Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مرادی نور روز جمعه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشریف افغانستان و تبریک روز خبرنگار (۱۷ مرداد) به همه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه ایران به خصوص فعالان عرصه اطلاع‌رسانی استان البرز افزود: گام گذاشتن خبرنگار به عرصه قلم، نشان از شجاعت و جسارت اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه در ایران اسلامی اکثریت خبرنویسان و خبرنگاران علاوه بر این شجاعت و جسارت، سواد رسانه‌ای لازم را هم دارند؛ سوادی که جامعه نیز باید با آن مانوس شود.

وی تصریح کرد: البته خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه باید همواره در راستای تقویت و ارتقای سواد رسانه در خود و جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت تحقق این مهم و عجین شدن عدالت، انصاف و تقوای الهی در قلم، مردم به خبرنگاران به عنوان بهترین پناهگاه، روی می‌آورند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اظهار داشت: خوشبختانه امروزه مردم به مسئولان صادق و به اداراتی که صادقانه کار می‌کند و همچنین شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های صادق روی آورده‌اند.

مرادی نور افزود: مردم نیازمند دریافت اطلاعات عمومی جهان، ایران و اطراف خود از طریق بسترهای اطلاع‌رسانی، خبررسانی و تنظیم زندگی خود مطابق آن هستند و جامعه کنونی هم این مهم را بیش از پیش می‌طلبد.

وی ادامه داد: از این رو، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و خبرنویسان باید به اعتماد مردم پاسخ مثبت دهند و خبری ارائه کنند که واضح، شفاف و دقیق باشد و با سرعت و انصاف تهیه شود.

وی اضافه کرد: این موضوع می‌تواند اعتماد مردم را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، امنیتی و به‌خصوص سلامت در برهه کنونی که از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند افزایش دهد.

به گفته وی، خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند با اطلاع‌رسانی دقیق و منصفانه شایعات و توطئه‌ها را خنثی کنند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: خبرنگاران امروز (۱۷ مرداد) همزمان با روز خبرنگار می‌توانند با روح شهید صارمی که تا آخرین لحظه عمر خود به رسالت خطیر و بسیار مهم اطلاع رسانی مشغول بود میثاق ببندند و همواره در این مسیر گام بردارند.

مرادی نور خاطر نشان کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه می‌توانند همه لحظه‌ها را با قلم‌های دقیق و الهی خود ثبت و ماندگار کنند.

۱۷ مرداد ماه مصادف با شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) است که در سال ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف افغانستان به دست گروه طالبان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شورای فرهنگ عمومی یکسال پس از شهادت صارمی، ۱۷ مرداد را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

برچسب‌ها البرز روز خبرنگار سواد رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز روز خبرنگار سواد رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز البرز روز خبرنگار سواد رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اداره کل فرهنگ اطلاع رسانی روز خبرنگار ۱۷ مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر نصراللهی، رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در نخستین همایش کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود اظهار کرد: شاهد تهاجم فرهنگی از نوع مرکز و پیرامون در معماری ایران هستیم. دکتر اکبر نصراللهی گفت: معتقدم، معماری، رسانه است؛ چون هم پیام است و هم ابزار انتقال پیام و هم اینکه مخاطبان انبوه دارد.

این استاد دانشگاه افزود: آنچیزی که رسانه، معماری را از سایر رسانه‌ها متمایز می‌کند، استفاده از هنر هم در ابزار یعنی نوع معماری و هم در طراحی و انتشار پیام است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در تشریح تحولات معماری و اثرگذاری و اثرپذیری آن از رشته‌های دیگر، گفت: استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی در معمــاری تــا جایــی پیــش رفتــه اســت کــه مفهــوم جدیدی به نام «مدیاتکچر» را موجب شـده اســت به گونه‌ای که در برج‌ها و ساختمان‌ها اخبــار و اطلاعات بــرای مــردم بــه نمایش گذاشته می‌شود.

وی در اهمیت معماری ابراز کرد: معماری تبلور فرهنگ و تمدن و هنر، روانشناسی و... در هر جامعه است و در طراحی فضای شهری و برنامه‌ریزی نباید از جایگاه مهم آن غلفت شود، اما متاسفانه الان وضع خوبی ندارد و خود ابزار تهاجم فرهنگی شده است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه هشدار داد: تهاجم فرهنگی از نوع مرکز پیرامون در معماری به صورت ترویج الگوی معماری از غرب به ایران و تهران به شهرستان‌ها، معماری اسلامی و ایرانی را تهدید می‌کند.

نصراللهی ادامه داد: تقلید کورکورانه و ناشیانه و افراطی از معماری غربی، اختلال در توازان ارتباطاتی و بصری و شبیخون به محیط زیست، حریم‌ها، آرامش، امنیت، زیبایی، توازن، تعادل و معنویت بنا‌ها و غلبه بی‌نظمی، ناهماهنگی، فشار روانی، سیطره مادیت و کمیت به زندگی انسان راموجب است.

وی همچنین اضافه کرد: ساختمان‌های نازیبا و مغایر با فرهنگ مردم، ناهماهنگی بین ابعاد و ارتفاع ساختمان‌ها، الگو‌های طراحی، رنگ‌ها، مصالح و فرم‌های متفاوت و ناهمگون در عناصر دخیل در سیمای شهر، حقوق اجتماعی مردم را نقض کرده است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش‌های دوگانه رسانه در معماری اظهار : سواد معماری حلقه مفقوده، معماری و شهرسازی است؛ این سواد به مردم محدود نیست، معماران، گرو‌های دانشی، استادان و متخصصان این رشته بیش از مردم و مسئولان به آن نیاز دارند و باید این مهارت و توانایی ساخت و عرضه متناسب با زیست‌بوم، فرهنگ و اعتقادات مردم در عین زیبایی و صرفه اقتصادی را داشته باشند.

نصراللهی ادامه داد: رسانه‌ها می‌تواند مروج معماری غرب و عامل اصلی مصرف گرایی و مدگرایی در معماری و در عین حال راهنما و وسیله برون‌رفت از این وضعیت باشند. آن‌ها می‌توانند مردم را برای انتخاب و خرید بنا‌های متاثر از فرهنگ غرب ترغیب کنند و یا مطالبه کننده بنا‌هایی منطبق با فرهنگ ایران و اسلامی و یا ناظر قدرتمند برای مقابله با آشفتگی و آزادی بی حد و حصر در این زمینه باشد.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در پایان از استادان خواست از رسانه‌های کلاسیک، شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه معماری برای تصویر‌سازی صحیح از رشته‌های معماری و شهرسازی و بالا بردن سواد معماری مردم و تحقق راهبرد‌های بازسازی و بازآرایی، توسعه، تمایز، اقبال اجتماعی و سودمندی آن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: گروه کشوری معماری و رسانه آماده است با تشکیل موسسه دانش‌بنیان متشکل از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن دانشگاه را عهده دار شود. 

همایش دو روزه کارگروه کشوری معماری بعد از دو روز بحث کارگروه‌های مختلف در دامغان، امروز در شاهرود با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون علوم انسانی و هنر در شاهرود به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و شرکت کارگزاری پویش البرز
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • پیکر شهید جلال اعتماد در زادگاهش قروه آرام گرفت
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم