Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@07:44:36 GMT

رسانه ها در امیدآفرینی جامعه بسیار اثرگذار است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۱۰۳۱

رسانه ها در امیدآفرینی جامعه بسیار اثرگذار است

صومی گفت: با توجه به اینکه احتمال روزهای سختی در پیش وجود دارد باید رسانه ها تلاش کنند ذهن جامعه را آماده کرده و با ایجاد امیدواری به آینده، تب کرونا را در جامعه پایین بیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین صومی» روز گذشته  در مراسم اختتامیه رویداد رسانه ای «تب‌ریز» با عنوان «تب کرونا با همدلی می ریزد» که در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به همت خانه مطبوعات برگزار شد، اظهار داشت: در طول زمان های گذشته با شیوع هر نوع بیماری واگیردار و مریضی و در زمان کنونی و دوران کرونا، جامعه پزشکی و فعالان حوزه درمان به صورت مستقیم در معرض بیماری قرار گرفته اند ولی در ارایه خدمت به بیماران کوتاهی نکرده و پا پس نمی کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه بیماری کرونا هر لحظه جان جامعه پزشکی و پرستاری را تهدید می کند، اظهار داشت: در پی شیوع این ویروس چند نفر از کادر درمانی و پرستاری در استان به شهادت رسیده و هم اکنون نیز ۲ نفر از پزشکان شاخص نیز مبتلا به این بیماری شده اند.

وی با قدردانی از جامعه رسانه ای استان که در کنار جامعه پزشکی در جهت آگاه سازی مردم در خصوص ویروس کرونا تلاش می کنند، گفت: اگر رسانه ها در خصوص وضعیت این بیماری در کشور و استان و تلاش های کادر پزشکی، درمانی و پرستاری شفاف سازی نمی کردند، پایگاه های دروغ پراکنی بیگانگان با آمارسازی و زیرسووال بردن زحمات و تلاش های جامعه پزشکی و پرستاری موجبات دلسردی مردم را فراهم می کردند.

صومی، با اشاره به نقش رسانه ها در خصوص امیدآفرینی در جامعه، ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال روزهای سختی در پیش وجود دارد باید رسانه ها تلاش کنند ذهن جامعه را آماده کرده و با ایجاد امیدواری به آینده، تب کرونا را در جامعه پایین بیاورند.

وی با اشاره به اینکه سرخوردگی و ناامیدی از بیماری کرونا به مرور در ذهن ها جا باز می کند، یادآوری کرد: رسانه ها با همدلی و همکاری باید مردم را از این وضعیت دل نگرانی نجات داده و برای تحمل در برابر این بیماری آماده کنند.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره گفت: جامعه رسانه ای استان در کنار جامعه پزشکی و مدافعان سلامت شبانه روز پای کار بوده و در ایجاد فضای آرامش و نشاط در جامعه سهم بسزایی ایفا می کنند.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره با بیان اینکه اصحاب رسانه در دوران کرونا با تولید محتوا و آگاهی بخشی به مردم در کنار جامعه پزشکی و مدافعان سلامت در صحنه حضور جدی دارند، گفت: در این رویداد رسانه ای شاهد تولید محتوای فاخر و حرکت جهادی از سوی اصحاب رسانه بودیم.

مرتضی شفیعی، افزود: بیش از ۳۰۰ اثر در ۶ محور یادداشت، گزارش، مصاحبه، تیتر، چند رسانه ای و عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و ۱۳ اثر به عنوان برگزیده از سوی هیات داوران معرفی و در این مراسم تجلیل می شوند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: صومی خانه مطبوعات آذربایجان شرقی کرونا جامعه پزشکی رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری‌های دهان و دندان را به عنوان شایع‌ترین بیماری غیرواگیر برشمرد و از اجرای پویش سلامت دهان و دندان، با هدف ارتقای آگاهی عمومی از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

دکتر عباس رضاییان زاده با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» گفت: پویش سلامت دهان و دندان از از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت، با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت سلامت دهان و دندان برگزار می ‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماری ‌های دهان و دندان به عنوان شایع ترین نوع بیماری های غیرواگیر نام برد و افزود: بیماری‌ های دهان و دندان با سایر بیماری ‌های غیرواگیر عوامل خطر مشترک دارد و نقش آن‌ها در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، بیماری های گوارشی، زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن در هنگام تولد مشخص شده است.
دکتر رضائیان زاده با اشاره به روزشمار پویش سلامت دهان و دندان افزود: هفدهم اردیبهشت به عنوان نخستین روز این پویش با شعار «دهان دریچه سلامت»، هجدهم اردیبهشت با شعار «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و نوزدهم اردیبهشت نیز با شعار «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» گرامی داشته می شود.
به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عواملی موثر در بیماری های ناحیه دهان و دندان، می تواند در دیگر قسمت های بدن نیز ایجاد بیماری کند، به عنوان مثال بین بیماری های شدید لثه و دیابت و همچنین بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بادعوت از مردم برای شرکت در این پویش گفت: در طول اجرای این پویش و با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های کودکان، دانش‌آموزان و سایر شهروندان اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف آن معرفی عوامل خطر و چگونگی مراقبت از سلامت دهان و دندان است.

دیگر خبرها

  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم