Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فاضل نظری در این حکم در چند محور بر ضرورت تقویت و فرآیندسازی به‌منظور ایفای بهتر نقش کنترلی و نظارتی شورا و بازنگری در فرآیندهای تحقق آن، حمایت ویژه از طراحی، تولید و توزیع هدف‌مند اسباب‌بازی‌های ملی در کشور به‌ویژه در سال جهش تولید، توجه ویژه به نظارت ضابطه‌مند بر اصول و ارزش‌های فرهنگ ایرانی اسلامی در ارتباط با این صنعت، تشکیل و تقویت شوراهای تخصصی قانونی و اثرگذاری بر هماهنگی منطقی بین شاخص‌های نظارت در این شورا با ملاک‌های صدور مجوز و انتشار محصولات جانبی فرهنگی (هم‌چون انیمیشن‌های غیر ایرانی) در دیگر نهادهای فرهنگی تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی کشور در این حکم از خادم‌حسینی خواسته است برای تحقق و توسعه زیر ساخت‌های اداری، حقوقی و قانونی پیش‌بینی شده برای این شورا از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تلاش کند.

فاضل نظری در حکم خادم‌حسینی اظهار امیدواری کرده است که از رهگذر تلاش عالمانه با ملاحظه سیاست‌های کلان فرهنگی کشور و همکاری با مسئولان ذیربط در مسیر هم‌افزایی و تحقق اهداف این شورا قدم‌های مؤثری برداشته شود.

سیدحسین خادم حسینی پیش از این به عنوان مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی کانون مشغول به فعالیت بود. بر اساس این گزارش اساس‌نامه شورای نظارت بر ساخت و واردات و صادرات اسباب بازی در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد کانون پرورش فکری در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و در نهایت با تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۷ به مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابلاغ شد.

دبیرخانه این شورا در کانون قرار دارد و هدف آن ساماندهی صنعت اسباب‌بازی از طریق حمایت، هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی کودکان تعیین شده است.

کد خبر 4993036 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شورای عالی انقلاب فرهنگی ترجمه ادبیات کودک و نوجوان ویروس کرونا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات جهان انقلاب مشروطه رایزنی فرهنگی معرفی کتاب ادبیات داستانی تجدید چاپ انتشارات سروش بازار نشر تازه های نشر خانه کتاب اسباب بازی خادم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد

سیدمحمد حسینی گفت: با تصویب و تایید نهایی لایحه عفاف و حجاب در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزشهای اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاههای مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آنها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با فارس، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاهها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاهها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهادها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرتهای شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باورهای عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

دیگر خبرها

  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • خشم شدید نایب رییس بارسلونا؛ قوانین برای رئال مادرید فرق دارند!