Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۲۲ هزار و ۵۶۷ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۱۳۲ نفر رسیده است.

«سیما سادات لاری» روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز (۱۷ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۱۴۵ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۲ هزار و ۵۶۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۱۳۲ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۷۹ هزار و ۷۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون دو میلیون و ۶۳۷ هزار و ۵۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار هستند.

لاری درباره وضعیت کرونا در استان آذربایجان شرقی گفت: اولین موارد ابتلا به کرونا در هفته اول اسفند پس از استان‌های قم و گیلان در این استان نیز شناسایی شد و در اسفند ماه گذشته بیماری با شیب ملایمی افزایش یافت. خیز بیماری در فروردین ماه در این استان اتفاق افتاد که با تلاش همکاران ما و همراهی مردم، موارد ابتلا و بستری در اردیبهشت ماه روند کاهشی پیدا کرد. در اواخر خرداد ماه با افزایش موارد ابتلا و بستری، این استان هفته‌ها در وضعیت هشدار یا قرمز قرار گرفت. در حال حاضر هشت شهرستان این استان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: روند ابتلا و بستری در شهرستان‌هایی مانند تبریز، مراغه، میانه، سراب و جلفا شدت بیشتری دارد. طی دو هفته گذشته با همکاری مردم این استان در رعایت پروتکل‌ها شاهد کاهش موارد بستری و فوتی هستیم و امیدواریم با ادامه این همکاری‌ها، این استان از وضعیت قرمز خارج شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: بر اساس گزارش‌ها و رصد شش هفته‌ای، استفاده از ماسک در اماکن و مراکز عمومی این استان ۸۶ درصد، اداره‌ها و سازمان‌ها ۸۷ درصد، دفاتر پیشخوان ۸۰ درصد، پایانه‌های درون و برون شهری ۷۸.۵ درصد، تاکسی‌ها ۸۷ درصد، پاساژها ۷۸.۵ درصد و آرامستان‌ها ۸۲ درصد گزارش شده است. افزایش این درصدها به دنبال بازدیدهای مکرر، اخطارها و حتی پلمب مراکز حاصل شده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در اداره‌ها، مترو و بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی و کمترین میزان در نانوایی‌ها و رستوران‌های این استان گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همزمان با مدیریت بیماری، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز این استان به همت مدیران استان تداوم داشته و هر هفته شاهد بهره برداری از پایگاه‌های اورژانس، مراکز جامع سلامت و امکانات بیمارستانی جدید در این استان هستیم. خدمات جاری از جمله واکسیناسیون اطفال و مراقبت از بیماری‌های مزمن در جریان است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تداوم تلاش‌های کادر درمان، غربالگری‌ها و پیگیری‌های کارکنان بهداشت، همکاری سایر سازمان‌ها و همراهی مردم استان آذربایجان شرقی، با توجه به پیش رو بودن ماه محرم، عبور این استان از وضعیت قرمز و هشدار را شاهد باشیم.

لاری گفت: با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها می‌توانیم بیماری کرونا را شکست بدهیم.

 

آخرین وضعیت شیوع کرونا در قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از مرگ ۸ نفر از بیماران کرونایی دراین استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت از مبتلایان به کووید۱۹ اضافه کرد: در این مدت ۱۰۱ نفر پذیرش اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا شده‌اند.

وی افزود: ازاین‌بین  ۴۸ مورد بستری جدید در بخش‌ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان انجام پذیرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ نفر از بیماران بستری در مراکز درمانی قم ترخیص شده‌اند.

قدیر اظهار داشت: ۳۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۷۰ نفر آن‌ها وخیم است.

 

وضعیت قرمز کرونایی در تهران همچنان ادامه دارد

استاندار تهران گفت: وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا همچنان در این استان ادامه دارد و محدودیت های هفته های گذشته نیز به تبع آن برای هفته آینده اعمال می شود.

«انوشیروان محسنی بندپی» روز جمعه افزود: تا صبح روز ۱۶ مرداد امسال، سه هزار و ۹۳۶ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری بودند در حالی که آمار فوتی های این استان تا این ساعت به ۵۴ نفر می رسید.

وی یادآورشد: اگرچه طی روزهای گذشته تعداد بستری ها با شیب ملایمی روند نزولی پیدا کرده‌است، اما همچنان پایتخت و چند شهرستان دیگر در وضعیت قرمز قرار دارند.

محسنی بندپی اظهارداشت: بر اساس همین آمار و وضعیت موجود، طرح ترافیک هفته آینده نیز اجرا نمی‌شود تا با اعمال فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی، از شیوع بیش از پیش این پاندمی در استان تهران جلوگیری شود.

استاندار تهران گفت: برگزاری مراسم های عروسی، ترحیم، فعالیت تالارها، اقامه نماز جمعه در شهرهای دارای وضعیت قرمز، فعالیت ورزشی اماکن سرپوشیده و فعالیت هایی که نیاز به ارتباط نزدیک افراد دارد، ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: پروتکل های مصوب ستاد ملی کرونا برای برگزاری مراسم های مربوط به ماه های محرم و صفر نیز به تمامی دستگاه های اداری و دولتی برای اطلاع رسانی و اقناع ارسال شده است و بر اساس آن برپایی دسته عزاداری نداریم و عزاداری در فضاهای آزاد و دارای گردش مناسب هوا می تواند برگزاری شود.

محسنی بندپی ادامه داد: بر اساس آخرین ارزیابی ها، طی سه هفته گذشته پروتکل های بهداشتی در میان کارکنان دولتی تا ۸۰ درصد، ارباب رجوعان ۷۰ درصد و در حمل و نقل عمومی تا ۹۵ درصد اعمال می شود.

استاندار تهران گفت: آنالیزهای انجام شده نشان داده است که ویروس کرونا در اماکنی مانند مترو، پاساژها، ترمینال های مسافربری و هر مکان پر تجمع و فاقد تهویه مناسب هوا، وجود دارد و منجر به شیوع بیشتر بیماری می شود.

 

کاهش فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد با رعایت محدودیتها

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: رعایت محدودیت‌ها نقش مهمی در شیب نزولی فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این شهر داشته است.

حجت‌الاسلام حسین مهدوی دامغانی روز جمعه افزود: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، آرامستان‌ها از ۲۳ تیر ماه امسال دوباره بسته شدند و مراسم دفن با تعداد محدودی از بستگان انجام می‌شود اما برخی شهروندان در مقابل بسته شدن آرامستان‌ها مقاومت می‌کنند و با درگیر شدن با نیروهای انتظامات فشار کار را مضاعف می‌نمایند.

وی ادامه داد: روزی نیست که نیروهای انتظامات دچار برخورد فیزیکی با شهروندان نشوند لذا از شهروندان می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و سایرین از مراجعه به آرامستان‌ها خودداری کنند تا با رعایت محدودیت‌ها و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، زنجیره شیوع این ویروس قطع شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: اجرای محدودیت‌ها از ۲۳ تیرماه، نتایج مثبتی داشته و شیب تعداد فوت شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این شهر نزولی شده ‌است.

وی افزود: عملیات غسل و کفن فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این ویروس در بهشت رضوان انجام می‌شود و برای تسریع در روند کار شهروندان، سردخانه و سالن‌های غسل این آرامستان تجهیز و تقویت شده‌ است.

حجت‌الاسلام مهدوی دامغانی ادامه داد: حدود ۳۵ نفر در آرامستان بهشت رضوان و بیش از ۱۲۰ نفر در سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در ارتباط با کرونا فعالیت دارند و فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۲۰ نفر از کارکنان این سازمان به کرونا مبتلا شده‌اند لذا از شهروندان می‌خواهیم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی زمینه قطع زنجیره انتقال این بیماری و عادی شدن شرایط را فراهم کنند.

اخبار مرتبط اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 16 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 15 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 14 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 13 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / شنبه 11 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 10 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 9 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 8 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 7 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 6 مرداد 99

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استان های با وضعیت قرمز کرونا استان های با وضعیت قرمز استان های قرمز کرونا استان های قرمز استان های قرمز کرونایی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز آذربایجان شرقی نفر از بیماران ۲۴ ساعت گذشته بیمارستان ها ویروس کرونا آرامستان ها محدودیت ها قرار دارند پروتکل ها شده اند بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک

دریافت 50 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سد جگین در شهرستان جاسک طی بارندگی‌های روزهای اخیر پر و سر ریز شده است و این امر نشان از سال آبی مطلوبی برای کشاورزان جاسک و بشاگرد دارد.

کد خبر 6088158

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»