Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@03:02:15 GMT

روش تهیه سرکه سیب خانگی

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۲۷۲۲

روش تهیه سرکه سیب خانگی

به گزارش افکارنیوز،

 در این روز‌های کرونایی در خانه دست به کار شوید و سرکه سیب درست کنید.

مواد لازم:

سیب: ۳ کیلو
سرکه سفید: ۳ فنجان
شکر: ۳ قاشق غذاخوری
نمک: ۳ قاشق چای‌خوری
نخود: ۲۰ عدد
آب: به میزان لازم

طرز تهیه:

اخبار اجتماعی - ۱. ابتدا سیب‌ها را با پوست خوب بشویید و بگذارید خشک شوند. سپس آن‌ها را به چهار قسمت تقسیم کنید و هسته‌های آن‌ها را جدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲. سیب‌های خرد شده را در دبه‌ای مناسب بریزید. حدود ۱/۴ دبه خالی باشد، دبه را نباید پر کرد. زیرا باید فضای خالی داشته باشد.

۳. سپس شکر، نمک، نخود و سرکه را با هم مخلوط کرده و با آب داخل دبه بریزید. مراقب باشید آب، دبه را پر نکند. مواد داخل دبه را با قاشق چوبی خوب هم بزنید. پارچه‌ای روی دبه بگذارید و با کش دور آن را ببندید. این کار را به جای بستن در دبه انجام بدهید. چون در دبه ممکن است خوب بسته نشود و هوا و رطوبت وارد دبه شده و سرکه کپک بزند.

۴. بعد از بستن پارچه روی در دبه، آن را در جای گرم و تاریک بگذارید. تا ده روز اول هر روز در ظرف را باز کنید و مخلوط را با قاشق چوبی زیر و رو کنید. سیب‌ها را به سمت پایین دبه فشار دهید.

بعد از ده روز در ظرف را محکم ببندید و ده روز زمان بدهید. در ده روز دوم به هیچ عنوان در ظرف را باز نکنید. بعد از ۲۰ روز سیب‌ها نرم شده و ته ظرف ته‌نشین می‌شوند. سرکه را حداقل ۵۰ روز دست نزنید تا جا بیفتد. پس از این مدت سرکه آماده است. آن را درون پارچه تنظیفی صاف کنید و در بطری بریزید و در کابینت نگهداری کنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرکه سیب سرکه سیب طرز تهیه سرکه سیب سرکه سیب خانگی سیب ها ده روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید

به گزارش صدای ایران از ایرنا، سریال «لالایی» به کارگردانی احمدعلی درویش‌پور و با بازی داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، این روز‌ها آخرین مراحل تصویربرداری را در تهران می‌گذراند. این سریال که قرار است امسال در یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود تا آخر اردیبهشت ماه تولید خود را به پایان می‌رساند.

سریال «لالایی» با نقش‌آفرینی فرضیایی، متفاوت از آثاری است که تاکنون از او به عنوان شخصیت عمو پورنگ دیده شده است.

این روز‌ها سریال‌هایی در راه تلویزیون هستند و در عین حال برخی از هنرمندان پیشکسوت تلویزیون هم با اثری جدید، در نمایش‌خانگی حضور دارند، اما سریالی دیگر که تلویزیونی‌های قدیم به سمتِ آن رفته‌اند یک سریال فانتزی در حوزه کودک و نوجوان است که برای نخستین بار فرضیایی یا همان عمو پورنگ در برنامه تحویل سال یک خبر کوتاهی از آن داد.

سریال «لالایی» قرار است با بازی او بعد از مدت‌ها غیبت و البته فضایی متفاوت از یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود.

دیگر خبرها

  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • اعلام ورزشگاه محل برگزاری سه مسابقه خانگی آبی پوشان جنوب
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه