با حضور در پنج روستا زمینه آموزش زنان سرپرست خانوار را دررشته های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و گلیم بافی فراهم و بازار فروش آن ها را آماده کند.

وی ادامه داد: در طرح اولیه ۷۰ بانوی سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند.

برچسب‌ها گیاهان دارویی گلستان جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی گلستان جهاد دانشگاهی گیاهان دارویی گلستان جهاد دانشگاهی سرپرست خانوار گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرآنلاین لرستان در متن سید فرهاد ناصری نیا آمده است : کار و تلاش لازمه بقا و تداوم حیات بشر و نماد عزت و بالندگی فردی و اجتماعی یک کشور و ملت است .کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد مقاومتی و سفیران رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور هستند، و در این راستا هزاران اندیشه خلاق و نو در عرصه تولید و خدمات وجود دارد که رشد و کیفیت تولید و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.

توجه به قشر زحمتکش و مولد کارگر در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی، میدان دار عرصه تولید و اشتغال بوده و به عنوان عضو موثر و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه،توانسته است نقش کلیدی خود را در راه توسعه و سازندگی کشور به خوبی ایفا کند.

امروز نیز با همان اراده سترگ و مصمم تر از همیشه، در تلاش است تا با حضور پرشور، نشاط و شورآفرین درجبهه اقتصاد و تولید، مسیر رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید را بیش از پیش هموار نماید؛ شکی نیست که حمایت از کالای ایرانی، حمایت مستقیم از کارگران و زحمتکشان عرصه تولید ، گامی بلند در جهت رونق و پویایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر ایرانی به عنوان یک ارزش و یک وظیفه عمومی است و کار و کارگر زمانی برای یادآوری این ارزش‌هاست . ما نیز با گرامیداشت این روز تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از زحمات آنان را قدردانی کنیم.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کار و تولید هفته کار و کارگر را به همه تلاشگران و کارگران عزیز و دست اندر کاران تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم توفیق روزافزون همراه باسلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898925

دیگر خبرها

  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی