Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران به همراه اقبال شاکری، محسن پیر هادی، سید محمود نبویان، علی خزریان و سید نظام الدین موسوی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مناف هاشمی معاون حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران و علی امام مدیر عامل شرکت متروی تهران به منظور بررسی مشکلات شرکت واگن سازی تهران از این شرکت بازدید به عمل آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن هاشمی در این بازدید با اشاره به اینکه قوانین خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد که تنها نیازمند اجرایی شدن است گفت: اگر به قوانین موجود عمل شود، هیچ مشکلی در تهران نخواهیم داشت.

او در ادامه افزود: اولین قانونی که بسیار مهم هم بود، قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت است، که طبق آن هر سال دولت موظف است حدود چهار هزار میلیارد تومان به کلانشهرها در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و تجهیز ناوگان آن اختصاص دهد که متاسفانه این مهم اجرا نشده است.

هاشمی گفت: قانون بعدی، قانون هدفمندی یارانه ‎ها بود که در همان قانون هم باید ۱۰ درصد از درآمد های دولت ناشی از این قانون به حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا می‎کرد که این امر نیز محقق نشد.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر چون قانون خاصی برای بودجه وجود ندارد، می توان گفت شهرداری های کلانشهرها در حوزه حمل و نقل عمومی در حدود سالی چهار هزار میلیارد تومان و در این ده سال و اندی، ۴۵ الی ۶۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار بوده اند.

او افزود: با این حال متاسفانه دولت ‎ها از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده ‎اند و این در حالی است که در دولت فعلی هم دو تفاهم نامه امضا شده که شامل خرید ۱۹ هزار اتوبوس و در تفاهم نامه دوم شامل خرید ۴۰ هزار اتوبوس بوده که این موارد هم هنوز عملی نشده است.

هاشمی درباره به کار گیری اتوبوس برقی گفت: در حال حاضر خرید و تولید اتوبوس برقی ارزان است، چراکه هزینه ساخت بدنه و موتور و باطری کاهش یافته است و در گذشته هم عمدتا مشکل باطری وجود داشت و در حال حاضر برخی کشورها کلا اتوبوس ‎ها را برقی کرده ‎اند و کارخانه‎ جات باطری‎سازی نیز فراوان است. لذا به نظرم تهران حداقل در فاز اول نیاز به حدود دو هزار اتوبوس برقی دارد و اتوبوس‎ های خطوط BRT را نیز می‎توانیم کاملا برقی کنیم و سپس می‎توانیم به سمت برقی کردن دیگر خطوط اتوبوسرانی برویم. اینچنین می‎توانیم ۹ هزار اتوبوس را بعنوان مکمل متروی تهران قرار دهیم.

هاشمی گفت: در حال حاضر در تهران ۷ خط مترو داریم و می‎توانیم بیش از ۲۰۰ ایستگاه‎ داشته باشیم و مجموعا هزینه بیش از هفت ملیون سفر با مترو را به سرانجام برسانیم.

به گزارش ایلنا رئیس شورای شهر تهران،در ادامه و خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: قانون هدفمندی یارانه ‎ها باعث شده که امروز بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار باشیم. خود شهرداری هم در حال حاضر ۲۰ هزار میلیارد تومان به بانک‎ها بابت مترو بدهکار است لذا نظارت دقیق و فشار مجلس می‎تواند در حل کردن این مشکل یاریگر باشد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با هدف کاهش حوادث جاده‌ای، عملیات تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی این شرکت انجام می‌شود.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده گفت: با توجه به ترافیک شدید و تردد بالای محور امیدیه به دیلم و آغاجاری و بروز حوادث پرشمار خودرویی و درنتیجه آسیب‌های جانی و مالی برای همشهریان گرامی، تکمیل این قسمت از جاده به طول هزار و ۵۰۰ متر در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در روند تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری افزود: عملیات اجرایی این پروژه با تلاش مجموعه مهندسی و ساختمان شرکت با ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، به‌عنوان زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، درزمینه تولید و بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند. ظرفیت تولید نفت این شرکت به‌طور میانگین معادل ۶۱۵ هزار بشکه و ظرفیت تولید گاز آن حدود ۲۰ میلیون مترمکعب در روز است، این شرکت همچنین روزانه ۳۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند.

دیگر خبرها

  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟